2006-09-29, 00:15
Medlem
Sonic2k5s avatar
Det var lite prat om att det skulle bli ett underforum till flashback om odling. Kommer det eller?
Citera
2006-11-21, 17:13
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic2k5
Det var lite prat om att det skulle bli ett underforum till flashback om odling. Kommer det eller?

Jag skulle också gärna se ett underforum angående cannabisodling...
Vad jag förstått det som så diskuteras eller åtminstonde så har det diskuterats angående ovanstående underforum...

Är det någon som vet hur den diskussionen har artat sig?
Och om ett sådant forum kommer att komma när kan man då vänta sig att det ska bli klart ?
Citera
2006-11-21, 17:50
Medlem
Saken diskuterades i Outlaw, men i det stora hela verkade det inte vara så uppskattat.

Det ansågs att det var ett för smalt ämne och att det isåfall skulle finnas andra underforum som kan skapas till andra forum som täcker lite större område/intresse. Rent spontant är de flesta, även admin, emot underforum.

Personligen tror jag att ett odlingsforum skulle kunna fungera i cannabis, men det ser inte särskilt ljust ut.
Citera
2006-11-21, 20:19
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Saken diskuterades i Outlaw, men i det stora hela verkade det inte vara så uppskattat.

Det ansågs att det var ett för smalt ämne och att det isåfall skulle finnas andra underforum som kan skapas till andra forum som täcker lite större område/intresse. Rent spontant är de flesta, även admin, emot underforum.

Personligen tror jag att ett odlingsforum skulle kunna fungera i cannabis, men det ser inte särskilt ljust ut.

Jag antar att det inte gör någon skillnad om jag också säger att det jag tror det skulle fungera.

En tråkig teori som jag har är att seriösa odlare drar vidare till swecan och därmed förlorar FB mycket värdefull kompetens, drar man en odlingsfråga här kan det dröja flera dagar att få svar men lägger man en i swecan så får man svar efter ca en timma.

Aja, det var tråkigt att höra men så är det, jag förstår att det finns andra underforum som behövs mer...

Nån gång i framtiden kanske...
Citera
2006-11-22, 20:50
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag antar att det inte gör någon skillnad om jag också säger att det jag tror det skulle fungera.

En tråkig teori som jag har är att seriösa odlare drar vidare till swecan och därmed förlorar FB mycket värdefull kompetens, drar man en odlingsfråga här kan det dröja flera dagar att få svar men lägger man en i swecan så får man svar efter ca en timma.

Aja, det var tråkigt att höra men så är det, jag förstår att det finns andra underforum som behövs mer...

Nån gång i framtiden kanske...

Jo, det var precis dessa punker vi pressade på, men jag tycker inte det var så negativt som redlime säjer. Vi hade ett antal positiva reaktione i tråden och som jag minns var slutsatsen att vi skulle frigöra odlingstråden och se vad som hände. Jag är faktiskt intresserad av att ta upp det hela igen, åtminståden göra ett försök.
Citera
2006-11-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Jo, det var precis dessa punker vi pressade på, men jag tycker inte det var så negativt som redlime säjer. Vi hade ett antal positiva reaktione i tråden och som jag minns var slutsatsen att vi skulle frigöra odlingstråden och se vad som hände. Jag är faktiskt intresserad av att ta upp det hela igen, åtminståden göra ett försök.

Jodå, det är sant att det fanns vissa positiva reaktioner, men överlag tycker jag inte att det såg så ljust ut.
Och javisst, jag är på att driva detta än en gång. Är helt övertygad om att det skulle kunna bli en bra liten del av cb-forumet!
Citera
2006-11-22, 22:44
Medlem
Midnights avatar
Driv på det igen, det tycker jag låter som ett utmärkt förslag.

Sedan odlingstråden släpptes fri så ser man att det har poppat upp, inte massor men iaf hyffsat många trådar angående odling, det är helt klart att det är ett ämne som har sitt intresse bland flera av fb's medlemmar.

Det finns så mycket att diskutera kring odling men de diskussionerna försvinner iom att kompetensen försvinner,
t.ex. olika odlingsmetoder som hydro, sog, scrog, odla så stealth som möjligt o.s.v.
olika ställen att köpa odlingsutrustning, seedbanks, bildtrådar (sistnämda kanske räknas som listtrådar men iaf) och så standardfrågorna (vilken lampa ska jag använda).

Det skulle vara extra kul/bra om ni hinner få igång ett sådant forum innan våren då odling garanterat kommer att få ett extra intresse (utomhusodling)

Om ni får igång det efter våren finns en risk att intresserade redan hunnit dra vidare till andra forum och då fastnar kvar där.

Men visst, i början av odlingsforumets karriär kan det säkert gå lite småsegt innan folk har hunnit fatta att forumet finns, men nystartade underforum har säkert fb stor erfarenhet av så det behöver inte jag förklara kom jag på nu i skrivandets stund...

Anyway... Go for it...
Citera
2006-11-22, 23:00
Medlem
Midnights avatar
Men, om Admin m.fl. tycker att det är ett för smalt ämne, kan man inte försöka slå ihop det men något annat ämne?

T.ex. "Odling av cannabis och andra växter" (jag har sett att ett odlingsforum överhuvudtaget har efterfrågats)

Eller slå ihop det med ett annat passande ämne? (inte för att jag har fler förslag eller så)

Eller skulle det anses vara rörigt om det var på det sättet?
Citera
2006-11-22, 23:19
Medlem
Corvs avatar
Ett sätt skulle ju vara att skaffa ett helt nytt forum i drogdelen - "Knarkodling"
Så kan man samla alla trådar inom cannabis, svamp och opiumvallmo -odling inom ett forum..
Citera
2006-11-22, 23:51
Medlem
SalmonOfKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Ett sätt skulle ju vara att skaffa ett helt nytt forum i drogdelen - "Knarkodling"
Så kan man samla alla trådar inom cannabis, svamp och opiumvallmo -odling inom ett forum..

Japp, det låter bra tycker jag. Ett lite mer passande namn kanske, men ändå.
Citera
2006-11-23, 00:02
Medlem
Midnights avatar
Vill bara klargöra att när jag nämnde

"Odling av cannabis och andra växter"

Så syftade jag inte på rosor eller tulpaner, utan mera på t.ex. Spikklubba, änglatrumpet och även opiumvallmo... Helt enkelt sådant som har med droger att göra...

Men struntsamma. Klart är iaf att jag tycker det är en tanke som troligen skulle fungera såvida det inte blir för rörigt...

EDIT: Men forumnamnet kanske inte var det bästa... Iaf jag tror ändå att det bästa är att ha ett cb odlingsforum försig, men om det är omöjligt kan man ju trycka på ett hopslaget odlingsforum

EDIT: Eller när jag tänker efter, varför inte bara ha ett forum för allsorts odling? (subjektivt som fan med tanke på att det är ett av mina intresseområden)
Citera
2006-11-23, 01:45
Medlem
Bloodhounds avatar
Ett stort odlingsforum skulle passa utmärkt, flashback är faktiskt väldigt dåliga på detta och man brukar oftast hänvisa till swecan och mm. Då jag älskar alltid som heter knarkodling, så är jag jävligt taggad på att både driva fråga och eventuellt modda skiten. Svampodling, cannabisodling, salvia, vallmo osv. Underlaget är räcker till med god marginal enligt mig. Skall ta upp frågan i outlaw.

//Bloodhound
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in