2007-05-22, 23:05
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Sista delen förstörde allt.
Nu kan man lägga ner den här serien då, precis som man gjorde med Prisonbreak efter säsong 1.

Tänker inte ens lista allt jag tycker var dåligt, ogenomtänkt, inkonsekvent osv, det har andra redan gjort här.

Dialogen var riktigt usel den med.

Nej, tack Heroes för att du var spännande ett tag(sista 2-3 avsnitten var rejält dåliga, framtidsavsnittet var genomuselt t.ex.)

Tack för mig.

Jämfört med hur Lost slutar varje säsong var det här rena rama genislutet.
Det kunde vara betydligt sämre, var förvånad över att dom ändå fick till ett hyffsat slut.
Lite svärdfäktning hade dock inte skadat, men det kanske vi får nästa säsong.
Citera
2007-05-22, 23:18
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Tycker ni överdriver. Det var inte mer hål i eller konstigheter i detta avsnitt än något annat. Det var helt ok.
Citera
2007-05-22, 23:59
Bannlyst
Själv älskade jag sista avsittet, kunde nästan inte bli bättre. kanske dock lite mera action när dom slogs mot Sylar. Fast de kanske inte har pengar för mera special effects, kan ju vara därför kanske.
Citera
2007-05-23, 00:22
Medlem
Fr0ggehs avatar
Jag tyckte avsnittet var bra förutom ologiken i att Claire inte skjöt honom, men nå det får man väl ta.
Citera
2007-05-23, 00:24
Medlem
Newis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hochas
Ja det är ju väldigt troligt att dom skulle göra så?
Det var ju precis det jag också menade med den sista meningen i inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av hochas
Och eftersom hon har något att jämföra med (Sylar) så är det antagligen inte så.
Jag trodde inte Molly visste något mer om Sylar än hans namn, men läste lite gammal information på någon sida där jag såg att Sylar dödade hennes familj, vilket jag inte kom ihåg. Isåfall vet hon ju dock uppenbarligen vad hon pratar om.
Citera
2007-05-23, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Jag trodde inte Molly visste något mer om Sylar än hans namn, men läste lite gammal information på någon sida där jag såg att Sylar dödade hennes familj, vilket jag inte kom ihåg. Isåfall vet hon ju dock uppenbarligen vad hon pratar om.

Molly är flickan Parkman, genom att höra hennes tankar, hittade gömd i huset där Sylar varit igång mitt framför näsan på ett gäng förundrade FBI-agenter. Det är därför Parkman är "hennes hjälte".
Citera
2007-05-23, 02:18
Medlem
NirvanAs avatar
Okej lite tankar...

Hiro verkar kunna kontrolera sin ability mästerligt nu, härligt...

Hur kan Sylar dö av ett jävla svärdstabb, fick han inte en glasbit genom skallen förut? Har inte han något substitut för claire's och peters healing abolity?

Vem är den personen som är "värre än sylar" enligt molly? Är det en sylar numero två?

Nathan dog alltså i rymden där dom sprängdes men peter överlever eftersom han har claire´s krafter?

Är detta slutet för Heroes, eller bara slutet av säsongen, eller inte slut alls.. var ju som en avslutning detta väl?

Molly&Claire är riktigt riktigt söta.

Angående clair´s skjuta eller icke skjuta, hjälper ju inget om hon skjuter honom där så han regenererar för han kommer ju att bli en "nuke" flera gånger, han kan ej kontrollera den kraften så han kommer riskeras att sprängas om o om igen!
Citera
2007-05-23, 07:38
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Okej lite tankar..
Hur kan Sylar dö av ett jävla svärdstabb, fick han inte en glasbit genom skallen förut? Har inte han något substitut för claire's och peters healing abolity?

Nathan dog alltså i rymden där dom sprängdes men peter överlever eftersom han har claire´s krafter?

Är detta slutet för Heroes, eller bara slutet av säsongen, eller inte slut alls.. var ju som en avslutning detta väl?

1. Han dog inte. Och det var Peter som fick glasbiten i skallen.

2. Kanske, kanske inte. Antingen dog Nathan eller så flög han iväg i sista sekund. Peter överlever troligtvis, ja.

3. Nej, det var inte ett slut på serien. Säsong två börjar till hösten.

Förövrigt tycker jag att det var en riktigt grym säsongsavslutning. Till skillnad från de flesta andra här hade jag inte förväntat mig en stor fight med massa blod, krafter och annat i slutet. Så därför blev jag inte heller besviken.

Att Sylar "bara stod där" när Hiro attackerade tror jag, som flera andra, beror på att han sett något i framtiden som gjorde att han "behövde dö". Han kommer nog tillbaka i S2 dock.

Riktigt ball att det var 2 min extra på slutet också, med Hiro i det forna Japan
Citera
2007-05-23, 07:49
Medlem
Kollade lite nu igen och tyckte följande var ofrivilligt underhållande:

Claire står och tvekar ifall hon ska skjuta Peter.

Peter: Shoot me! There is no other way!
Nathan kommer flygandes några sekunder senare och fortsätter:
Nathan: Yes there is, Claire.

Hade han utvecklat superhörsel, supersyn så han kunde läsa läppar, eller kom han bara in i situationen och gissade vad de pratade om?
Citera
2007-05-23, 08:09
Medlem
Draqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Kollade lite nu igen och tyckte följande var ofrivilligt underhållande:

Claire står och tvekar ifall hon ska skjuta Peter.

Peter: Shoot me! There is no other way!
Nathan kommer flygandes några sekunder senare och fortsätter:
Nathan: Yes there is, Claire.

Hade han utvecklat superhörsel, supersyn så han kunde läsa läppar, eller kom han bara in i situationen och gissade vad de pratade om?

Peter står och glöder för fullt och Claire står med en pistol riktad mot honom.
Tror det kan vara ganska enkelt för flyingman att dra slutsatser i det läget.
Citera
2007-05-23, 11:03
Medlem
Undra nu hur det blir med Peters formaga nar han motte Nikki, hur hennes formaga paverka honom egentligen.
Citera
2007-05-23, 11:07
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Undra nu hur det blir med Peters formaga nar han motte Nikki, hur hennes formaga paverka honom egentligen.

Han dunkar ju på Sylar precis efter han säger, "I'll take it from here" eller liknande. Vilket jag antog betydde att han fått hennes styrka. Dock så tappade inte Sylar några tänder efter misshandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in