2007-02-24, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
Teleporterade sig? . Men han gick väl iväg när kameran inte filmade honom..

Var det inte en återvändsgränd?
Citera
2007-02-24, 01:11
Medlem
Mr Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floddy
Fångar man en kula i flykten med telekinesi lär det bli en jävla smäll, därav att han flyger in i kylskåpet så hårt när han blir skjuten i det senare avsnittet. Bör vara samma sak första gången han blir skjuten.
Vem blir skjuten och flyger in i ett kylskåp? Möjligt att jag kollat en kortare variant eller så är jag bara förvirrad, uppdatera mig gärna
Citera
2007-02-24, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floddy
Fångar man en kula i flykten med telekinesi lär det bli en jävla smäll, därav att han flyger in i kylskåpet så hårt när han blir skjuten i det senare avsnittet. Bör vara samma sak första gången han blir skjuten.

Nu har du väl ändå rökt ditt te. Tankeläsarkillen skjuter honom en gång, då reser han sig upp igen och drar. När blir han skjuten så han flyger in i ett kylskåp?
Citera
2007-02-24, 04:12
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Nu har du väl ändå rökt ditt te. Tankeläsarkillen skjuter honom en gång, då reser han sig upp igen och drar. När blir han skjuten så han flyger in i ett kylskåp?
Hemma hos Bennets väl? Precis när han ska ha ihjäl Claires mamma så kommer väl pappa Bennet in och skjuter honom så han flyger in i kylskåpet typ. Men som Kilroy2 sa så har vi ju inte riktigt koll på vilka heroes Sylar kan ha tagit krafter ifrån innan.
Citera
2007-02-24, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Hemma hos Bennets väl? Precis när han ska ha ihjäl Claires mamma så kommer väl pappa Bennet in och skjuter honom så han flyger in i kylskåpet typ. Men som Kilroy2 sa så har vi ju inte riktigt koll på vilka heroes Sylar kan ha tagit krafter ifrån innan.

Så visade sig att jag hade vart på tekoppen en gång för mycket...
Citera
2007-02-24, 13:06
Medlem
Ingen som har tänkt på en jävligt stark kevlar?
Citera
2007-02-24, 13:38
Medlem
Silkepilsmannens avatar
Har sett alla avsnitt, bra serie.

Men är det ingen som har funderat på att när Mr Bennet och haitiern skulle fånga
Peters bror kunde han flyga därifrån. Samma sak i senaste avsnittet kunde Peter flyga iväg från dom.

Haitiern neutraliserar krafter men tydligen inte Peter och hans brorsa
Citera
2007-02-24, 13:42
Medlem
Cement112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy2
Vi vet inte vilka krafter sylar har, jag tror inte det är en miss...

Iofs sant, men fattar inte varför dom gjorde sån stor grej av att Sylar skulle bli odödlig när han skulle döda Claire...
Citera
2007-02-24, 15:17
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
Iofs sant, men fattar inte varför dom gjorde sån stor grej av att Sylar skulle bli odödlig när han skulle döda Claire...

Jag undrar varför du är så säker på att han inte använde sin telekinetiska kraft för att stoppa kulorna, han låtsades bli träffad för att kunna rymma enklare?

Lite krystat, men hur man än vrider och vänder på det kunde han ha dödat Matt och att hitta på en anledning till varför inte gjorde det blir bara krystad hur man än gör.
Citera
2007-02-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy2
Lite krystat, men hur man än vrider och vänder på det kunde han ha dödat Matt och att hitta på en anledning till varför inte gjorde det blir bara krystad hur man än gör.

Han dödar inte bara för dödadets skull. Har vi sett honom döda någon som inte har en kraft? Han lät förvisso antyda att han hade för avsikt att döda fru Bennet men han dödade inte Mr.Bennet. Jag tror att han bara dödar när han kan få ut något av det. Att knäppa en FBI agent lite hastigt i flykten hade bara förminskat honom och hans sak.
Citera
2007-02-24, 17:52
Medlem
TMNTs avatar
Är det nån som läser den grafiska novellen på Heroes hemsida?
Den ger bakgrund till några av figurerna och lite sidohistorier som kan vara kul.
Citera
2007-02-24, 18:50
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silkepilsmannen
Har sett alla avsnitt, bra serie.

Men är det ingen som har funderat på att när Mr Bennet och haitiern skulle fånga
Peters bror kunde han flyga därifrån. Samma sak i senaste avsnittet kunde Peter flyga iväg från dom.

Haitiern neutraliserar krafter men tydligen inte Peter och hans brorsa
När det gäller Peters brorsa och han flög iväg från dem, haitiern var ju knappast beredd på att han skulle flyga iväg som en raket bara sådär, när Mr. Bennet hotar honom med en pistol. Och när Peter flög iväg så berodde väl det på att haitiern inte visste att Peter kunde flyga, och det är ju lite dumt att blockera någons krafter när som är en bra bit över marken.

Det är min teori i.a.f.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in