2010-05-18, 20:49
Medlem
evil-chuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
Fasen vad alla sågar S4, jag tyckte den var grymt bra och jag tycker det är väldigt tråkigt att det inte blir någon mer säsong. Jag hoppas att det utlovade dubbelavsnittet blir tillfredsställande men jag tvivlar på att man hinner avsluta allt som det ska på så kort tid.

Håller för övrigt med om replication-mans kraft var värdelös!

Jag håller med dig, även jag tyckte säsong fyra var grym! Jag är riktigt förbannad, eftersom jag ville verkligen inte att serien skulle läggas ner. Alla de serier jag fastnat för under de senare åren har lagts ner. Både invasion, the 4400 och nu heroes!
Citera
2010-05-18, 20:55
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Sopranos skulle läggas ned men fick en säsong till. Alltså vet man inte med Heroes. Det är mycket möjligt att det blir en säsong till.
Utöver det svar du redan fick hade desutom Sopranos en superb säsong bakom sig och därmed underlag för en avslutande säsong. Heroes däremot har varit på dekis länge och att CBS väljer att strypa serien är det nog många som är tacksamma för.
Citera
2010-05-18, 22:48
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Utöver det svar du redan fick hade desutom Sopranos en superb säsong bakom sig och därmed underlag för en avslutande säsong. Heroes däremot har varit på dekis länge och att CBS väljer att strypa serien är det nog många som är tacksamma för.
NBC faktiskt. Serien var skitdyr att producera, hade usla ratings och har kritiserats över sin story lite överallt, dvs dålig PR. Det enda argumentet för en ny säsong som fanns var att den var ganska framgångsrik på den globala marknaden, och då serien var producerad in-house fick NBC hela kakan. Detta ansågs dock inte tillräckligt.
Citera
2010-05-19, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evil-chucky
Jag håller med dig, även jag tyckte säsong fyra var grym! Jag är riktigt förbannad, eftersom jag ville verkligen inte att serien skulle läggas ner. Alla de serier jag fastnat för under de senare åren har lagts ner. Både invasion, the 4400 och nu heroes!

Kan du inte säga till när du fastnar för en serie nästa gång? Vill veta vilka serier jag INTE ska följa för att slippa för tidiga nedläggningar!
Citera
2010-05-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
NBC faktiskt. Serien var skitdyr att producera, hade usla ratings och har kritiserats över sin story lite överallt, dvs dålig PR. Det enda argumentet för en ny säsong som fanns var att den var ganska framgångsrik på den globala marknaden, och då serien var producerad in-house fick NBC hela kakan. Detta ansågs dock inte tillräckligt.

Men sluta, redan efter säsong 1 så börjades serien mer och mer spelas in framför green screen, något som inte blev mindre utan bara ÄNNU mer frekvent för varje säsong. Och "storyn" plockade man isär redan i säsong 1 då det var jätte uppslag överallt hur mycket man stulit från andra verk, (CURE) och (WATCHMEN) bla.

Så att den skulle varit "skitdyr"? glöm det.
Citera
2010-05-19, 11:40
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Men sluta, redan efter säsong 1 så börjades serien mer och mer spelas in framför green screen, något som inte blev mindre utan bara ÄNNU mer frekvent för varje säsong. Och "storyn" plockade man isär redan i säsong 1 då det var jätte uppslag överallt hur mycket man stulit från andra verk, (CURE) och (WATCHMEN) bla.

Det är inte direkt något jag hittar på, det är klart att serier som LOST kostar mycket mer att producera, men så drar den serien också in mer pengar.
Heroes lägger ut mycket på sina skådisar, och de CGI effekter som används. Sedan behöver inte en dålig story kosta mindre än en bra, det är ju ändå subjektivt.

Vi säger så här istället, Heroes inkomst/utgift ratio är väldigt dålig, och därför blir det ingen ny säsong.
Citera
2010-05-19, 21:10
Medlem
evil-chuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
Kan du inte säga till när du fastnar för en serie nästa gång? Vill veta vilka serier jag INTE ska följa för att slippa för tidiga nedläggningar!

Hehe, det är faktiskt riktigt störande! För tillfället har jag ingen serie jag följer, men jag håller på att leta runt efter någon ny. Har tyvärr inte hittat någon ny skön serie jag fastnat för.
Citera
2010-05-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip

Varför blev det mer och mer green screen efter 1a säsongen då?
1a säsongen var väl ändå relativt dyr? De fick väl en betydligt mindre budget från säsong 2 och framåt, om jag inte minns fel, då första säsongen kostade alldeles för mkt, och det var väl också en anledning att serien blev sämre och sämre.
Citera
2010-05-23, 22:12
Medlem
escilichiss avatar
Undrar ifall nån har namnet på en brud i heroes som var med 2-3 avsnitt...

det jag minns var att hon kunde härma saker hon ser..t.ex om hon såg nån som gjorde bakåtvolt så kunde hon göra det...

en scen i heroes var när affären som hon jobbade i blev rånad, så slog hon ner rånaren..

nån som har namnet på bruden?

tror hon var eboney/latin! typ kusin med den svarta lillkillen :P (glömt namnet på han med)
Citera
2010-05-23, 22:42
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escilichis
Undrar ifall nån har namnet på en brud i heroes som var med 2-3 avsnitt...

det jag minns var att hon kunde härma saker hon ser..t.ex om hon såg nån som gjorde bakåtvolt så kunde hon göra det...

en scen i heroes var när affären som hon jobbade i blev rånad, så slog hon ner rånaren..

nån som har namnet på bruden?

tror hon var eboney/latin! typ kusin med den svarta lillkillen :P (glömt namnet på han med)

Dana Davis?
Citera
2010-06-29, 17:05
Medlem
[complex]s avatar
Gryyymt. Såg ep 13 och upp...Till Brave new world.. va lite sent ute, men sett alla avsnitten nu sen säsong 1.
spoiler.

Och jag orkar inte läsa hela tråden, men källa på att det inte kommer några nya avsnitt av heroes?...
Ska läsa på heroes wiki sålänge.
tack.
Citera
2010-06-30, 20:31
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Gryyymt. Såg ep 13 och upp...Till Brave new world.. va lite sent ute, men sett alla avsnitten nu sen säsong 1.
spoiler.

Och jag orkar inte läsa hela tråden, men källa på att det inte kommer några nya avsnitt av heroes?...
Ska läsa på heroes wiki sålänge.
tack.

http://www.worldbuzznow.com/heroes-cancelled-heroes-season-5-is-cancelled/9193
http://www.mixxbuzzers.com/4959/heroes-cancelled-season-5-of-heroes-cancelled/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här