2009-11-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen08
Peter har åter tagit Sylars krafter Efterlängtat då jag tyckte att förra kraften var mesig.

Har han väl inte alls ?

Tagit att han kan flyga ifrån Nathan men var har du sett att han har mer än det ?
Citera
2009-11-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Har han väl inte alls ?

Tagit att han kan flyga ifrån Nathan men var har du sett att han har mer än det ?

Precis! Peters kraft tillåter honom bara ta en kraft itaget. Så om han inte tänker ta Sylars originalförmåga så är det bye bye med att han ska bli kraftfull igen.
Citera
2009-11-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Har han väl inte alls ?

NathanSylar kunde ju flytta på saker och ja.. allt vad han Sylar nu kan, när Peter tog på honom snodde han åt sig krafterna. Samma sak hände ju förr i serien då Peter tog tag i Sylar och fick alla hans krafter.
Citera
2009-11-17, 20:50
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
Precis! Peters kraft tillåter honom bara ta en kraft itaget. Så om han inte tänker ta Sylars originalförmåga så är det bye bye med att han ska bli kraftfull igen.

Sylars orginalkraft är i princip samma som Peters. Men pga att Sylar inte kunde känna någon empati så manifesterade sig krafterna annorlunda.
Citera
2009-11-17, 21:01
Bannlyst
Kan Sylar manifestera krafter beroende på vem han ändrar utseende till? eller är det bara så att han fick Nathans kraft när han skar halsen av honom?

och varför är Peter så trög? han såg ju Nathan använda Sylars kraft i något tidigare avsnitt på sjukhuset. Han vet mycket väl att Nathan bara kan flyga, vet att Peter styrs av sina känslor så det är väl andledningen till att han vägrar inse sanningen.
Citera
2009-11-17, 21:10
Medlem
pl0p3s avatar
Blir lite lack på alla luckor som serien ger.

Varför de inte använder Clairs blod är ju en bestående grej som kommer upp jätteofta.

I det här avsnittet fattar jag inte varför Hero var tvungen att få in Mohinder på Psyket (hur nu det kan ha gått till), istället för att bara skicka med honom 8 veckor framåt.
Citera
2009-11-17, 21:20
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WDDG
Kan Sylar manifestera krafter beroende på vem han ändrar utseende till? eller är det bara så att han fick Nathans kraft när han skar halsen av honom?

.

Sylars originalförmåga ger honom möjlighet att förstå de mest komplicerade sammanhang, apparater, mekaniska anordningar (därför han var så bra på klockor), bilologiska system osv.... Eftersom han förstår hur andra personers krafter fungerar (bilologiskt) kan han även applicera dessa på sig själv. Han skulle säkert kunna kolla i hjärnan på typ Stephen Hawkings och lära sig massor med kvantfysik.Förut gjorde han detta genom att just såga upp skallen på dem och kolla hur allt fungerar i hjärnan. Men nu borde han ju kunna ta krafter genom att endast röra dem, eftersom 1. han kopierar deras DNA (de olika förmågorna är ju en del av genuppsättning) 2. han kan även kopierar minnen av när personen använder krafterna och på så sätt förstå dem. Jag tror inte att original shapeshiftern klarade av att göra detta då han inte förstod sig på andras krafter såsom Sylar gör.
Det är i alla fall så jag har förstått det :P
Senast redigerad av Gridiot 2009-11-17 kl. 21:23.
Citera
2009-11-17, 21:47
Medlem
Jag måste ha missuppfattat det där avsnittet för ett tag sedan när dom gjorde det där med Sylar -> Nathan grejen. Jag trodde helt att Peter var med på det och förstod.

Så han vet inte på allvar att detta har skett med Nathan's kropp?

Jag blev så jävla förvånad när dom drog till Matt tillsammans osv för att ta reda på grejer. Tidigare hade jag verkligen trott att Peter visste om det hela, men då är det inte så alltså?

För övrigt är det smågrejer man blir lite irriterad över. Som i ett avsnitt för längesedan när Peter är med Claire och han har inga krafter alls. Dom blir jagade av några och bestämmer sig för att ta sig ned i en brunn. Så dom sätter sig på huk och drar av brunnslocket på ett par sekunder. Jag vet inte en enda människa som skulle kunna göra det där så snabbt och effortless. (kommer inte ihåg svenska ordet)

En annan grej jag reagerade lite över var när Tracey (Tracy?) visade Nathan sin förmåga då hon frös hans glas som han höll i handen. Jag hade helt förväntat mig att hans hand skulle fastna i glaset pga att det frös, vilket verkar ganska logiskt tycker jag. Men det kunde han släppa utan problem. Vet inte om det berodde på att det var alkohol i glaset eller något annat vilket kanske också är lite långsökt. Jag har för mig att innehållet frös också.
Citera
2009-11-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Sylars orginalkraft är i princip samma som Peters. Men pga att Sylar inte kunde känna någon empati så manifesterade sig krafterna annorlunda.

Sylars kraft är att förstå hur saker fungerar, det är inte samma sak som empathy mimicry som Peter hade.
Citera
2009-11-17, 22:26
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ångmaskin
Sylars kraft är att förstå hur saker fungerar, det är inte samma sak som empathy mimicry som Peter hade.

Förstå andras känslor, därav kunna ta upp deras kraft / Förstå hur andra fungerar och ta deras kraft. Väldigt likt, för likt för att det ska vara ett sammanträffande. Plus så kunde han ta Elles kraft utan att skära upp henne, den enda person han haft känslor för. Jag säger inte att det är samma kraft, men samma typ av kraft som manifesterar sig på olika sätt.
Citera
2009-11-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Förstå andras känslor, därav kunna ta upp deras kraft / Förstå hur andra fungerar och ta deras kraft. Väldigt likt, för likt för att det ska vara ett sammanträffande. Plus så kunde han ta Elles kraft utan att skära upp henne, den enda person han haft känslor för. Jag säger inte att det är samma kraft, men samma typ av kraft som manifesterar sig på olika sätt.
Jag kan gå med på att Sylar kan använda sin originalkraft på ett liknande sätt som Peter kunde/kan. Men Peters kraft är/var inte alls lik Sylars. Som tidigare talare sa så är Gabriels kraft att förstå saker och ting, helt enkelt. Medan Peters kraft är att kopiera andras krafter.
Sylar kan inte kopiera andras krafter, det han gör är att förstå hur dom används och han kan då själv använda kraften.
Citera
2009-11-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Jag kan gå med på att Sylar kan använda sin originalkraft på ett liknande sätt som Peter kunde/kan. Men Peters kraft är/var inte alls lik Sylars. Som tidigare talare sa så är Gabriels kraft att förstå saker och ting, helt enkelt. Medan Peters kraft är att kopiera andras krafter.
Sylar kan inte kopiera andras krafter, det han gör är att förstå hur dom används och han kan då själv använda kraften.
Klockren beskrivning av hur man kopierar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in