2009-02-25, 12:45
Medlem
Rödskäggs avatar
Jag har blivit lite nyfiken på ifall innehållet i den här arcen som kommer snos från Marvel Civil War som gick för ett tag sedan och i sådana fall till vilken grad.

För er som är obekanta:

Just nu verkar liknelserna mer peka i riktning mot VK2 med interneringsläger, slutgiltliga lösningar och eventuella dödspatruller mer än post-9/11 USA och dess PATRIOT-act så jag ställer mig skeptisk.
Citera
2009-02-25, 13:45
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rödskägg
Jag har blivit lite nyfiken på ifall innehållet i den här arcen som kommer snos från Marvel Civil War som gick för ett tag sedan och i sådana fall till vilken grad.

För er som är obekanta:

Just nu verkar liknelserna mer peka i riktning mot VK2 med interneringsläger, slutgiltliga lösningar och eventuella dödspatruller mer än post-9/11 USA och dess PATRIOT-act så jag ställer mig skeptisk.

Hela den dar registreringsgrejen med flera lager har ju Marvel kort pa i manga, manga ar. Dessutom ar det oerhort svart att forsoka komma undan fran WW2-kopplingar av rent uppenbara skal.

Magneto ar jude och har ett hat mot manniskan efter WW2, on som han far av varlden utnyttjar mutanter till slavar, Xavier har sin mutantskola och kampar for en varld dar mutanter och manniskor ska leva tillsammans - alltsa raka motsatsen till Magneto som ser mutanter som ûbermenschs (lite som Hitler da).

Det kommer nog ta lang tid innan en "vi maste registrera en grupp manniskor pa grund av en anledning" inte kopplas till WW2 langre
Citera
2009-02-26, 18:18
Medlem
Rödskäggs avatar
Jo självklart, jag tänkte mer i banorna kring den nuvarande handlingen i Heroes, dvs att Nathans program mer liknar interneringsläger med möjlighet att uppgraderas med gaskammare eller dylikt än att det skall spegla USA efter 9/11. Iofs, detta kan det säkert bli iofs om nu Matts bild av ett nukat Washington slår in (snälla, kan dom inte misslyckas avvärja en katastrof för en gångs skull?)
Citera
2009-02-26, 21:18
Medlem
Lär väl inte hända tyvärr. Eftersom det är Matt som kommer vara orsaken till katastrofen så kan vi väl hålla tummarna att dör inom en snar framtid
Citera
2009-03-02, 10:49
Medlem
kompjuters avatar
Skumt avsnitt men ändå skönt att slippa Hiro, fan vilken jobbig karaktär
Mera Sylar tack, och Noah är en jäkla bra skådis, de flesta har ju ballat ur totalt.
Matt, Peter tål jag inte!
Mohinder var bäst som den smarta ödmjuka killen.
Författarna måste nog komma ner på jorden snart, det här blir ju för stimmigt
Citera
2009-03-02, 13:40
Medlem
Norlins avatar
Som jag skrev i tråden om serier som borde avslutats/fortsatt till en som tyckte att Heroes borde slutat efter säsong 2.

Hade detta varit i början av senaste säsongen så hade jag hållit med till 100% men tycker att det har blivit riktigt bra igen nu. Tycker dock dem borde få bort en hel del av casten som bara är tradiga och har ett underhållningsvärde som är lika med noll.

Saker som jag tycker dem ska förbättra:

* Ta livet av sekreteraren som har is-kraft (hon är bara dryg och till och med den som skådespelaren agerade som innan va bättre).
* Ta livet av Snabbmajja (Pacmans kärlek)
* Hiro ska ha tillbaka sin kraft (Eller något spännande får gärna hända för jag gillar hiro)
* Ge Syler sin skurkstatus tillbaka. Nu är han mer som ett barn som bara vill ha den kärlek som han aldrig fick som barn.
*Göra något intressant med Mohinder som blivit väldigt tråkig.
*Låt Mr. Bennet vara som han är. Störtskönt agerande och underbar karaktär.
Citera
2009-03-02, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin

* Ta livet av Snabbmajja (Pacmans kärlek)

.

Det var ju "nära" iaf.

Hon är dock satans snygg, tycker gott hon kan få va kvar.
Clair bör dock dö
Citera
2009-03-02, 16:54
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Clair bör dock dö
Tyvärr är hon odödlig.
Citera
2009-03-02, 18:00
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Tyvärr är hon odödlig.

Nope, kula i bakhuvudet bara
Citera
2009-03-02, 18:08
Medlem
SylarQQs avatar
Skjut upp henne i rymden...
Citera
2009-03-02, 18:19
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylarQQ
Skjut upp henne i rymden...

Eller hem till mig, jag kan nog ändå stå ut med henne
Citera
2009-03-03, 00:10
Medlem
Vajulvs avatar
Måste fråga, var tog den tjejen vägen vars kraft var att hon kunde kopiera allt hon sett? En ung tjej som var släkt(?) med Mica?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in