2006-09-28, 06:04
Medlem
Joint08s avatar
Jag ber om ursäkt ifall en liknande tråd redan existerar men jag har letat och inte hittat något som ger svar på frågorna riktigt

Är 19 år och har nyligen tagit studenten, pluggade omvårdnads programet innan.

Har tänkt att studera till psykolog utomlands om ca 1 år men jag behöver något att sysselsätta mig med tills dess medans jag pluggar upp vissa ämnen i komvux.

Det som skulle vara mest intresant vore ett jobb som personlig assistent till psykiskt utsatta eller elev assistent.

Jag är väldigt bra på bemötande och ger oftast intryck över att vara personen man vänder sig till i svåra tider, bland vänner och främlingar

Frågan är ifall jag är för ung för dessa jobb och vart ska jag vända mig?

Att skaffa jobb är inget problem, har redan ett flertal att vända mig till ifall detta inte skulle lyckas men det är inte pengarna jag är ute efter, utan det handlar mer om erfarenhet.

Tack för svaren
Citera
2006-09-28, 06:07
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joint08

Är 19 år
Du är alltså 19 år och har varit medlem här sen -04 och det är 18 års gräns... Det går ju inte ihop? Är du en lögnare??
Citera
2006-09-28, 06:19
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Du är alltså 19 år och har varit medlem här sen -04 och det är 18 års gräns... Det går ju inte ihop? Är du en lögnare??

Det går väl alldeles utmärkt eftersom den regeln kom förra året?

OnTopic:

Ring till växeln i din kommun och fråga där, de brukar vem i din kommun som du ska tala med.

Åldern borde väl inte vara något större problem, jag har sett flera unga elevassistenter. Det verkar vara ett ganska bra korttidsarbete, frågan är hur det ser ut med timmar. Jag tror att de flesta jobben är på timme och att det eventuellt kan vara svårt att hitta heltidsjobb. Men det vet hon, alltid kvinnor , som har hand om det i din kommun.
Citera
2006-09-29, 03:35
Medlem
Joint08s avatar
Tack, ska kolla upp det imorgon
Hade också en ung assistent i högstadiet, han var ca 23 så det finns väll en chans

Citat:
Ursprungligen postat av david85
Men det vet hon, alltid kvinnor , som har hand om det i din kommun.

Hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in