2006-09-28, 00:03
Medlem
hörde om ett baltiskt företag som lånade ut pengar. man skulle ha pengarna i hand 5 dagar efter man hade skrivit på skuldbrevet. nu är det så att jag hittar inte dom här människorna, är det nån som vet vilka jag tänker på? eller nån som kan tipsa om nåt annat företag som lånar ut mellan 85 000 till 100 000 till en människa utan fast inkomst och skulder då?!

tack på förhand
Citera
2006-09-28, 00:13
Medlem
wreckingballs avatar
http://web.bluestep.se/ kan du testa.
Citera
2006-09-28, 00:37
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fukkface
eller nån som kan tipsa om nåt annat företag som lånar ut mellan 85 000 till 100 000 till en människa utan fast inkomst och skulder då?!

tack på förhand

Glöm det. Finns ingen som lånar ut en spänn till någon som BÅDE saknar
fast inkomst och har betalningsanmärkningar samt dessutom har skulder
hos KFM.

Pantbanken är det enda tipset.

Har du FULLGOD säkerhet i fast egendom kan kanske någon skum
privatperson låna ut pengarna mot saftig ränta.
Citera
2006-09-28, 03:59
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Glöm det. Finns ingen som lånar ut en spänn till någon som BÅDE saknar
fast inkomst och har betalningsanmärkningar samt dessutom har skulder
hos KFM.

Pantbanken är det enda tipset.

Har du FULLGOD säkerhet i fast egendom kan kanske någon skum
privatperson låna ut pengarna mot saftig ränta.
Vem sa något om ingen fast inkomst?
Jo, konstigt nog finns det banker som gör det bara du inte skaffat fler anmärkningar inom tre år och har fast inkomst så får du lånet. En kompis tog ett sånt lån.
Citera
2006-09-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikgottfrid
Jo, konstigt nog finns det banker som gör det bara du inte skaffat fler anmärkningar inom tre år och har fast inkomst så får du lånet. En kompis tog ett sånt lån.

Citat:
Ursprungligen postat av fukkface
hörde om ett baltiskt företag som lånade ut pengar. man skulle ha pengarna i hand 5 dagar efter man hade skrivit på skuldbrevet. nu är det så att jag hittar inte dom här människorna, är det nån som vet vilka jag tänker på? eller nån som kan tipsa om nåt annat företag som lånar ut mellan 85 000 till 100 000 till en människa utan fast inkomst och skulder då?!

tack på förhand

Ja, vem sa något om att ha fast inkomst
Citera
2006-09-28, 09:24
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Att bankerna lånar ut till en person som inte fått nya anmärkningar på tre år är väl inte så konstigt.

Betalningsanmärkningar gallras ur registren tre år efter att anmärkningen uppkom.
Således finns det ingen anmärkning kvar att se efter denna tid, såvida man inte dragit på sig nya.

När banken tar en upplysning efter ett anmärkningen/arna gallrats ur registren så ser dom alltså inget från denna tidigare historik.

(Observera att detta gäller fysiska personer. Företag gallras efter fem år.)
Citera
2006-09-28, 09:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Med borgenär borde det väl gå från en vanlig bank??
Citera
2006-09-28, 10:08
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ibland lyckas en del, men det är nog rätt svårt om man har anmärkningar.

Däremot kan man fråga sig vad trådskaparen menade med att ha skulder.
Att ha skulder är en sak, men att ha förfallna skulder som hamnat hos Kronofogden, och som lett till att man fått betalningsanmärkningar är en annan sak.
Det skulle vara bra om trådskaparen ville förtydliga detta.
Citera
2006-09-28, 10:21
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1

Nej och åter nej.

För det första heter det borgensman.

För det andra skall låntagaren själv enligt lag och föreskrifter kunna
återbetala lånet och en borgensman får bara vara en extra säkerhet.

Skulle en bank låna ut pengar till någon som saknade fast inkomst
och hade betalningsanmärkingar/skulder skulle banken dels göra
ett fel dels så hade borgensmannen på grund härav bli fri från sitt åtagande.
Citera
2006-09-28, 10:23
Medlem
Banditos avatar
Jag sommarjobbade 2 sommrar i rad på GE capital bank (finax telefon lån + en massa andra lån)

Ett av grundkraven för att man ens skulle kunna söka ett lån var att man inte hade några betalningsanmärkningar. Men dem lånen var ju lån utan säkerhet, har du någon form av säkerhet kan jag tänka mig att det går.
Citera
2006-09-28, 11:28
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Ja, vem sa något om att ha fast inkomst
Ojsan.
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Att bankerna lånar ut till en person som inte fått nya anmärkningar på tre år är väl inte så konstigt.

Betalningsanmärkningar gallras ur registren tre år efter att anmärkningen uppkom.
Således finns det ingen anmärkning kvar att se efter denna tid, såvida man inte dragit på sig nya.

När banken tar en upplysning efter ett anmärkningen/arna gallrats ur registren så ser dom alltså inget från denna tidigare historik.

(Observera att detta gäller fysiska personer. Företag gallras efter fem år.)
Nej, det gör det verkligen inte. Du menar om jag får en skuld idag och skiter i att betala den så tas den bort efter tre år, skulle inte tro det. Men har man däremot betalt den så är det 3år.
Citera
2006-09-28, 11:45
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Nej, det gör det verkligen inte. Du menar om jag får en skuld idag och skiter i att betala den så tas den bort efter tre år, skulle inte tro det. Men har man däremot betalt den så är det 3år.
Tro får du göra i kyrkan!

Jag talar om fakta istället! :evil:
En betalningsanmärkning försvinner ur registret efter tre år oavsett skulden är betald eller ej, så är det!

(Däremot är det möjligt för fordringsägaren att begära ett nytt utmätningsförsök, och det kan generera en ny anmärkning. Men den ursprungliga anmärkningen försvinner!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in