2006-09-29, 07:05
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
Du kanske motsätter dig detta för att det skulle innebära mer arbete? Du vill ju bara vara moderator på sveriges häftigaste forum, inte slita. Eller?

Bra tänkt där, vilket tror du ger mig mest jobb, att låsa trådar och hänvisa till den officiella samt att sammanfoga trådar som jag gör nu eller bara luta mig tillbaka när det startas ytterligare en tråd om Martín Timell? (för att återuppta samma exempel)

Citat:
Vad administratören anser om fler underforum bryr jag mig om. Men när du uttalar dig likt en självutnömnd kejsare och försöker få det att låta som en officiell ståndpunkt för sidan kommen från dig, ja då kan jag inte bry mig mindre.

Liiiite verkar du allt bry dig
Citera
2006-09-29, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Bra tänkt där, vilket tror du ger mig mest jobb, att låsa trådar och hänvisa till den officiella samt att sammanfoga trådar som jag gör nu eller bara luta mig tillbaka när det startas ytterligare en tråd om Martín Timell? (för att återuppta samma exempel)

Liiiite verkar du allt bry dig
Ja, var är risken störst för överansträngning. När du har 5 trådar med inlägg att hålla koll på eller bara en tråd.

Vilken otroligt äcklig attityd du har.
Du är singel va?
Citera
2006-09-29, 21:29
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ja, var är risken störst för överansträngning. När du har 5 trådar med inlägg att hålla koll på eller bara en tråd.

Vilken otroligt äcklig attityd du har.
Du är singel va?

Det blir nog bra det bubben.....bra det..*klapp klapp*
Citera
2006-09-30, 00:52
Medlem
Mesharrys avatar
Jag tycker att sommarkatter borde förbjudas
Citera
2006-09-30, 01:34
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Jag tycker att sommarkatter borde förbjudas
Det är du inte ensam om.
Men vad har det med den här tråden att göra?
Citera
2006-09-30, 11:52
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är du inte ensam om.
Men vad har det med den här tråden att göra?
Ingenting, men diskussionen kändes så korkad. Klart som fan att det inte funkar med hopslagna mastodonttrådar. Knutbytråden är bara för de initierade, det är helt omöjligt att ta brottstycken av intressanta frågor ur den. Jag kan omöjligen följa den eftersom jag inte är SÅ intresserad.

För att vrida lite på Heinzes resonemang om flera Timelltrådar kan man lika gärna skita i alla "underforum". Sex och samlevnad blir en enda lång tråd, bilar och forden detsamma och likaså juridik. Forumen handlar ju ändå om samma ämnen.

Ska vi dra det in absurdum så kan varje underfora bestå av en tråd, exempelvis den officiella fb-tråden här på fb-forat. Kanon, då blir det enklare och bara den som inte orkar söka kan klaga. Smidigare att modda också.

Allt är inte bara svart eller vitt och ett ämne kan ha fler nyanser som intresserar. Därför gagnar inte mastodonttrådarna debatten, utan den dränks.
Citera
2007-06-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Medlem sedan dagar tillbaks, 14 inlägg - och yrkar redan på att införa förbud mot saker? Starkt.
Flashback är ett forum som står för yttrandefriheten. Att förbjuda vissa ord vore då som att skjuta sig själv i foten och gå emot vad man står för.

Om sedan en trådtitel är illa formulerad (ordet officiell skrivs inte så ofta) så antingen passar det eller så ändras det / tas bort. Frihet under ansvar.
Okej, nu har jag lite mer inlägg. Räknas min åsikt nu?
Citera
2007-06-18, 15:33
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Okej, nu har jag lite mer inlägg. Räknas min åsikt nu?

Vad är det som stör dig med dessa officiella trådar ?
Citera
2007-06-18, 15:36
Medlem
Whattabas avatar
Flashback borde verkilgen uppmuntra att ha fler smala trådar än stora mastodonttrådar, men det verkar gå i motsatt riktning.
Citera
2007-06-18, 15:48
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Flashback borde verkilgen uppmuntra att ha fler smala trådar än stora mastodonttrådar, men det verkar gå i motsatt riktning.

Nu vet jag inte i vilka delforum du hänger, men ta ex.vis den stora köp-tråden i mode och livsstil, tänk dig om man inte hade haft en sådan tråd. Hur många trådar skulle inte startas på en dag, månad, år av sådana frågor som "vart kan jag köpa..." ??
Är det då inte bättre att ha en sådan tråd där man kan bara in och skriva längst bak i tråden det man söker efter ?
Citera
2007-06-18, 16:05
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Nu vet jag inte i vilka delforum du hänger, men ta ex.vis den stora köp-tråden i mode och livsstil, tänk dig om man inte hade haft en sådan tråd. Hur många trådar skulle inte startas på en dag, månad, år av sådana frågor som "vart kan jag köpa..." ??
Är det då inte bättre att ha en sådan tråd där man kan bara in och skriva längst bak i tråden det man söker efter ?
Jag har ju skapat den sammanslagna tråden i M&L. Där är ju en viss skillnad, eftersom det inte är några egentliga diskussioner, och då passar det att klumpa ihop detta i en enda tråd. Skulle som du säger bli helt meningslöst med sidvis av sådana trådar.

Däremot är jag skeptisk till det i övrigt, om det inte är exakt samma ämne i två trådar. Men man kan väl säga som så att ju bättre trådstarter och rubriker, desto större chans att trådar inte slås ihop.
Citera
2007-06-18, 17:58
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag har ju skapat den sammanslagna tråden i M&L. Där är ju en viss skillnad, eftersom det inte är några egentliga diskussioner, och då passar det att klumpa ihop detta i en enda tråd. Skulle som du säger bli helt meningslöst med sidvis av sådana trådar.

Däremot är jag skeptisk till det i övrigt, om det inte är exakt samma ämne i två trådar. Men man kan väl säga som så att ju bättre trådstarter och rubriker, desto större chans att trådar inte slås ihop.

Då kan jag slänga upp ett annat exempel, hur många trådar startas det inte i Data/Teknologi forumet angående MSN.
"Problem med msn, min msn funkar inte, var laddar jag ner msn" etc etc.
Hade då inte det varit bättre att ha en tråd som innehåller alla dessa frågor samt att låta användare skriva sina inlägg i en sådan tråd (Nu finns det en sådan tråd, men utnyttjas inte till fullo).

Jag kan hålla med dig om att vissa trådar som skapas behöver inte slås ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in