2011-12-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Har lite mindre än en halv kvarting vodka, så inte så jävla mycket, en halv påse borde väl räcka till det? Hur länge håller det tror ni? Tänkte när det är hyffsat mycket luft i flaskan.

Ska man låta godiset ligga kvar eller hälla ut det när man ska ut? :P
En till fråga, man behöver inte någon särskild värme? Om jag gör det nu och ska ha det på lördag
Har ingen diskmaskin så.
Senast redigerad av markusefter 2011-12-29 kl. 16:19.
Citera
2011-12-29, 17:17
Medlem
Chaplains avatar
Citat:
En till fråga, man behöver inte någon särskild värme? Om jag gör det nu och ska ha det på lördag
Har ingen diskmaskin så.

Om du ska ha det på lördag så räcker det om du lägger i påsen imorgon, ett dyng räcker för att lösa upp utan att du tar hjälp av diskmaskin.
Citera
2011-12-29, 17:21
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:
Har lite mindre än en halv kvarting vodka, så inte så jävla mycket, en halv påse borde väl räcka till det? Hur länge håller det tror ni? Tänkte när det är hyffsat mycket luft i flaskan.

Ska man låta godiset ligga kvar eller hälla ut det när man ska ut? :P

Citat:
Har ingen diskmaskin så.

Hur svårt kan det vara? En påse godis till en halvflaska sprit, dvs en påse till 35cl, på ett ungefär. Räkna om det till en halv halvflaska så blir det en halv påse godis. Det är inte raketforskning direkt....

Godiset löses upp i spriten, det blir alltså inga hela bitar kvar i flaskan. Krossa godis - släng ner i flaskan - skaka runt lite - vänta något dygn - drick!
Citera
2011-12-29, 17:34
Medlem
Antingen kan du köpa det från danmark en flaska kostar 80dkr och det heter Hot and Sweet.
Om du vill göra en hemma så är det bara att ha en vodka flaska o påse turkisk peppar. Krossa turkisk peppar och lägg det i vodka flaskan , krossa turkisk pepparn ordentligt o ägg in det skaka flaskan så det löser upp sig , om du vill att ska lösa upp sig snabbt så skaka det i ca 20 min så är allt klar. Du kan även köpa turkisk peppar pulver kostar 20 kr/packe.

Good luck
Citera
2012-01-07, 14:00
Medlem
Ska stoppa den i diskmaskin med annan disk, går det bra? Borde jag ha den i en påse eller plastfolie eller något sånt?
Dricka ikväll, så blir lite bråttom, sen in i frysen.
Citera
2012-04-27, 20:37
Medlem
Rembrandths avatar
Tänkte blanda i en påse turkisk peppar i en flaska vodka. Nu till min fråga: Om jag inte dricker upp allt, hur länge kan jag då spara det som är kvar?
Citera
2012-04-27, 21:59
Medlem
Går bra att bara ställa den i fönstret. Sen kan man ju skaka den lite då och då.

Går även bra att göra på polkagris om man nu skulle tycka det är gott.

Diskmaskin funkar om man har jäkligt bråttom

Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Tänkte blanda i en påse turkisk peppar i en flaska vodka. Nu till min fråga: Om jag inte dricker upp allt, hur länge kan jag då spara det som är kvar?

Kan inte svara på det exakt. Men jag har haft det blandat väldigt länge utan några som helst problem.
Citera
2012-05-01, 21:40
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McThomAzZ
Kan inte svara på det exakt. Men jag har haft det blandat väldigt länge utan några som helst problem.

Hela skiten tog slut så behövde inte oroa mig för att spara det, men tack för ditt svar! Gott som fan var det!
Citera
2012-05-01, 22:50
Medlem
Mailas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McThomAzZ
Diskmaskin funkar om man har jäkligt bråttom
Då kan man ju bara spola flaskan under varmt vatten eller bada den i varmt vatten i en behållare lika gärna
Citera
2012-05-02, 00:35
Bannlyst
Har gjort och det och smakade väldigt sött tycker jag men vodka smaken fanns fortfarande till nästa gång ska jag hälla lite citron syra i den
Citera
2012-05-02, 09:24
Medlem
meramans avatar
Det är en myt att det behövs värme för att karamellerna skall smälta och det är oxå en myt att man måste mosa karamellerna. Funkar utmärkt i alla fall.

Jag använder ca 3 påsar till en liter. Pillar i karamellerna hela i en flaska (enliters) och häller i spriten efter det. Lämna några få cm ledigt i flaskan så det finns "skakutrymme". Karamellerna har smält helt inom två dygn. Skaka gärna flaskan några ggr dessa två dygn annars klumpar karamellerna ihop sig medan dom smälter.

När det är färdigt så brukar jag förvara flaskan i frysen och det är jättegott att snapsa detta kallt

Finns INGEN färdigköpt turkisk som slår smaken av hemlagat.
Citera
2012-05-18, 16:19
Medlem
Alligator_Gundes avatar
gjort denna blandning två gånger och kan rekommendera att lägga godisarna i en plastpåse som man sedan lägger i en handduk. Annars försvinner allt pulver in i handduken när man slår med hammaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in