2006-09-27, 15:06
Medlem
Tycker det är för jävligt att vissa moderatorer har för vana att "smyga" med sina åtgärder i trådar, t.ex. när en användares inlägg redigeras eller tas bort, trådens titel korrigeras eller då flera inlägg tas bort.

De flesta moderatorer är bra på att rapportera, men inte alla. Därför uppmanar jag alla moderatorer att posta ett inlägg med exakt vad som har ändrats, det vinner alla på.
Citera
2006-09-27, 15:18
Medlem
Snövits avatar
Nu förstår jag inte vad du menar? Om jag i en tråd i Sex och samlevnad raderar 10 inlägg med helt OT, bara smileys eller rent trams. Räcker det då inte att man i tråden skriver "trams och OT raderat"?

Om det finns en eller två poster i en tråd som ska tas bort tex en dubbelpost eller ett trams/ot inlägg så meddelar jag inte det i tråden. Det är inte bra att tråden blir upphackad av mitt moderatormeddelande och de andra användarna har inget intresse eller nytta av att veta att jag tog bort en post.

I Sex och samlevnad finns en klistarad tråd som beskriver det här.

Citat:
Försvinner ett inlägg av dig så är det antagligen;

Offtopic/svar på offtopic
regelbrott/svar på regelbrott
onliner/svar på onliner

och det kommer inte allttid att informeras om, så tänk efter lite innan du skickar pm och är arg för att dina inlägg blivit raderade

får du en tillsägelse för detta så kommer du däremot att få ett pm, upprepade tillsägelser kommer att ge en varning.
Citera
2006-09-27, 15:54
Medlem
Carpe Diems avatar
Tanken är god och i princip har du rätt.
Har man emellertid raderat över 100 inlägg på en och samma dag där det har handlat om uppenbart trams och OT känns det dock överflödigt att skriva en längre uppsatts om anledningen till att budskapet
Citat:
Ursprungligen postat av x
Sug kuk
inte längre finns tillgängligt för mänskligheten.
Citera
2006-09-27, 16:44
Medlem
svenils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ughe
Tycker det är för jävligt att vissa moderatorer har för vana att "smyga" med sina åtgärder i trådar, t.ex. när en användares inlägg redigeras eller tas bort, trådens titel korrigeras eller då flera inlägg tas bort.

De flesta moderatorer är bra på att rapportera, men inte alla. Därför uppmanar jag alla moderatorer att posta ett inlägg med exakt vad som har ändrats, det vinner alla på.

Väl talat. kan bara hålla med, de flesta är bra på det men inte alla. Inte så kul när man upptäcker att sitt inlägg är raderat och man inte har nån aning om orsaken.
Citera
2006-09-27, 16:46
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenil
Väl talat. kan bara hålla med, de flesta är bra på det men inte alla. Inte så kul när man upptäcker att sitt inlägg är raderat och man inte har nån aning om orsaken.

Då kan man ju alltid PM:a moderatorn och fråga varför om man nu är nyfiken..

Jag skriver nog för det mesta ut om jag raderat men visst finns det gånger då det slinker igenom om det bara är ett inlägg bestående av ett smiley t.ex.

Men vid trådflyttar och liknande eller om ett flertal inlägg raderas så skriver jag alltid ut det. Däremot får man iofs inte mer klarhet i om en moderator t.ex skriver ut "OT-raderat". Och att kräva någon längre uppsats för varje gång man raderar ett inlägg är nog att ta i. Vi har ganska många inlägg/trådar per dag att gå igenom om man säger så
Citera
2006-09-27, 16:51
Medlem
Ladidas avatar
Självklart ska man skriva ut i tråden om man raderar. Ibland glömmer man, vi är alla männskliga.
Oftast skriver då varjefall jag ut vad jag gör i trådarna, det blir lätt förvirrande annars.
Citera
2006-09-27, 17:37
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Självklart ska man skriva ut i tråden om man raderar. Ibland glömmer man, vi är alla männskliga.
Oftast skriver då varjefall jag ut vad jag gör i trådarna, det blir lätt förvirrande annars.

Jag strunatade i det senast igår

Är det en ny tråd som behöver städas går jag in och rensar sedan skriver ut i förhållningsreglerna. Skulle jag skriva varje gång jag raderade tramsinlägg i alla mina forum skulle jag inte få göra något annat.

Vid låsningar/flyttningar skriver jag alltid, radering för det mesta men går man igenom 15 trådar så skriver jag inte 15 inlägg om jag raderar ett inlägg i varje tråd. Det må vara fel och slarvigt men den tiden finns inte.

För den delen skull anser jag att det inte ska behövas skrivas när man raderas trams, så det så
Citera
2006-09-27, 20:37
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze

För den delen skull anser jag att det inte ska behövas skrivas när man raderas trams, så det så

Fast då tycker du fel, så det så.

Citera
2006-09-27, 20:46
Medlem
Jag upplyser oftast bara när jag tagit bort flera inlägg i en tråd. Ifall det bara handlar om nån enstaka oneliner så känns det lite dumt att själv lägga in en inlägg: "Oneliner raderad".. som tillför lika lite till diskussionen som det man raderade.
Citera
2006-09-27, 20:48
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Fast då tycker du fel, så det så.

Nej då, titta bara på Padmes förklaring ovan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto