2003-08-12, 09:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeppeline
Citat:
Ursprungligen postat av balthamers
Jodå. Runka är ett rätt gammalt ord som betyder ungefär "föra något fram och tillbaka".

Just det!

Nämligen förhuden!

Eller sill. Sillrunkare, ett gammalt hederligt yrke.[/quote]

Är detta möjligen samma sak som sumprunkare?

(sump= tillfällig fiskförvaringslåda)
Citera
2003-08-12, 10:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:
Citat:
Jodå. Runka är ett rätt gammalt ord som betyder ungefär "föra något fram och tillbaka".

Just det!

Nämligen förhuden!

Eller sill. Sillrunkare, ett gammalt hederligt yrke.

(sump= tillfällig fiskförvaringslåda)[/quote]

Antingen samma sak eller så är det så det heter, var ett tag sen jag stötte på uttrycket.

Man kan ju runka på huvudet också.
Citera
2003-08-12, 11:08
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:

Just det!

Nämligen förhuden!

Eller sill. Sillrunkare, ett gammalt hederligt yrke.

(sump= tillfällig fiskförvaringslåda)

Antingen samma sak eller så är det så det heter, var ett tag sen jag stötte på uttrycket.

Man kan ju runka på huvudet också.[/quote]

Eller varför inte runka någon killes dolme. Det var det scenariot jag såg framför mig när du sade att du runkade till fotboll. Ett sätt att få pojkvännens uppmärksamhet helt enkelt.
Citera
2003-08-12, 13:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Olika saker hetsar upp olike personer.

Jag är man, men mycket 'vanlig' porr, speciellt närbilder på sexakten där man bara ser könen är direkt avtändande, ja får mig till och med att tappa aptiten.

Det finns flickor som gillar det. Jag vet.

Emanuelle. Det är grejor det. Inte direkt förnedrande, enligt min mening.

Även om viss förnedring och spel med olika sorters roller, även antydande om preversion (inte utövandet) är sexigt.. så vet jag inte om jag tycker att det ÄR särskilt förnedrande.

En otroligt sexig scen i en film var där en mycket vacker kvinna dödar en annan med ett svärd (jag kommer inte ihåg filmen) genom att svärdet genom den andra kvinnans kropp. När hon ligger på golvet med håret utslaget och svärdet i sig var hon .. ohh...

Nu gillar jag inte folk som dör (alt snuff) i allmänhet, men den scenen vara bara så vacker.. sexig..

Många filmer och mycket porr skulle inte få finnas, det är min åsikt. 1.Tjejerna far illa. En del dör, direkt eller indirekt. 10% tar tunga droger för att klara av sitt 'yrke'.
2.De påverkar åsikter och attityder mot de andra 50% av människorasen otroligt negativt.
3. Ett och Två borde vara nog. Och de kan även bevisas om någon önskar diskuttera dem.

Så jag är ganska kluven.
Citera
2003-09-10, 02:28
Medlem
MooGyMaNs avatar
Jo porr ses ju ofta som kvinnoförnedrande i vår kultur. historiskt sett så har erotik och erotiska bilder haft lite andra roller... många uråldriga samhällen ansåg sexualiteten som något gudomligt, sex förde männiksan närmare gud. "Gudstjänsterna" bestod av rena orgier och templen var fyllda med fallossymboler och erotisk konst.

I den aningen patrialkala kristendomen däremot, varifrån mycket av våra värdeingar härstammar, är sexualiteten i det närmaste tabu, speciellt kvinnors sexualitet är ful, skamlig och leder till evig pina i helvetet. En hora är att jämställa med en mördare i syndighet (i Kina var geishan, eller "Lyxhoran" allt något av det finaste en ung flicka kunde bli).
Med kristendomens syn på sexualiteten i ryggen är det kanske inte så konstigt att en kvinna som åtar sig promiskuösa utsvävningar på film anses förnedra sig själv...

Folk som f.ö. inte tänder på erotik har psykiska problem med förtryckt och överskamlig sexulitet. Är man hungrig och ser en hamburgare på bild blir man hungrigare, mäskligt faktum. Analogin till porr kan ni nog dra själva.

Grova avarter till våldsporr är däremot fullt förståeligt att man blir mer äcklad av... ungefär som en möglig hamburgare....
Citera
2003-09-17, 15:47
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Runka

Runka betyder "skaka, vagga". Mannen stod och runkade på ett kärl, betyder att han vaggade kärlet. Den oomkullrunkliga sanningen betyder att det är en sanning man ej kan rubba eller välta över ända.

Bonde betyder bofast....
Citera
2003-10-04, 17:34
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Kvinnor förtjänar förnedring, då de frivilligt går till blattar, missbrukare, misshandlare, otrogna män och kriminella. Är man så djävla dum så att man tror att det är trevligt att jobba för Max Hardcore el Carl Serung kan man gott ha det. 8O :twisted:

Många säger att psykiatri-reformen har misslyckats. Jag kan inte annat än instämma!
Citera
2003-10-05, 21:12
Medlem
Mombaazas avatar
Det finns porr som är otroligt kvinnoförnedrande, Men den mesta porren är rätt neutral enligt mig.

En rolig grej är ju också att kvinnliga porrskådisar får i regel tre gånger mer i lön än manliga
Citera
2003-10-05, 21:40
Medlem
Bombad Bimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mombaaza
En rolig grej är ju också att kvinnliga porrskådisar får i regel tre gånger mer i lön än manliga

Jag är i o f s inte emot porr, men just det argumentet håller knappast till försvar för porren (jag har sett det anföras som sådant på olika håll), eftersom det i vilket fall som helst inte är skådisarna som tjänar de grova pengarna, utan producenterna. De manliga porrskådisarna tjänar väl extremt dåligt (utom kanske i bögporr, där det ju är männen som är "objekten").
Citera
2003-11-02, 13:51
Bannlyst
Det är inte porren det är fel på utan konsumenterna.
Citera
2003-11-20, 16:50
Medlem
DoomCookies avatar
.........*fel*................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in