2008-08-16, 12:20
Medlem
nitroglyzerins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocket
Det är verkligen inte omöjligt att dö av en sådan rörbomb. Det räcker med att ett större blodkärl skadas för att man snabbt ska kunna förblöda. Även om man inte dör är de skador man kan få inte särskilt roliga att leva med. Pröva att gå runt med en lapp för ena ögat eller en hand bunden på ryggen en dag så får du en försmak.

Nu är det ju dock inte bara er egen säkerhet som äventyras, utan främst andras. Ni håller till utanför en skola, så det är väl knappast otroligt att det kan komma barn förbispringandes/cyklandes. Är ett barns liv verkligen något ni vill ha på samvetet?

Håll till på en plats där de enda ni kan skada är er själva och intet ont anande tvestjärtar.

Glömde säga att vi gjorde det under ett lov och det va inga andra mäiskor där så det fanns ingen risk att någon annan skulle kuna komma till skada
Citera
2008-08-16, 20:05
Medlem
-J-s avatar
Blev sugen på att göra några shells efter pihops fina film

http://media.putfile.com/liteolika

1: Testade bara att skjuta upp 3st TT stjärnor samtidigt med vinkel.

2: Första testen av winokur 20 stjärnorna i en 1,5" shell.

3: 1,5" shell med TT stjärnor rullade på crakling cores

4: 1,5" shell men mitt första försök med en bow-tie med ring. Tror att jag hade för hård break då det verkade som om stjärnorna blev krossade så bow-tien blev lite liten.

5: 2" shell med winokur 20 och lite reststjärnor från shell nr 3.
Citera
2008-08-16, 22:33
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -J-

4: 1,5" shell men mitt första försök med en bow-tie med ring. Tror att jag hade för hård break då det verkade som om stjärnorna blev krossade så bow-tien blev lite liten.

Väldigt bra tycker jag. lagom brinntid på stjärnorna och lagom höjd. Riktigt bra för att vara av den storleken. Viserligen inte i stil med fyrverkerinörd men vem är det

Fortsätt med detta vi vill se mera

/fieldleaf
Citera
2008-08-17, 00:30
Medlem
Citat:

Vad använder du för slags flash och hur mycket?
Fina bomber för att vara så små .
Citera
2008-08-17, 21:09
Medlem
-J-s avatar
Jag använder just nu bara flash av 40/60 magnalium/kaliumperklorat. I 1,5" bomberna har jag i mellan 3-3,3g och i 2"arna 4-4,3g beroende på hur tunga stjärnorna är.
Citera
2008-08-19, 20:41
Medlem
Citat:

Var det kommersiella crackling cores, eller egentillverkade? Om du gjort dem själv så är jag mäkta imponerad!

Mvh,
Kaj
Citera
2008-08-19, 23:01
Medlem
Då var det äntligen slut på sommaren! Här är en film från höstens första uppskjutningar. Det är en blandad kompott av bomber från 45 mm till 6", både runda och cylinderformade. En del hyfsat lyckade, och en del riktigt misslyckade. Sexan på slutet skulle ha haft dubbla pistiller, men stjärnorna i den inre pistillen krossades av trycket. Aldrig får man vara riktigt nöjd...

http://pyrotechnics.no-ip.org/files/...ade_pyro_9.wmv

Mvh,
Kaj
Citera
2008-08-20, 00:11
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkerinörd
Då var det äntligen slut på sommaren! Här är en film från höstens första uppskjutningar. Det är en blandad kompott av bomber från 45 mm till 6", både runda och cylinderformade. En del hyfsat lyckade, och en del riktigt misslyckade. Sexan på slutet skulle ha haft dubbla pistiller, men stjärnorna i den inre pistillen krossades av trycket. Aldrig får man vara riktigt nöjd...

http://pyrotechnics.no-ip.org/files/some_home_made_pyro_9.wmv

Mvh,
Kaj
Ojojoj.. Mästerligt, saknar ord Vad är det för stjärnor du använder i bomben som går av runt 0:32?
Citera
2008-08-20, 00:40
Medlem
pihops avatar
Citat:

http://pyrotechnics.no-ip.org/files/...ade_pyro_9.wmv

Mvh,
Kaj

Vad använder du får gult och blått recept?
Citera
2008-08-21, 21:27
Medlem
-J-s avatar
Har börjat på Chalmers nu och hinner inte vara här inne och bygga bomber så ofta längre

Väldigt ljusa och färgstarka stjärnor Kaj, de två sista bomberna var grymt snygga! Men vad hände med den 3e sista, för hård break?

Citat:
Var det kommersiella crackling cores, eller egentillverkade? Om du gjort dem själv så är jag mäkta imponerad!

Mvh,
Kaj

Det är bara kommersiella crackling cores från sveas gröna kulor. Men
crackling coren i dom var större än vad dom brukar vara, nästan 3mm de största

Kanske behöver en primer till dem också då det inte är alltid som om crackling coren antäds.
Citera
2008-08-21, 21:29
Medlem
HOkks avatar
Citat:
Har börjat på Chalmers nu och hinner inte vara här inne och bygga bomber så ofta längre
Vilken linje?
Citera
2008-08-21, 21:30
Medlem
-J-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOkk
Vilken linje?

Mekatronikingenjör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera