Hej alla
Angående vår lilla fyrverkeri pjäs, hon vägde in på dryga 9 kilo, till att knäcka henne använde vi popcorn krutat med svartkrut 1:1.4 bundet med risstärkelse. vi poppade 7 påsar så gissning är väl ca 1,5 kilo brytkraft

dubbla timefuses japansk. givetvis kryssade med nakna svarta. att den skulle kunna gå av en liten stund tidigare är tillverkningsmisstag vi började linda de runda sent på natten och av trötthet stack jag ut samma längd på timefusen som på 6 tummarna som jag preparerat innan jag började med henne.
Så efter 30+ lager gummerad och vanlig kraft med tapetklister,blev det inte mycket stump kvar, vanligt vis skär jag av motsvarande en cm på utsidan när allt torkat och jag har kryssat dem stubin.
de små bomberna är plastskal som vi har ett mindre lass av

sedan är de lindade med några lager gummerad. stjärnorna är från förra året vi rullade upp tusentals med stjärnor och hadde lite över

det är krutat risskal i dem 6:1 och vissel tjut krut för att trycka på knäcket. kometerna är pumpade Chrmum no.6 pumpade med spruta vi kastade in en bra näve i var halva. kometer på henne är två styck Chrmum no.6 kometer och en blå komet : KCLO4 63% CuCO3.Cu(OH)2 12% Parlon 15% Redgum 5% Laktos 5%
blöt med aceton vi körde 240 gram per kilo stjärnmix 24% vill säga

detta recept är snabbjobbat skär stjärnorna kruta med två sorters prime en het och en standard svartkrut med 4-7% magnalium ytterst. stjärnorna torkar på 3-4 timmar och kan användas de blir stenhårda tänder perfekt och tål hårda krevader. och fina kometer med som sagt. att den blå brann så länge är en miss som vi måste fundera på, tror det kan ha att göra med smältlimmet på botten av kometskrället gjorde att den fungerade som ett ljus.
Och nä vi skjuter inte i bostadsområde vi bor på landet vi har några gatlampor vid korsningen och skjutplatsen är perfekt vi kan välja att skjuta ut över en sjö eller ut på åkermark privatägt givetvis

och nu när vi fått till så att det tänds upp var gång så ska vi börja leka med längder på stubiner nu är det en timefuse cutter på ingång. så ska vi börja prova mer avancerade saker. och bättre kamera den filmades med en nikkon system kamera a´la 14000 men fan blev inga färger på den filmen.. så filmen på tuben är från en mobil ericsson xperia..
och jo de blev madderfakker kabrak så varför hålla glädjen inom sig