Citat:
Ursprungligen postat av Fieldleaf
Jag ska inte hacka för mycket nu. Men jag skulle inte vilja kalla det dugligt krut till annat än raketmotorer kanske. Som en jämnförelse när jag bränner en liknande hög så blir det knappt någon svärta alls under. Och om det blir knappast några stänk åt sidorna som bränner heller (blir några ytterst små vid större högar). Men dock en bra start. En vettig investering jag rekommenderar för dig är en kulkvarn om du inte redan har en (vilket jag inte tror eftersom du använder CIA metoden).
I alla fall bra att du lär dig svartkrutet från början. Det är en konst i sig att få till ett bra krut. Inget man lär sig över en natt så att säga.
// fieldleaf
Jag har även tillgång till kommersiellt svartkrut (nej, fråga inte hur jag fick tag på det) och det har visat sig brinna i ungefär samma hastighet. Det har funkat bra till lite allt möjligt. Kulkvarn kommer det att bli när jag får tid till det.
Jag har läst att riktigt bra krut enbart lämnar en gyllenbrun fläck kvar om man eldar det på ett A4-papper. Och det här lämnar ju mer betydligt skit efter sig. Så visst är det en bit kvar till überbra krut, men för att vara första gången med CIA är jag riktigt nöjd.