Citat:
Ursprungligen postat av J_J
?? Men var du straffad tidigare? Annars ser jag detta som helt orimligt, dessutom hur länge fick du sitta och hur såg ditt liv ut utöver annars ?
Aldrig straffad före, aldrig straffad efter. Inga drogproblem (om man inte räknar kedjesnusande naturligtvis), bodde med mina föräldrar i en helt vanlig familj (inga drogproblem eller andra stökiga förhållanden, min mor studerade och min far heltidsarbetade), själv var jag arbetslös dock... Påföljden: två månaders fängelse varav 15 dagar avtjänade i häkte, resten på öppen anstalt.
Orimligt? Ja, det var ungefär vad min advokat sa också, jag tror hans exakta ordval var: "Under mina 40 år som advokat har jag aldrig varit med om maken"...
Edit: då det var ett tag sedan så kommer jag inte ihåg exakt hur många år han arbetat, men resten stämmer iaf...
Edit2: Kanske bör jag tillägga att det faktum att jag skrattade vid flera tillfällen under rättegångarna, att jag förnekade domstolens rätt att döma mig samt hade medmisstänkta som hade tidigare domar kan ha haft en negativ inverkan på min dom.