2006-09-25, 19:48
Medlem
Vad innebär det?
Att man får svårt o andas? Kan dö? Ska ta benzo för första gången om ett par dar och vill gärna veta
Citera
2006-09-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Vad innebär det?
Att man får svårt o andas? Kan dö? Ska ta benzo för första gången om ett par dar och vill gärna veta

Det innebär att andningen kan upphöra. Och detta helt och hållet.
Citera
2006-09-25, 19:56
Medlem
TomiXs avatar
Att det sänker andningsfrekvensen, dvs det lättar lite på trycket så din andningsmuskulatur blir lite slapp, i för stora doser kan det innebära döden, speciellt om man blandar opiater och bensodiazepiner, eller något av dessa med GHB/Alkohol, speciellt om man inte har tolerans mot något av ämnena.

Men om du enbart skall ta benzo så är det förmodligen lugnt ifall du inte får en allergisk reaktion eller något i den stilen, vilket är ovanligt
Citera
2006-09-25, 20:07
Medlem
Låter bra det.. tror jag
Men är det större chans med andningsfel när man blandar med alkohol?
Ska jag helt skippa det, eller göra det senare? Hur många gånger måste jag ta benzo innan jag kan kombinera med alkohol o gå bärsärk?
Citera
2006-09-25, 22:28
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
Låter bra det.. tror jag
Men är det större chans med andningsfel när man blandar med alkohol?
Ska jag helt skippa det, eller göra det senare? Hur många gånger måste jag ta benzo innan jag kan kombinera med alkohol o gå bärsärk?

Jo, risken blir större när det kombineras med alkohol. Kör benso ensamt några gånger så att du får lite känsla av drogens karaktär (<-bs. man vet aldrig var man har benso ).
Citera
2006-09-26, 07:11
Medlem
Tycker alkoholen maskerar benzon i för små doser och sen är det en hårsmån till för stora doser då man inte minns kvällen eller mår dåligt istället. Denna kombo imponerar inte på mig
Citera
2006-09-26, 08:26
Medlem
Nemesis1s avatar
Nej, att blanda benso och alkohol medför ingen risk för andningsdepression, såvida det inte rör sig om enorma doser (typ en 70cl flaska starksprit och en hel pillerburk)...

Barbiturater, opioider och GHB/GBL kan dock vara farligt, både i kombination med varandra, i kombination med benso och/eller alkohol och i stora doser även enskilt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in