2006-09-26, 08:56
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes2k
Som meddelandet lyder så är det Playahead som är problemet, flashback nämns inte men är endå blockerat. Flashback är ett bra ställe att diskutera och ta del av åsikter till skillnad från fjortispräglade turkcommunitys som playahead.

Anser ni att jag kan ta upp ett klagomål mot skolledningen om den här blockeringen av flashback och vad borde jag i så fall använda för argument?

Ja, du ska informera ledningen om att Flashback inte är ett community, utan en kunskapsbank där du kan hämta information. Det är en resurs i skolarbetet, och det bör ligga i skolans intresse att de får bildade elever.

Att de tror att Flashback är en community beror enbart på okunskap, och detta kan lösas genom kommunikation och information. Genom att påvisa skillnaderna och syfte så är detta åtgärdat. Om de däremot anser att vi tillhandahåller "fel information" och inte vill göra vissa medier tillgängliga av den orsaken så är det annorlunda. Och då får man bearbeta det hela på annorlunda sätt.

admin
Citera
2006-09-26, 09:01
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Inte fan ska man surfa Flashback i skolan. Eller Playahead eller Lunarstorm eller Helgon.net eller kamrat.nu...

Det är skola! Leka kan ni göra hemma!

Jag förespråka en skola som ger bildade elever, och det vore motsägelsefullt ifall samma elver får tillgång till Aftonbladet.se men inte Flashback.info.
Flashback är ingen lekstuga, och de som är här av den orsaken brukar vi kasta ut. Däremot så tillhandahåller vi information här som andra medier inte vill uppmärksamma.

Om man i sitt skolarbete behöver tillgång för att söka information, så vore det vansinnigt att blockera Flashback. Detta är en enorm kunskapsbank, och en mycket bra resurs för att finna information.

Jag anser att det är direkt felaktigt att likna Flashback vid de exempel du gav ovan, då dessa har ett helt annat syfte än att bilda deltagarna.

admin
Citera
2006-09-26, 10:54
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Har svårt att blir upprörd över att skolan tycker att man skall ägna sig åt skolarbete iställer för debattsidor. I själva verket tycker jag faktiskt det är bra. Det kanske finns hopp om den svenska skolan ändå. Om de nu sen kunde eliminera alla kepsar, mobiltelefoner, bråk och oordning på lektionerna skulle man bli ännu nöjdare.

Rösta fram mig som skolminister så ska ni få se på andra bullar

Jag har konfiskerat mobiltelefoner, kepsar och annat skräp under lektioner i flera års tid, trots att det inte varit "lagligt".

Om folk hade & använde sig av sunt förbannat förnuft, så hade dagens Sverige sett helt annorlunda ut.
Citera
2006-09-26, 12:57
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag förespråka en skola som ger bildade elever, och det vore motsägelsefullt ifall samma elver får tillgång till Aftonbladet.se men inte Flashback.info.
Flashback är ingen lekstuga, och de som är här av den orsaken brukar vi kasta ut. Däremot så tillhandahåller vi information här som andra medier inte vill uppmärksamma.

Om man i sitt skolarbete behöver tillgång för att söka information, så vore det vansinnigt att blockera Flashback. Detta är en enorm kunskapsbank, och en mycket bra resurs för att finna information.

Jag anser att det är direkt felaktigt att likna Flashback vid de exempel du gav ovan, då dessa har ett helt annat syfte än att bilda deltagarna.

admin
Däremot gör vissa Fashback till en lekstuga. Och detta är nog oftast småungarna som hänger här på rasterna... Det tar ett tag tills man blir utkastad. Och blir man utkastad från skolands datorer, så är det ju bara att sätta sig hemifrån och registrera sig igen... Det var ju grundorsaken till att forumen blockerades, ungarna skötte sig inte när deras iget IP inte riskerade permaban...

Visst är det bra att ha tillgång till Flashback när man gör sina skoluppgifter. Det är klart. Den största anledningen till att vi finns är att informationen här inte finns på andra ställen.

Sen tycker jag du överdriver skillnaden mellan säg vårt forum och Lunarstorms forum. Dom är förstås olika, men många skoluppgiftsfrågor kan besvaras där, precis som här.
Citera
2006-09-26, 13:00
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Däremot gör vissa Fashback till en lekstuga.
definitivt, http://www.flashback.org/showpost.php?p=5145075&postcount=11

hur är det att köra genom proxy om nu flashback är spärrat ?
Citera
2006-09-26, 13:02
Bannlyst
fel, funkade visst inte längre =(
Citera
2006-09-26, 13:22
Bannlyst
Flashback står inte riktigt för dina och mina värderingar, här finns prepptorskar, pundare och pedofiler.. klart som fan det måste klippas bort från det offentliga sammanhanget.
Citera
2006-09-26, 13:25
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
definitivt, http://www.flashback.org/showpost.php?p=5145075&postcount=11

hur är det att köra genom proxy om nu flashback är spärrat ?
Det bör väl funka. Men Flashback spärrar väl proxy-IPn? Folk har väl försökt brute-forecea folks konton via proxy-IPn.
Citera
2006-09-26, 13:31
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Men Flashback spärrar väl proxy-IPn?
mycket möjligt men borde ju gå att sätta upp en privat proxy genom hemdatorn för att få tillgång till "kunskapsbanken"
Citera
2006-09-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
En del domäner är spärrade på jobbet, men eftersom de betalar datorer, bandbredd + för att jag ska jobba (inte sitta och dumsurfa) så det är bara att gilla läget.
Eller ledin själv sagt:

-Du måste gilla läget (gilla lalalala läget)
Citera
2006-09-26, 14:40
Bannlyst
Ett sätt som man annars skulle kunna göra, för att ta sig förbi blockeringen, är att ladda ner Torpark, installerar det på ett usb-minne, kopplar in i datorn och startar. Det går visserligen lite segare än vad det gör annars, fast måste man, så måste man

http://torpark.nfshost.com/
Citera
2006-09-27, 13:34
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes2k
Bad jag om en rättstavningskurs? Idiot...

Nej om argument, och jag påvisade att du inte kan använda stavning som argument för att få hänga på Flashback under skoltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in