2006-09-25, 16:01
Avslutad
Vad gäller JG bröt han mot de regler han själv pushat för, angående att inte avslöja känslig information i pågående brottsutredningar.
Citera
2006-09-25, 17:43
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Demokratisk fascist som sagt. Du påstod ju att du gillade det här med yttrandefrihet, ljög du?

Jadu "bakerman". Vet inte vad du haft för lärare i samhällskunskap på högstadiet och gymnasiet, men de har misslyckats. Det du glömmer, medveten eller omedvetet, är att i en demokrati finns inte enbart rättigheter utan också skyldigheter. Så om någon gaphals på torget ropar ut sin aggression mot en specifik folkgrupp, ras eller personer med "avvikande" sexuell läggning så har de ingen rätt till det. Kalla mig gärna facist om du vill. Skulle vi tar bort alla de regler i samhället du vill ha bort, så får vi precis det motsatta samhället till det DU vill ha. Var så säker!
Citera
2006-09-25, 18:11
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jadu "bakerman". Vet inte vad du haft för lärare i samhällskunskap på högstadiet och gymnasiet, men de har misslyckats. Det du glömmer, medveten eller omedvetet, är att i en demokrati finns inte enbart rättigheter utan också skyldigheter. Så om någon gaphals på torget ropar ut sin aggression mot en specifik folkgrupp, ras eller personer med "avvikande" sexuell läggning så har de ingen rätt till det. Kalla mig gärna facist om du vill. Skulle vi tar bort alla de regler i samhället du vill ha bort, så får vi precis det motsatta samhället till det DU vill ha. Var så säker!
Jag anser dock att de kan ha rätt till det. Men då så måste de vara beredda på en massiv skitstorm från folk som inte håller med dom och att de tar det som män.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-09-25, 18:27
Avslutad
Ja, jag känner just nu mest för att vräka invektiv över svts mediaspelare som jag inte kan få att fungera vad jag än tar mig till.
Citera
2006-09-25, 20:52
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Ja, jag känner just nu mest för att vräka invektiv över svts mediaspelare som jag inte kan få att fungera vad jag än tar mig till.

Gå in på vaken.se så kan du se SVT:s Agenda-inslag där.

Länk finns direkt där på deras 1:a sida!
Citera
2006-09-25, 20:53
Medlem
Mankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpojken
Ja ja ja, vad hände egentligen på SVT Agenda????

Visades bara dokumentären där utan någon form av diskussion efteråt? Ser nästan aldrig på SVT, vad är Agenda och vad gjorde Loose Change där?

Det gäller dig med!

Vaken.se!
Citera
2006-09-25, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Gå in på vaken.se så kan du se SVT:s Agenda-inslag där.

Länk finns direkt där på deras 1:a sida!

Jodå, NU funkar det av någon anledning. Men tack ändå, min duva.

För att sammanfatta, och citera mig själv:

If I understand them correctly, the LC guys are saying that since people are so gullible
they believe anything media tells them,
they will surely buy what Loose Change has to say.
Citera
2006-09-25, 22:31
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
För att sammanfatta, och citera mig själv:

If I understand them correctly, the LC guys are saying that since people are so gullible
they believe anything media tells them,
they will surely buy what Loose Change has to say.

Dead on. Det är fan nästan en signatur.

Cheers,
SLOB
Citera
2006-09-27, 00:37
Medlem
Fruktpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankan
Det gäller dig med!

Vaken.se!

Finns det ingen lågupplöst version? Min uppkoppling är tragiskt långsam.
Trevligt med avsaknaden av smileys.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in