2006-09-24, 20:46
Medlem
svenils avatar
hejsan, jag undrar till vem på fb man ska vända sig till om man har åsikter om en moderators beteende? eller är det bara att starta en tråd om det kanske?
2006-09-24, 20:48
Bannlyst
Alternativet är att skaffa konto på http://www.belowsurface.se/ och sen sitta där och gnälla över hur jävligt det är på FB. Jag har förstått att det är ganska vanligt hos rättshavererande ex-FB-are.

// Roger P.
2006-09-24, 20:50
Medlem
Resistances avatar
Moderatorer är barnsligt förtjusta i PM. Så mitt tips är att du försöker med det.
2006-09-24, 21:00
Medlem
svenils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Alternativet är att skaffa konto på http://www.belowsurface.se/ och sen sitta där och gnälla över hur jävligt det är på FB. Jag har förstått att det är ganska vanligt hos rättshavererande ex-FB-are.

// Roger P.

hoho, efter att ha surfat omkring där i 5 min kan jag konstatera att det verkar vara ett ännu större koncentrat av idioter än fb
2006-09-24, 21:16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenil
hejsan, jag undrar till vem på fb man ska vända sig till om man har åsikter om en moderators beteende? eller är det bara att starta en tråd om det kanske?
Steg ett är att ha en PM-konversation med den aktuella moderatorn. Hjälper inte det så kan du ju ta upp det med någon av dennes medmoderatorer och se ifall de håller med dig.

Skulle du ändå anse att du är orättvist behandlad kan du ju kontakta admin, eller om det har allmänintresse så går det att starta en tråd om det är i Flashback.

2006-09-24, 21:16
Medlem
Fet-Everts avatar
Nu beskriver du inte problemets art, så du skulle kunna hoppa över någon av punkterna

- I första hand går det kanske att lösa med berörd moderator. Kanske ser ni olika på problemet eller på något sätt missförstått varandra? Mycket går att reda ut via PM. När jag var moderator fick jag ibland synpunkter via PM som jag tog till mig och vilket jag upplevde, gjorde mig till en bättre moderator.

- Admin är moderatorernas chef och om du har allvarlig kritik att rikta mot någon enskild moderator så bör du vända dig till honom. Då tar han upp det med berörd moderator eller i Outlaw.

- Om det är ett ärende av allmänintresse här på FB så kan du även ta upp det i en tråd här. Tänk på att vara saklig och redogöra ordentligt för varför du anser att en eller flera moderatorer uppträder illa. Kanske har fler medlemmar blivit illa behandlade av samma moderator? Kom ihåg att problemet ska vara av allvarlig natur vilket kanske inte alltid frågor av typen "varför låstes denna tråd för?" är. Sådant går ofta att reda ut ändå.

Edit: "Kanske har fler moderatorer blivit illa behandlade av samma moderator?" ändrat till "Kanske har fler medlemmar blivit illa behandlade av samma moderator?"
2006-09-24, 21:23
Medlem
Knudsons avatar
Posta kritiken här så tar förhoppningsvis moderatorn åt sig av kritiken om det finns någon substans i den. I samtliga fall som jag skickat pm tilll en mod innehållande kritik så har jag fått till svar att jag ska kontakta admin. Så du kan tyvärr glömma att du kan lösa det enskilt med moderatorn. Tråkigt men sant...
2006-09-24, 21:24
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Nu beskriver du inte problemets art, så du skulle kunna hoppa över någon av punkterna

- I första hand går det kanske att lösa med berörd moderator. Kanske ser ni olika på problemet eller på något sätt missförstått varandra? Mycket går att reda ut via PM. När jag var moderator fick jag ibland synpunkter via PM som jag tog till mig och vilket jag upplevde, gjorde mig till en bättre moderator.

- Admin är moderatorernas chef och om du har allvarlig kritik att rikta mot någon enskild moderator så bör du vända dig till honom. Då tar han upp det med berörd moderator eller i Outlaw.

- Om det är ett ärende av allmänintresse här på FB så kan du även ta upp det i en tråd här. Tänk på att vara saklig och redogöra ordentligt för varför du anser att en eller flera moderatorer uppträder illa. Kanske har fler moderatorer blivit illa behandlade av samma moderator? Kom ihåg att problemet ska vara av allvarlig natur vilket kanske inte alltid frågor av typen "varför låstes denna tråd för?" är. Sådant går ofta att reda ut ändå.

Där blev det lite fel va?
2006-09-24, 22:09
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Posta kritiken här så tar förhoppningsvis moderatorn åt sig av kritiken om det finns någon substans i den. I samtliga fall som jag skickat pm tilll en mod innehållande kritik så har jag fått till svar att jag ska kontakta admin. Så du kan tyvärr glömma att du kan lösa det enskilt med moderatorn. Tråkigt men sant...
Du kanske tillhör dem som skickar 518 pm vilket brukar avslutas med "det är nog bäst att du kontaktar Admin istället"?

Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Där blev det lite fel va?
Shit pomm fritt! Men nu har jag ändrat
2006-09-24, 22:21
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Du kanske tillhör dem som skickar 518 pm vilket brukar avslutas med "det är nog bäst att du kontaktar Admin istället"?

Snarare tvärtom. Kanske har skickat 5-10 pm innehållande kritik till modsen. Tycker bara det är tråkigt om man har den inställningen som mod att hänvisa till admin med en gång.
2006-09-24, 22:40
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenil
hoho, efter att ha surfat omkring där i 5 min kan jag konstatera att det verkar vara ett ännu större koncentrat av idioter än fb

Om du ändå skulle få för dig att komma dit, så kan du skicka både PM och RP till mig. Jag lovar att behandla dina synpunkter på ett ytterst professionellt sätt, och överensstämmer dina funderingar med mina, så får du med största säkerhet också gehör för dina åsikter.

Fan vad jag är redig....
2006-09-24, 22:47
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa

Fan vad jag är redig....

Ja, det är tur vi har dig

För att svara på topic då, 1) PM till berörd PM. 2) PM till hans medmods 3) Starta en FB-tråd eller kontakta Admin om du anser att det är så allvarligt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in