• 1
  • 2
2006-09-24, 12:38
Medlem
This_is_me_s avatar
Hej!

Hur farligt är egentligen helgalkolism, fysiskt? Alltså för kroppen.

Säg att man dricker fredag och lördag varje helg.
Citera
2006-09-24, 13:02
Medlem
Sir.Ps avatar
Beror väl på vilken mängd alkohol du häller i dig. Plus din fysik osv. svårt att svara på efter dina två rader.
Citera
2006-09-24, 13:20
Medlem
kultingens avatar
Varierar från person till person, du kan alltid gå och testa dina levervärden osv hos läkaren
Citera
2006-09-24, 13:28
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.P
Beror väl på vilken mängd alkohol du häller i dig. Plus din fysik osv. svårt att svara på efter dina två rader.

Ja det har du rätt i. Men säg att man super ganska hårt båda dagarna, är normalviktig och inte gör något speciellt under veckorna såsom träning osv.
Citera
2006-09-24, 16:29
Medlem
guldpåkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Ja det har du rätt i. Men säg att man super ganska hårt båda dagarna, är normalviktig och inte gör något speciellt under veckorna såsom träning osv.

Det tar tid att bli alkis. För mig var det ca 20 års krökande varje helg, alla ledigheter etc och ibland mitt i veckorna. Men som sagt, hur snabbt man blir det är individuellt. Själv har jag ingen alkoholism i släkten. Har man det går det oftare fort att bli alkis har jag av egen erfarenhet sett, på vänner etc.

Nu har jag varit nykter en helg, men sitter ändå här med ett sug. Är dock mer utvilad inför morgondagerns arbete, och mår relativt bra. Ska peta i mig ett par campral för att fira det, hehe
Citera
2006-09-24, 16:31
Medlem
guldpåkens avatar
Citat:
Hej!

Säg att man dricker fredag och lördag varje helg.

Att bli helgalkoholist är något negativt, eftersom det alltmer går ut över ditt välbefinnande - och till slut kan du inte begränsa det till helgerna och börjar kröka även i veckorna, till slut super du dygnet runt. Det är det jag nu försöker hejda.
Citera
2006-09-24, 17:15
Medlem
Bullsquids avatar
Vad jag fått för mej så verkar i stort sett alla ungdomar mellan 15-25 vara helgalkisar, det är nog inget onormalt direkt. Och de flesta klarar väl att sköta skola eller jobb fast de super på helgerna.
Det e normalt helt enkelt...

Sen behöver man ju inte överdriva kanske och dricka 1 flak om dan eller 1 liter sprit heller, lagom e bäst
Citera
2006-09-24, 17:35
Medlem
Nazipolizeis avatar
hmm tänkte utveckla denna frågan lite, hur mycket påverkas kroppen ifall man super en gång i veckan (så man blir redigt dyng, ett dussin öl i mitt fall)
inte bara levern osv... utan mestadels typ fysiken och konditionen då man tränar. Är det några problem eller är det mer när man går över till å dricka 3-4 ggr i veckan man känner av det mycket?
Citera
2006-09-24, 18:42
Medlem
guldpåkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Vad jag fått för mej så verkar i stort sett alla ungdomar mellan 15-25 vara helgalkisar, det är nog inget onormalt direkt. Och de flesta klarar väl att sköta skola eller jobb fast de super på helgerna.
Det e normalt helt enkelt...

Sen behöver man ju inte överdriva kanske och dricka 1 flak om dan eller 1 liter sprit heller, lagom e bäst

Är drygt 40 själv och då jag var i den åldern var det långt ifrån alla mellan 15-25 som krökade på som man gör nu. Själv blev jag som sagt alkoholist, men många av mina kompisar la ner runt trettio. Gör man det är det nog mer ok.
Ändock -många fler super idag jämfört med då, och tro mig, det kommer resultera i stora samhällsproblem. Antar att det är därför staten är så bekymrad inför den här frågan...
Citera
2006-09-25, 16:12
Medlem
Citat:
Undrar också lite,
vilket är "bäst", "nyttigast", "minst onyttigt" whatever.. att dricka öl eller sprit? Jag har inte så bra koll jag bara super satan
Citera
2006-09-25, 16:49
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFX
Undrar också lite,
vilket är "bäst", "nyttigast", "minst onyttigt" whatever.. att dricka öl eller sprit? Jag har inte så bra koll jag bara super satan

kan tänka mig att det är onyttigare att dricka Öl med tanke på alla kallorier, fast om du tränar rejält är det kanske bara bra, sprit sliter väll mer på levern och liknande kanske?
Citera
2006-09-25, 17:04
Medlem
Giffoxs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=375750

(L)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto