• 1
  • 2
2006-09-24, 07:38
Medlem
Pater Hornungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
såndär skyddsplast man har när man målar är väl rätt stöddig.

Ja, plus en sån där gammal hederlig tung markstöt man har att platta ut tex grusgångar med! Då är det nog klart ganska snabbt!
Citera
2006-09-24, 09:09
Medlem
tjaboooos avatar
hoppas inte du syftar på en padda bara, TROR inte grannarna skulle uppskatta om man använde en sån i lägenheten.
padda är motoriserad historia och det finns alltifrån små man kan bära för hand till stora som kräver rätt stöddig lyft.

men däremot kan man ju lägga en handuk på golvet, på med plast dit med köttet på med plast på med handuk och på ed en skärbräda eller nån annan form av skiva och ställa sej på det och dansa loss till lite go musik så tror jag nog köttet blir utplattat en del.
Citera
2006-09-24, 22:05
Medlem
Konekos avatar
Boxa den med händerna...Roligt och gott.
Citera
2006-09-24, 23:39
Medlem
buffalos avatar
Lägg köttet mellan två skärbrädor och backa upp på det med bilen.
Citera
2006-09-25, 06:28
Medlem
OliTs avatar
Den bästa metoden är nog den du redan använt, men med ett par modifieringar.

Sätt lite vatten mellan köttet och plasten så glider det istället för att fastna i plasten, använd något mindre att banka med, t.ex. en köttklubba, det kan vara svårt att få in rätt rörelse med en kastrull, du ska dra köttet utåt mot kanterna samtidigt som du slår ner.
Citera
2006-09-25, 08:04
Medlem
Pater Hornungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
hoppas inte du syftar på en padda bara, TROR inte grannarna skulle uppskatta om man använde en sån i lägenheten.
padda är motoriserad historia och det finns alltifrån små man kan bära för hand till stora som kräver rätt stöddig lyft.

men däremot kan man ju lägga en handuk på golvet, på med plast dit med köttet på med plast på med handuk och på ed en skärbräda eller nån annan form av skiva och ställa sej på det och dansa loss till lite go musik så tror jag nog köttet blir utplattat en del.

Padda, vad är det, menar du en markvibrator? För DET vore ju verkligen division 1! Jag har tillgång till tomt, så det skulle bli utomhus i så fall, grannarna skulle inte få besvär, men säkert undra om de promenerade förbi.

Det där att ställa sig och dansa på en skärbräda, har jag i princip provat. Men köttet var halt, och jag ramlade omkull och slog skallen i köksbordet.

Ja, det kanske inte var helt sant. Men nu måste jag se till att ha en bjudning snart, så att jag får prova.
Citera
2006-09-25, 09:22
Medlem
k1ng3ns avatar
Skaffa en kötthammare (klubba ?) http://www.carlshouse.se/Kotthammare.htm och använd den flata sidan. Sen börjar du från mitten av köttbiten och slår lugnt och metodiskt "utåt". Detta helt utan plastfilm på ovansidan av köttet. Du får gärna klä din skärbräda i plast och dutta på lite vatten så köttet "flyter" ut lättare.
Citera
2006-09-27, 08:28
Medlem
Pater Hornungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Den bästa metoden är nog den du redan använt, men med ett par modifieringar.

Sätt lite vatten mellan köttet och plasten så glider det istället för att fastna i plasten, använd något mindre att banka med, t.ex. en köttklubba, det kan vara svårt att få in rätt rörelse med en kastrull, du ska dra köttet utåt mot kanterna samtidigt som du slår ner.

Tack!
Citera
2006-09-27, 08:30
Medlem
Pater Hornungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
Skaffa en kötthammare (klubba ?) http://www.carlshouse.se/Kotthammare.htm och använd den flata sidan. Sen börjar du från mitten av köttbiten och slår lugnt och metodiskt "utåt". Detta helt utan plastfilm på ovansidan av köttet. Du får gärna klä din skärbräda i plast och dutta på lite vatten så köttet "flyter" ut lättare.

Lugnt och metodiskt, jag är med. Tack för tipset med hammaren!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in