2006-09-22, 16:49
Medlem
Dödens avatar
http://www.metro.se/se/article/2006/...8-23/index.xml

Är inte brottsprovokation olagligt i Sverige längre?
Citera
2006-09-22, 17:46
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Fördjävligt...

...och det tycker jag trots att jag själv inte brukar någon drog (med undantag för alkohol förstås).

Inte nog med att det är oetiskt, det är dessutom korkat. Känns väl knappast troligt att man kommer åt knarkbaronerna genom att köpa av någon finnig tonåring på gatan.

Om de ska infiltrera knarkvärlden effektivt måste de i princip börja langa själva och stiga i rang den vägen. Att lyckas med det kan ju ta flera år och då är det ganska osannolikt att man inte blir avslöjad som snut.
Citera
2006-09-22, 18:35
Medlem
Unbalanceds avatar
Man blir ju mörkrädd.. kan det vara sådanna infiltratörer som det har skrivits om endel på senare tid i media, som sköter köpet av narkotikan?
Citera
2006-09-23, 00:17
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Inte nog med att det är oetiskt, det är dessutom korkat. Känns väl knappast troligt att man kommer åt knarkbaronerna genom att köpa av någon finnig tonåring på gatan.

Det är inte många som köper knark av finniga tonåringar på gatan. Visst förekommer det handel på den så kallade "plattan", men det är en försvinnande liten mängd som säljs på det viset. Om Polisen köper knark så är det nog knappast på gatan som de handlar.
Citera
2006-09-23, 00:38
Medlem
skulle dom göra riktigt stora äffärer så att stora mängder narkotika försvann från gatan så skulle jagg tyckt de va bra om det nu inte va så att jag brukar droger och vill ha dom på gatan heh.

de värsta dom kan göra är ju som i tv-serien cops på tv6, där polisen raggar upp horor som dom sedan tar till stationen eller frågar nån neger efter 1g kokain.

ja menar håller dom på så är de ju bara slöseri med skattepengar, alla horor dom tar in fortsätter att hora å alla småpundare fortsätter punda.
fan dom sa tom en gång när dom tog en hora att dpom hade tatt henne typ 50 gånger eller nått, fan låt henne stå i sitt hörn å sälja sig vafan å ägna er åt riktiga brott
Citera
2006-09-23, 03:00
Medlem
CpGurrAs avatar
Helt rätt!!! Är endå en liten del pengar dem använder och gör nog mer nytta i längden. Tycker det är jävligt undligt att polisen inte än får handla av drog handlare och sedan sätta dit dem, visserligen anser riskdagen och våra lagkänare att det uppmanar till brott att försöka hitta någon kriminell att handla droger av. Tycker dem borde få göra upp affären om det kommer ge länge straff, typ 4år eller mer. Svergie är helt enkelt för snälla, därför det kommer massa, ursäkta "pack" till Sverige och utför stora kriminella handlingar som vi som bor och lever i Sverige får betala för. hårdare lagar säger jag bara och hoppas att snuten handlar på och sätter dit några stora bovar bakom galler så slipper kanske mina eventuella barn få se denna grymma baksida av livet som narkoman. Legalisera Cannabis och inför dödsstaff som i andra länder när det gäller stora mångder dödsknark. Knark är bajs, man kan dö av båda!!!

Citera
2006-09-23, 03:30
Bannlyst
När blev ni FB:are moralkärringar?

För polisen är detta småslantar, lite kaffepengar.

Bra effektiva metoder resonerar dom som vill slå hårt.

Jag vill inte det jag vill luckra upp systemet och legalisera, för att få kontroll över pengaflödena inom handeln med droger.

men men...

ha det
Citera
2006-09-23, 03:33
Moderator
Oddballs avatar
För mig är det tvärtom: mina knarkpengar går till skatt...
Citera
2006-09-23, 03:56
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
För mig är det tvärtom: mina knarkpengar går till skatt...

Hmm, man kan tolka det olika! Antigen så är du generrös eller så säljer du för staten!! hehe

Har alltid varit en moralkärrning, får skylla på gener från morsan. Iaf så sitter man själv i skiten men inte för det så är man mot krimínella handlingar. Tycker det bästa vore att införa hårdare regler på sånt som verkligen gör skada och sedan lätta på andra regler men med olika generations byten inom eliten "dem som bestämmer, politiker" så kommer nya frågor att ställas och och förhoppnings vis så tar dem frågarona i akt och gör dem ändringar som som behövas. Men visst kan man inte hålla på allt till 100%, regler måste tämjas lite för att dem ska funka, lite utrymme för misstag måste finnas, måste gå att variera fall från fall för att reglerna ska gynna alla, inte alla som kan sköta reglerna i vårat sammhälle som lyder så då måste man se genom fingrarna, jävlar vad jag går OT men iaf...
Citera
2006-09-23, 04:10
Medlem
Mr Drs avatar
Jag tycker att detta är helt åt helvete fel. Även ifall jag förstår principen och polisens andemening i det hela, tycker jag att det är käpprätt åt helvete. Ska vi tillåta det enda väsende i samhället med makt utöver vanliga medborgare, att helt och hållet bryta mot lagen och begå regelrätta brott?

Tillfället gör tjuven, är det ingen som tänkt på det uttrycket? Måhända att personen myndigheten i fråga försöker snärja inte alls hade för anledning att begå brottet denna blev uppmanad till, men begår det på grund av uppmaning och yttre påtryckning. Vem är det då som är den egentliga brottslingen, den som uppmanar personen till att begå det eller personen som utför handlingen?
Citera
2006-09-23, 04:27
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Dr
Vem är det då som är den egentliga brottslingen, den som uppmanar personen till att begå det eller personen som utför handlingen?

Det är det som är kruxet, att vi inte kan bestämma vem det är som gör fel. Men så klart är det båsa som begår brottet och det är väl därför som polisen inte får göra så, för dem begår också ett brott. Dem får avlyssna och spana men inte spela droghandlare. Men hur ofta kommer polisen i kontakt med en vanlig snor unge som precis börjat knarka och frågar om han kan fixa 1hg amfetamin. Finns säkert massor av illegala opertaioner som bedrivs av polisen idag, var en polisman för något år sedan som kom in i ett gång som höll på med vapen handel och han blev sedan åtald, men jag är säker på att han bedrev en opertaion som var olaglig men endå så nödvändig för att klara dessa brott som han hade i uppgift att bevisa.

I Usa och andra länder får polisen göra handel med kriminella och det är rent nödvändigt, det är inga gull ungar som vi här på forumen som dem måste hanskas med, det är rena mördarna som går lösa pga av denna lag.

Nu mitt svar till din fråga, tycker att om det gäller grova brottslingar som dem kommer i kontakt med och har bevis på att dem skulle sälja till någon annan om inte den förkläddepolisen skulle köpa istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in