2020-03-25, 11:19
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Hade inte tänkt på det tidigare, men hade handlat för 13k (6k förra månaden och 7k denna) och fick bara handla för 17 k till, så jag tidigarelade betalningen av förra räkningen, då jag räknar med att få en räkning på typ 29k som jag kan betala med kort. (för att få bonus)

Men nu börjar jag förstå att jag även kan betala in de 7k jag handlat denna månad redan idag, och då får jag handla för 30k med kortet igen?

Visst är det så. Betalar du in hela skulden nu så står du på 0 någon gång i eftermiddag eller i morgon och kan börja utnyttja hela krediten igen.

Om man tror att man handlar för, säg, 25 000 i månaden som mest så kan det ju vara bra att ha 50 000 i kredit för att minska risken att kortet blir maxat.
Citera
2020-03-27, 08:58
Medlem
flingflangs avatar
Re:member More ändras från 1% till 0,5%

Citat:
Ändring gällande bonusen, men fortsatt bra förmåner
Vi vill informera om att bonusen på ditt re:member more kreditkort ändras från 1 % till 0,5 %. Ändringen gäller från den 1 maj, men självklart går du inte miste om den bonusen du har tjänat in fram till den 1 maj.

För en som varit out of the loop ett tag, vad för kreditkort bör man satsa på i dagsläget om man vill ha cashback?
Citera
2020-03-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flingflang
Re:member More ändras från 1% till 0,5%

För en som varit out of the loop ett tag, vad för kreditkort bör man satsa på i dagsläget om man vill ha cashback?

1) Rebilla 2% cash back (Max 1000kr per år)
2) Komplett bank 1% cashback, 2% på nätet. (Max 2000kr per år)

Tycker du kör på båda. Förslagsvis Rebilla i fysisk butik och komplett på nätet. Gå över till komplett i fysisk butik när Rebilla är maxad.
Citera
2020-03-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
1) Rebilla 2% cash back (Max 1000kr per år)
2) Komplett bank 1% cashback, 2% på nätet. (Max 2000kr per år)

Tycker du kör på båda. Förslagsvis Rebilla i fysisk butik och komplett på nätet. Gå över till komplett i fysisk butik när Rebilla är maxad.

Är inte helt säker men är inte Everyday-kortet också rätt bra att kombinera med Rebilla/Komplett eftersom Everyday inte har någon maxgräns på bonus samt 1% på matbutiker och bensin? Även gratis dessutom.
Citera
2020-03-27, 12:21
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol
Är inte helt säker men är inte Everyday-kortet också rätt bra att kombinera med Rebilla/Komplett eftersom Everyday inte har någon maxgräns på bonus samt 1% på matbutiker och bensin? Även gratis dessutom.
Det stämmer inte att det är gratis, bara första året och sedan en årsavgift på 195 kr https://www.everydaycard.se/villkor.html
Citera
2020-03-28, 13:26
Medlem
Använder idag Komplett mastercard och Remember More.
Läste nu att Remember ska sänka casbacken till 0,5% istället för 1%.
Ska därför byta ut det nu.
Har kollat lite på American Express Blue Casbackkort.
1,25% cashback och 420:- i årsavgift.

Vad säger ni här om Amex cashback?
Någon som har det?
Citera
2020-03-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usaolle

Någon som har det?

Jag kör kortet och kommer ha kvar det åtminstone de första 15 månaderna då du får kortet gratis de 15 första månaderna.
Cashbacken betalas ut en gång per år. Fler och fler butiker accepterar Amex som betalningsalternativ. Senast märkte jag att både Willys och Lidl har börjat acceptera kortet.
Citera
2020-03-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggerullstol

För en person kan det bli tex 75K nätshopping + 100K shopping i vanliga butiker för att maxa bonus på två korten. Är man två vuxna kan man teckna samma uppsättning på båda. Dvs 150+200K. Räcker inte det kan man se efter ytterliggare alt.
Citera
2020-03-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usaolle

Någon som har det?

Amex är värdelöst i vardagen.
Funkar väldigt sällan.
Citera
2020-03-29, 15:24
Medlem
Luftgevars avatar
Ansökte om Rebilla kortet nyss men fick avslag pga min deltidstjänst på 50% (10k efter skatt) ej räcker som duglig inkomst.

Så ni som jobbar deltid på vanliga jobb, bemöda er inte att söka till detta kortet!
Citera
2020-03-29, 18:12
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Jag kör kortet och kommer ha kvar det åtminstone de första 15 månaderna då du får kortet gratis de 15 första månaderna.
Cashbacken betalas ut en gång per år. Fler och fler butiker accepterar Amex som betalningsalternativ. Senast märkte jag att både Willys och Lidl har börjat acceptera kortet.

Har du ngn länk till erbjudandet?
Citera
2020-03-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Amex är värdelöst i vardagen.
Funkar väldigt sällan.

Gissar på att du själv inte har ett, därav hittar du på skit. Funkar nästan överallt nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in