2010-02-02, 23:07
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Och det allra första horan vräker ur sig är hur hon ska kämpa för "romer" och bögars situation i Europa. Vi ska alltså ha en svensk minister som sysslar med detta.

Visst är det skrattretande.
Men så sjukt är nu tyvärr denna tingens ordning. Birgitta skall kämpa för zigenarna och bögarna..Det är exakt dom frågorna svenska folket vill att vår EU minister skall slåss för.

Sen så blir man inte precis förvånad när man läser denna enfaldiga dårens (Birgitta Ohlssons) hyllning till Israel.
"Grattis på 60-årsdagen Israel".
http://www.corren.se/asikter/kroniko...icleId=4148981

Israel är enligt Birgitta Ohlsson - "En demokrati i ett hav av diktaturländer trots att judarna har utsatts för 1900-talets grymmaste brott, Förintelsen".
Skrattretande var namnet..
Citera
2010-02-02, 23:17
Medlem
Orsaken att Biggan får en onödig ministerpost är marknadsföring, man flörtar med feministerna
Citera
2010-02-03, 00:09
Medlem
Behovstyrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Från birgitta.nu, härliga värderingar hon har:

För att sammanfatta: ett judesvin som vill göra Sverige till en nordlig del av Afrika.

Jag måste fan kräkas Det var nog den vidrigaste profilen jag någonsin läst. Det är en sjuk tid vi lever i...
Citera
2010-02-03, 01:58
Medlem
bombaccis avatar
varför hoppar hon på italienarna för?

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=201387

Hon borde se ett par program om zigenare först och sen kan vi snacka. Inte så konstigt att inte alla vill ha zigenare som grannar.

Förövrigt: Hur mycket egna värderingar och åsikter kan man ha som skiljer sig från partiet?

Undrar om jag som socialdemokratisk fritidspolitiker kan vara för ett fortsatt slopande av värnskatten, förmögenhetsskatten och minskade skatter för inkomstskatter m.m ?

rätt bra om man skulle slippa vara styrd av partiets piska ibland.
Citera
2010-02-03, 04:47
Medlem
Tomtemasks avatar
Här är en artikel som sammanfattar ganska många av hennes insatser: http://www.realisten.se/2010/02/02/b...y-eu-minister/

Som nämnts är hon inte judinna, men hon är gift med en jude (för dem som gillar att läsa om judar alltså).
Citera
2010-02-03, 05:43
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtemask
Här är en artikel som sammanfattar ganska många av hennes insatser: http://www.realisten.se/2010/02/02/b...y-eu-minister/

Som nämnts är hon inte judinna, men hon är gift med en jude (för dem som gillar att läsa om judar alltså).
För helvete ta en titt på snoken!

Vem som helst fattar ju att det är en assimilerad "juden" det handlar om och skulle du gå endast ett par generationer tillbaka, så skulle du se att den där snoken visst en gång har tillhört en jude.
Citera
2010-02-03, 06:09
Medlem
genseriks avatar
Ohlsson är en otäck jävel som för den Westerbergska traditionen vidare i fp något som aldrig går att tvätta ur. Nu utses hon till EU-minister men eftersom hon tydligen ska få en kulting i sommar blir sejouren kort, åker fp dessutom ur riksdagen i höst finns ingen anledning till oro för framtiden då de sannolikt aldrig mer kommer över 4%. Jag tror svensken kommer att genomskåda de svenskfientliga politikerna och se orimligheterna i deras politik/åsikter. Ohlsson har länge vafrit en nagel i ögat för fp men ingen har kunnat göra sig av med henne. fp R.I.P.

Angående kopplingen till judar har fp länge haft den. Per Ahlmark var t o m jude om jag inte minns fel.

Angående vidriga individer i fp så är Bengt Westerberg en av de värsta, håller honom i samma division som Olof Palme dvs landsförrädare.
Citera
2010-02-03, 06:21
Medlem
moderatswings avatar
Nåja.
Posten som EU-minister förutsätter väl en kosmopolitisk Israel-älskande massinvandringsförespråkare.

Någon som tycker detta är konstigt?

Notera gärna att det är just svensk nationalism (som är såpass obefintlig att den knappt yttrar sig utanför idrottsarenornas landskamper) som får det att vrida sig i magsäcken på flickstackarn. Däremot verkar hon älska israelisk nationalism?

Vad konstigt.
Vilka intressen företräder hon?

Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Angående kopplingen till judar har fp länge haft den. Per Ahlmark var t o m jude om jag inte minns fel.

Ahlmark är inte jude. Däremot sinnessjuk imperialist.
Citera
2010-02-03, 11:38
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Nåja.
Posten som EU-minister förutsätter väl en kosmopolitisk Israel-älskande massinvandringsförespråkare.

Någon som tycker detta är konstigt?
Ja, posten som EU-minister försvåras av en kosmopolitisk massinvandringsförespråkande Israel-älskare eftersom resterande EU-del sällan (läs närmast så "aldrig" man kan komma) innehar dessa åsikter.

Däremot så anser jag att hon är ett lite märkligt val. En kompetent och tung politiker får genomslag. En som INTE uppfyller detta får oftast inget genomslag ALLS. Vi ar en tradition i Sverige att slumpa ut EU-poster eftersom få svenskar och få svenska politiker fattar vad det innebär. Undantaget Cecilia Malmström så är det svårt att hylla denna posts tidigare innehavare. Tycker att det måste finnas tyngre och mer pålästa politiker än vad Birgitta Ohlsson är (just nu åtminstone).

Men jag tycker att hon är en rätt skön frisk fläkt allt som oftast. Men dels så delar vi inte så många åsikter och så anser jag henne sakna den betongtyngd som en EU-minister bör ha.
Citera
2010-02-03, 11:58
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Ahlmark är inte jude. Däremot sinnessjuk imperialist.
Märkligt, man kan ju ta fel för mindre... Min minnesbild av Ahlmark är just med den lilla judiska mössan.

Utmärkelser Per Ahlmark fått:
1986 Defender of Jerusalem Award World Jewish Congress
1991 Honorary Fellow Hebreiska universitetet, Jerusalem
1999 Torgny Segerstedt-stipendiet Samfundet Sverige-Israel
2000 Hedersdoktor Hebreiska universitetet, Boston
2002 Hedersdoktor Hebreiska universitetet, Jerusalem

Du menar att en vit man kan få alla dessa?
Citera
2010-02-03, 12:20
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Märkligt, man kan ju ta fel för mindre... Min minnesbild av Ahlmark är just med den lilla judiska mössan.

Utmärkelser Per Ahlmark fått:
1986 Defender of Jerusalem Award World Jewish Congress
1991 Honorary Fellow Hebreiska universitetet, Jerusalem
1999 Torgny Segerstedt-stipendiet Samfundet Sverige-Israel
2000 Hedersdoktor Hebreiska universitetet, Boston
2002 Hedersdoktor Hebreiska universitetet, Jerusalem

Du menar att en vit man kan få alla dessa?
Visst är Ahlmark perverst intresserad av Israel, men bara för det är man ju inte jude? Hela frikyrkorörelsen i Sverige är ju som han och de är inte judar. De är helt enkelt "sionist hang-arounds".

För min del välkomnar jag Birgitta Ohlson som ny minister. Äntligen en mänsklig FP-minister. Mycket bra om det retar upp Björklund och undergräver hans ställning. Det bästa somkunde hända svensk politik är om Maud Olofsson och Jan Björklund förpassas till den politiska glömskan på någon bortglömd landshövdingepost eller liknande. Gärna i Norrland, det skulle nog Maud i vart fall se som en befordran.
Synd bara att Ohlson skall ha barn snart och då kanske inte kan gå för fullt. Önskar henne dock det varmaste lycka till i hennes moderskap!
Citera
2010-02-03, 14:14
Medlem
Brookuss avatar
Den svenskhatande negervännens avtryck i riksdagen är inte direkt ett främjande för normala svenskars intressen.

Motioner
  • Homosexuella, bisexuella och transpersoner
  • Unga hbt-personers hälsa
  • Kunskap om Förintelsen
  • Minnesdag för Raoul Wallenberg
  • Utbildning av herdehundar
  • Djurvänlig cirkus
  • Sällskapsdjurens status
  • Hivpositivas situation och lagstiftningen om hiv
  • Jämställdhetsplaner i förskolan
  • Tibet, Kina och mänskliga rättigheter
  • Dawit Isaak

Skriftliga frågor (skrämmande vart häxans intressen ligger)
  • Bekämpande av dödsstraff för hbt-personer och hivsmittade i Uganda
  • Bekämpande av dödsstraff för hbt-personer i Uganda
  • Fängelsedom för iransk studentaktivist

http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...=0404025497421

En så högt uppsatt politiker engagerar sig på bekostnad av svenska skattebetalare för "hbt-personer" i UGANDA! Förskräckligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in