2009-10-21, 17:56
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Ja! Det är en kommunal fråga och inte en statlig.. I Västerås så var ett utav högerns vallöften att man skulle förlänga öppet tiderna för krogar i Västerås men efter samtal med samtliga (krogar) var det ingen som var intresserad pga den höga kostnaden som skulle tillkomma och därför blev det inget!

Är det alltså krögarnas uppfattning att möjligheterna att göra vinst mellan 02 och 03 är mindre i Västerås än i Norrköping, Luleå, Enköping och övriga landsortsstäder som får ha öppet till 03?

Vad jag vet så har polisen sagt nej då de befarar mer oordning på stan och då de är en tung remissinstans har det inte blivit så. Men sedan minns jag att det för kanske ett år sedan hade utarbetats ett tjänstemannaförslag inom kommunen om förlängt öppehållande. Förslaget förhandlades dock bort i någon kohandel mellan den den borgerliga majoriteten och oppositionen och frågan beskrevs efter det som "stendöd" i Västerås tidning.

Det vore intressant att fördjupa sig lite i vad som egentligen hände för jag minns att den där artikeln lämnade en del frågetecken efter sig.
Citera
2009-10-21, 19:10
Medlem
Shiiiits avatar
Vad tycks om bankiren?
Bra eller anus?
Citera
2009-10-21, 19:43
Medlem
Naccaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiiiit
Vad tycks om bankiren?
Bra eller anus?

Nu förstår jag inte
Citera
2009-10-21, 20:10
Medlem
Shiiiits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naccache
Nu förstår jag inte

Nån som har varit på bankiren
undra om det är ett bra ställe eller inte
Citera
2009-10-21, 21:24
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Nån som har varit på bankiren
undra om det är ett bra ställe eller inte

Jag har varit utanför och noterat att de tar 33:- för ölen fram till något visst klockslag (tror det är 23). De verkar också av vad jag har sett endera dra en mogen publik när de har dansafton eller ingen publik alls annars. Lokalen är, med reservation för att den kanske förändrats rejält sedan O´learys-tiden, skittråkig. Det är liksom bara ett stort rum med alldeles för högt i tak.

Min slutsats utifrån ovanstående är därför att det med största sannolikhet inte är någon höjdare. Fast är du nyfiken är det väl bara att gå ditt och kika för jag tror inte de tar någon entré.
Citera
2009-10-21, 22:38
Medlem
Shiiiits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Jag har varit utanför och noterat att de tar 33:- för ölen fram till något visst klockslag (tror det är 23). De verkar också av vad jag har sett endera dra en mogen publik när de har dansafton eller ingen publik alls annars. Lokalen är, med reservation för att den kanske förändrats rejält sedan O´learys-tiden, skittråkig. Det är liksom bara ett stort rum med alldeles för högt i tak.

Min slutsats utifrån ovanstående är därför att det med största sannolikhet inte är någon höjdare. Fast är du nyfiken är det väl bara att gå ditt och kika för jag tror inte de tar någon entré.

Var bara lite nyfiken om nån visste vad det var för hak, får ta och kika in, billig öl har man ju sett iallafall. tack för svaret
Citera
2009-10-21, 23:08
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Vad jag vet så har polisen sagt nej då de befarar mer oordning på stan
Är inte det en jävla tankevurpa så säg, skulle krogarna ha öppet till 4-5 skulle det väl snarare bli mindre oordning då jag antar folket skulle ta sig hemåt i omgångar istället för som nu, alla kommer ut från krogen samtidigt klockan 2.
Citera
2009-10-22, 17:09
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Är inte det en jävla tankevurpa så säg, skulle krogarna ha öppet till 4-5 skulle det väl snarare bli mindre oordning då jag antar folket skulle ta sig hemåt i omgångar istället för som nu, alla kommer ut från krogen samtidigt klockan 2.

Jag vet inte hur de resonerar, men gissningsvis så räknar de väl "stök per timme" och därigenom att varje timme extra som folk driver runt berusade på stan innebär x antal extra misshandelsfall, LOB-omhändertaganden osv. Men det borde ju vara enkelt att kolla hur det har utvecklats i andra städer som förlängt öppettiderna.
Citera
2009-10-22, 19:09
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Är det alltså krögarnas uppfattning att möjligheterna att göra vinst mellan 02 och 03 är mindre i Västerås än i Norrköping, Luleå, Enköping och övriga landsortsstäder som får ha öppet till 03?

Vad jag vet så har polisen sagt nej då de befarar mer oordning på stan och då de är en tung remissinstans har det inte blivit så. Men sedan minns jag att det för kanske ett år sedan hade utarbetats ett tjänstemannaförslag inom kommunen om förlängt öppehållande. Förslaget förhandlades dock bort i någon kohandel mellan den den borgerliga majoriteten och oppositionen och frågan beskrevs efter det som "stendöd" i Västerås tidning.

Det vore intressant att fördjupa sig lite i vad som egentligen hände för jag minns att den där artikeln lämnade en del frågetecken efter sig.

Enligt de flesta krögarna i Västerås så, ja! Du har rätt i allt du, finns flera olika orsaker. Precis som du säger skulle det vara intressant att få veta allt bakom detta då det var mycket snack och sen bara dog det..Jag fick iaf den uppfattningen som utomsocknes!
Citera
2009-10-23, 18:02
Medlem
adduss avatar
Citat:
Vad tycks om bankiren?
Bra eller anus?

har bara varit där på någon kom-igång-öl och märkte att det va där alkisarna satt när systembolaget har stängt.
riktigt trevlig personal dock.
Citera
2009-10-23, 18:14
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Vafan, har bankiren öppnat igen??

Samma källarlokal som innan eller?
Den som ständigt går i konkurs fast med nya namn...

Jaja, lycka till får man väl säga isåfall.

/BUbba
Citera
2009-10-23, 18:17
Medlem
adduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_med_k
Vafan, har bankiren öppnat igen??

Samma källarlokal som innan eller?
Den som ständigt går i konkurs fast med nya namn...

Jaja, lycka till får man väl säga isåfall.

/BUbba

det är markplan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in