Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Ja! Det är en kommunal fråga och inte en statlig.. I Västerås så var ett utav högerns vallöften att man skulle förlänga öppet tiderna för krogar i Västerås men efter samtal med samtliga (krogar) var det ingen som var intresserad pga den höga kostnaden som skulle tillkomma och därför blev det inget!
Är det alltså krögarnas uppfattning att möjligheterna att göra vinst mellan 02 och 03 är mindre i Västerås än i Norrköping, Luleå, Enköping och övriga landsortsstäder som får ha öppet till 03?
Vad jag vet så har polisen sagt nej då de befarar mer oordning på stan och då de är en tung remissinstans har det inte blivit så. Men sedan minns jag att det för kanske ett år sedan hade utarbetats ett tjänstemannaförslag inom kommunen om förlängt öppehållande. Förslaget förhandlades dock bort i någon kohandel mellan den den borgerliga majoriteten och oppositionen och frågan beskrevs efter det som "stendöd" i Västerås tidning.
Det vore intressant att fördjupa sig lite i vad som egentligen hände för jag minns att den där artikeln lämnade en del frågetecken efter sig.