2006-09-21, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Oh suck.

Ämnet hur moderatorer ska uppträda har varit uppe förut här i flashback delen eller tror du att du kom på det alldeles nyss?
Att du är den förste som blivit sur för att din tråd blev stoppad i sopkorgen?

Använd sökfunktionen och du skall finna.

Som jag sa tidigare: Jag är ingen robot, ibland blir jag förbannad och ibland blir jag glad.
Lev med det, det finns ingenstans där det står att en moderator ska uppträda helt känslokallt och mer som en robot än en människa. Isåfall kan vi sluta debattera, ta betalt och bara moderera hela dagarna.
*dubbelsuck*
Snälla Ladida jag är inte sur för att tråden stängdes, jag är inte sur för att du skrev fan. Tråden är inget missnöje med dig överhuvud taget. Du var bara ett exempel som råkade komma upp. (jag gillar dig )

Nu har du ju ett lysande tillfälle att på ett artigt sätt peka åt rätt riktning med de trådar du nämner samt kanske avsluta med ett: Ha en trevlig dag och en smiley
Citera
2006-09-21, 12:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag säger vad jag vill när en tråd slängs, men jag tänker också på att det är viktigt för användarna att man är någorlunda korrekt. Men om jag ser en tråd postas och jag har rensat ut 10 stycken liknande inom de senaste tre dagarna så blir det inget snällt "Tråd Låst, vänligen sök, puttisnuttiplutt."
Citera
2006-09-21, 14:04
Medlem
Bloodhounds avatar
När jag måste stänga trådar av svårförstådda anledningar så är jag alltid vänlig och postar hänvisningar.
När jag måste stänga trådar av mer försteliga anledningar så är jag korrekt och saklig.

När jag måste stänga trådar (och lägga ner min värdefulla tid) på saker som att folk inte orkat läsa den feta tråden "Blablabla - Läs här INNAN du postar" i börjar av forumet så tar jag ut ett arvode i att vara otrevlig. Om folk inte orkar tänka till en enda sekund innan dom postar så orkar inte jag vara trevlig heller.
Citera
2006-09-21, 14:27
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
När jag måste stänga trådar av svårförstådda anledningar så är jag alltid vänlig och postar hänvisningar.
När jag måste stänga trådar av mer försteliga anledningar så är jag korrekt och saklig.

När jag måste stänga trådar (och lägga ner min värdefulla tid) på saker som att folk inte orkat läsa den feta tråden "Blablabla - Läs här INNAN du postar" i börjar av forumet så tar jag ut ett arvode i att vara otrevlig. Om folk inte orkar tänka till en enda sekund innan dom postar så orkar inte jag vara trevlig heller.
En mycket beskrivande sammanställning. Jag har ingenting att tillägga.
Citera
2006-09-21, 14:27
Medlem
TuXIs avatar
Jag måste inflika att; Vi mods skulle få gråa hår ifall vi skulle behöva söka fram alla trådar som finns om ämnet som någon precis postat en tråd om, med en sökfunktion som är Halvkass.

Jag brukar dock aldrig slänga trådar, jag låser dem istället.

Vi har inte tid att sitta och söka fram alla andra trådar om samma ämne alltså.
Citera
2006-09-21, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Jag måste inflika att; Vi mods skulle få gråa hår ifall vi skulle behöva söka fram alla trådar som finns om ämnet som någon precis postat en tråd om, med en sökfunktion som är Halvkass.

Jag brukar dock aldrig slänga trådar, jag låser dem istället.

Vi har inte tid att sitta och söka fram alla andra trådar om samma ämne alltså.
Nej det förstår jag. Men överlag verkar ni ha ganska sund inställning till er hobby. Det bådar gott.

(Nej Ladida detta var inte heller nån kritik mot dig)
Citera
2006-09-21, 15:35
Medlem
Snövits avatar
Om jag slänger eller låser en tråd som är lite specifik kan det hända att jag länkar till en tråd. Då har jag ofta sökt själv för att försäkra mig om att det går att hitta en tråd. Låser eller slänger jag en tråd som tar upp ett ämne som har varit uppe massor och jag vet att det är lätt att hitta blir man lite irriterad för då vet man att användaren inte ens försökt innan postning.

Alla moderatorer har olika språkbruk och uttrycker sig på olika sätt. Jag persoligen stavar som en kratta och har en tendens att svamla på. Det gör jag även i min roll som moderator. Likaså kommer en moderator som är mer humoristisk än mig vara det i sina låsningar och kommentarer även när h*n låser och slänger trådar. Och precis samma sak är det med svordommar och hårdare språk, det är personliga uttryckssätt.
Citera
2006-09-21, 19:15
Medlem
Exakt, moderatorer blir tillsatta för att de behövs och anses som passande.

Inte för att stå som i en fabrik och göra samma sak om och om igen. Vi är faktiskt inte ens betalda och spenderar stor tid med att se till att forumet flyter på och att medlemmarna sköter sig.

Ibland ser jag mig själv som städare som har möten i Outlaw om hur vi ska agera och hur framtiden ska se ut..

Vi är faktiskt också som vilken användare som helst, dock fått ett uppdrag av Admin som vi ska sköta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in