2006-09-21, 00:18
Medlem
ZätaGustavs avatar
Här är rapporten om den nu välkända "nakenskjutningen".

Personligen gillar jag analysen: "Jag skulle vilja ha bilar som startar, vapenförvaring och sommaruniform" som förklaring till varför kollegorna ägnar sig åt att låta soldaterna skjuta GRG nakna.

Men å andra sidan framstår befälen som schyssta killar. Snälla och mysiga. Kompisar, som soldaterna ser det.

http://www.mil.se/article.php?id=15738

Edit:/edit
Citera
2006-09-21, 02:10
Medlem
Oddballs avatar
Man undrar ju om det behövs 4 st personer för att skriva det dokument som de har presterat?! En j-a massa svammel om KA3 som "bygdeförband" och den ansvarige fänriken kallas "stor trygg nallebjörn" och man skriver lite allmänt om samhällets syn på nakenhet samt att bönder och poliser m.fl har ju vikt ut sig som någon sorts pseudoförklaring till Amf1:s nakenskytte.

Skönt att skattepengarna går till bra saker.
Citera
2006-09-21, 04:16
Medlem
Engelbreckts avatar
Ja, det hade ju räckt med att en kadett fått i examensuppgift att göra utredningen.
Citera
2006-09-21, 08:12
Medlem
wreckinggirls avatar
... har bara hunnit skumma delar av den, men jag noterar med förtjusning utredningsgruppens namn; "Utredningsgruppen för utredning av vissa utbildningsförhållanden och attityder vid Amf 1" ...

Vore skoj att se vilka andra ärenden de har på sitt bord

//W
Citera
2006-09-21, 09:20
Medlem
tyvärr är det inte direkt det sjuakste som hänt på amf1
när jag låg inne 04 nångång tryckte de i oss ett isokärl syltlök..

Fy fan kan inte äta sånt längre,,
Citera
2006-09-21, 10:03
Medlem
AFTER_BURNERs avatar
Intressant att dom har tillsatt en utredningsgrupp som nån knappt kan stava till och skall handlägga all icke-PK vht som sker ute på Amf1. Är det verkligen så mkt?

Bara jag som får för mig att andan samt kamratskapen på regementet sticker sjukt mycket i alla guldfasaners ögon på Lidingövägen? Eller är det så att dom böjer sig för samhällets vindar när det börjar osa "naken skandal" hej och hå? Eller rentav ett sätt att sätta alla amiraler och generaler i HKV på jobb? Annars sitter dom vell i fikarummet och kostar skattepengar?

zlatankomplex: Vaddå tyckker du inte att Löjtnant G*****ssons order om att utspisa samtl. syltlök var befogad?
Citera
2006-09-22, 11:43
Medlem
nozinans avatar
På grund av brist på erfaret äldre
befäl får unga oerfarna befäl för tidigt ett alltför stort eget ansvar.

Det var ju konstigt att ett befäl på amf inte kan stå emot påtryckningar från värnpliktiga.
Say hello to the pinkys.
Citera
2006-09-22, 12:34
Medlem
Jösses... Känns så jäkla onödigt att lägga resurser på. Borde kanske minska lite på pappersförsvaret (officerar med pappertjänst) och lägga över pengarna på VPL/materiell.
Citera
2006-09-24, 11:27
Medlem
AFTER_BURNERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nozinan
På grund av brist på erfaret äldre
befäl får unga oerfarna befäl för tidigt ett alltför stort eget ansvar.

Det var ju konstigt att ett befäl på amf inte kan stå emot påtryckningar från värnpliktiga.
Say hello to the pinkys.
Det där luktar ju maskirovka lång väg. Finner det totalt omöjligt att en fänrik inte skulle stå emot väringarnas önskan. Jag tror snarare det är en uppdiktad förklaring föf att på så sätt kunna soppa problemen under mattan utan att "hålla någon ansvarig" om man nu kan uttrycka sig så...
Citera
2006-09-25, 12:44
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFTER_BURNER
Det där luktar ju maskirovka lång väg. Finner det totalt omöjligt att en fänrik inte skulle stå emot väringarnas önskan. Jag tror snarare det är en uppdiktad förklaring föf att på så sätt kunna soppa problemen under mattan utan att "hålla någon ansvarig" om man nu kan uttrycka sig så...
Varför finner du det så ohyggligt otroligt?

En 23-åring Fk har inte mycket distans till en hel pluton 20-22-åringar som han levt med och utbildat under lång tid - det var ju trots allt inte så länge han själv muckade!

Därmed har han inte gått på så många minor som befäl och kanske saknar tillräckligt mogen inblick i det politiskt korrekta samhället och den häxjakt som FM är utsatt för av sensationslystna tabloider.

Snarare borde medie-vane Staffan Dopping agerat offensivt istället för att mesa sig i tv.

"Storm i vattenglas" är min fastställda mening.

FM är till stor del utsållat på erfarna befäl, de enda som har lite tid på nacken är stabsofficerarna, och de relaterar bättre till mässfikat än beväringsutbildningen.

ÅTERINFÖR UNDERBEFÄLSSYSTEMET!!!
Citera
2006-09-25, 16:09
Medlem
Du gillade visst min avatar...
Citera
2006-09-26, 10:10
Medlem
nozinans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AFTER_BURNER

Totalt omöjligt? Kanske osannolikt, men inte mer. Att man fått en stjärna gör inte att man kan stå emot alla påtryckningar. De hur lång tid tar det att bli fänrik? 1 år på OHS?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in