2010-09-05, 22:53
Medlem
timbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Så var det med den säsongen
Kort som fan var den med...
Citera
2011-07-13, 23:28
Medlem
Idag grabbar kör Rescue Me igång igen på andra sidan Atlanten och någon gång i morgon bitti så ligger första avsnittet ute på nätet. Själv var jag inte så förtjust i senaste säsongen; tyckte det var för mycket symbolik och religiösa inslag, utan jag föredrar de första säsongerna. Har iofs inget emot experimenterande med känslostämningar, men när det gäller Rescue Me så förväntar jag mig ögonfröjd och avkoppling (tuttar, knulla, alkohol, slagsmål mellan brandmän och grisar etc).
Citera
2011-08-04, 11:51
Medlem
Den bästa tv-serien någonsin enligt mig. Bra skådespeleri, intressant story, underbart manus och mycket svart humor. Perfekt helt enkelt. Har sett alla avsnitt och nu när de är inne på sista säsongen (faktiskt de sista avsnitten) så kör de allt krut de har. Senaste avsnittet var bra som fan, mycket grejer som händer i deras firehouse. SE DET!
Citera
2011-08-04, 17:24
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FWord
Den bästa tv-serien någonsin enligt mig. Bra skådespeleri, intressant story, underbart manus och mycket svart humor. Perfekt helt enkelt. Har sett alla avsnitt och nu när de är inne på sista säsongen (faktiskt de sista avsnitten) så kör de allt krut de har. Senaste avsnittet var bra som fan, mycket grejer som händer i deras firehouse. SE DET!

Det är konstigt att inte fler kollar på Rescue Me, det är en riktigt bra serie. Den har hamnat under mångas radar uppenbarligen.
Citera
2011-08-04, 18:01
Medlem
Jag tror att det beror på att när serien sändes i Sverige så sändes den på 6:an klockan 23 på typ torsdagar. Primetime i USA är INTE primetime i Sverige. De borde dock börja sända den igen som typ 20:00-serien på en vardag. Då skulle fler få ta del av detta mästerverk.
Citera
2011-08-18, 20:06
Medlem
Har väntat på denna serie i 1 år och helt missat att 7! avsnitt släppt, bara o ladda ner o njuta nu..

UNDERBAR serie!
Citera
2011-08-30, 00:01
Medlem
jamesdeans avatar
Har följt och gillat serien sedan den började, men måste ändå säga att jag är glad att serien avslutas nu. Tycker nog redan den hållit på i 1-2 säsonger för länge, bra att den får dett värdigt slut istället för att bara hålla på år efter år.
Citera
2011-09-07, 18:08
Medlem
vassapennans avatar
Kul att det dragit igång nu,, någon som vet hur många avsnitt det kommer bli denna avslutande sista säsong?
Citera
2011-09-08, 14:07
Medlem
OnkelMorras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan
Kul att det dragit igång nu,, någon som vet hur många avsnitt det kommer bli denna avslutande sista säsong?

Det nionde och sista avsnittet sändes igår i USA. Finns ute på nätet.
Citera
2011-09-08, 16:27
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelMorra
Det nionde och sista avsnittet sändes igår i USA. Finns ute på nätet.

såg precis.. har även sett alla andra avsnitt och säsonger. så jäkla synd det tog slut nu även om de senaste säsongerna blev riktigt sega.
Citera
2011-09-09, 14:48
Medlem
xuss avatar
Såg sista avsnittet här om dagen. Tyckte det var ett bra avslut på en grymt bra serie! även om jag inte hade haft något emot en säsong till, men en serie måste ju nå ett slut någon gång så.

Trodde dock att serie avslutet skulle ha mer med 11 september att göra med tanke på att säsongsavslutningen var så nära "10 års jubileumet"

Till alla som inte sett serien, börja genast!
Citera
2011-09-10, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av xus
Såg sista avsnittet här om dagen. Tyckte det var ett bra avslut på en grymt bra serie! även om jag inte hade haft något emot en säsong till, men en serie måste ju nå ett slut någon gång så.

Trodde dock att serie avslutet skulle ha mer med 11 september att göra med tanke på att säsongsavslutningen var så nära "10 års jubileumet"

Till alla som inte sett serien, börja genast!

Såg också sista avsnittet här om dagen och tyckte precis som du att det var ett bra avslut på en grymt bra serie. Väldigt värdigt avslut måste jag säga, mycket bättre än ifall öppningsscenen hade vart sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in