2006-09-20, 13:59
Medlem
Cineastens avatar
Ikväll öppnar en ny pub i Stockholm. De har tydligen haft smygpremiär för Ölfrämnjandets medlemmar men nu är det alltså officiell premiär. Det är ägarna av Belgobaren som ligger bakom denn och de ska tydligen stoltsera med ett enormt utbud av öl - 2500 sorter.

Från hemsidan
Citat:
Välkommen att fira invigningen av Monks Café Sthlm!

Äntligen slår vi upp dörrarna! Efter mycket slit är det äntligen färdigt för invigning. Vi kommer att ha speciella kvällar
18:e-20 september 17-24.00

Då bjuder vi på musselbuffé och specialpriser i baren.

Under dessa kvällar ges alla våra gäster möjlighet att anmäla sig till våra ölprovningar utan kostnad (vi måste dock ta ut en symboliskt avgift om 50:- för att uppfylla kraven som alkohollagen ställer).

Detta är en grundkurs i ölkunskap och ni kommer att få prova 5 olika ölsorter som företräder olika typer och bryggningstekniker. Datumen som gäller är:

1, 15 eller 29 oktober kl. 18.30.

Anmäl ditt intresse till vår servis.

Under invigningskvällarna kan ni också köpa våra egna ölglas för endast 25:-/st (ordinarie pris 55:-)

Välkomna!

Låter ju som ett intressant alternativ till andra pubar. Hemsidan är under uppbyggnad så det finns inte så mycket matnyttig info än.
Citera
2006-09-21, 01:21
Medlem
Vad är det för åldersgräns? 2500 st.. craaaazy. Men måste klart testas!
Citera
2006-09-21, 01:28
Medlem
micaeles avatar
Hur lyckas de hålla ett lager på 2500 sorter i en liten pub i Stockholm?
De lär ju inte bara ha en flaska av varje sort heller, det ska väl räcka för några kvällars konsumering...
Citera
2006-09-21, 01:37
Medlem
Parkers avatar
Ah, lite Seinfeld-vibbar.
Citera
2006-09-21, 01:44
Medlem
Cineastens avatar
Än så länge har de omkring 1200 sorter. Jag såg delar av deras ölkyl och den är inte att leka med.. Monks Cafe var ett riktigt trevligt ställe med trevlig personal. Den som varit på Belgobaren/Freys Hotel käner nog igen en del av personalen.

Det bjöds på musslor belgian style med tjocka pommes frites och majonnäs till. Riktigt gött och mättande. Ölsortimentet innehåller i princip allt en ölälskare kan tänkas vilja ha med lager, stouts, lambic, trappist, abbeyöl etc från hela världen. De har även ett schysst vinsortiment och en massa whisky, däribland Mackmyra. Jag tror den första omgången Mackmyra ligger på 100 spänn centilitern.

För övrigt måste jag slå ett slag för deras eget lageröl. Det var riktigt gott.
Jag drack både den mörka och den ljusa Monks Cafe-ölen, Närke Slättöl och ett speciellt öl som heter Raftman som är gjord på maltwhisky.

Jag kommer definitivt gå dit igen och jobba mig igenom sortimentet.
Citera
2006-09-21, 01:44
Medlem
roppans avatar
Mycket intressant, ska givetvis titta in någon dag
Citera
2006-09-21, 01:54
Medlem
Cineastens avatar
Gör det. Vem vet, med lite tur kanske du stöter ihop med mig där.
Citera
2006-09-21, 02:03
Medlem
roccosiffredis avatar
Det låter ju bra, men var ligger stället?
Citera
2006-09-21, 02:25
Medlem
Cineastens avatar
Google är din bästa vän.. Wallingatan 38, bakom Norra Bantorget.
karta
Citera
2006-09-21, 03:04
Medlem
roccosiffredis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Google är din bästa vän.. Wallingatan 38, bakom Norra Bantorget.
karta
Hmm, jag kanske borde ha gått och lagt mig innan jag skrev mitt förra inlägg
Till mitt försvar måste jag ändå säga att jag prövade hitta.se och Monk Cafes hemsida...

Big up!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in