• 1
  • 2
2006-09-21, 10:14
Medlem
Ado0s avatar
Jag har visserligen inte prövat något av dem, men jag har alltid föreställt mig bensin och butangas som väldigt lika rusmässigt

Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Alkohol får du inget rus av! Du blir full. Det är INTE samma sak.
Nikotin blir du bara beroende av i de mängder som finns i cigaretter och snus, i större mängder vet jag ej vad som hände rmen antar att du dör.
Hasch tror jag inte heller att du får rus av, det är väl också en mer beroende-grej? Elller där har jag kanske fel?
Poppers har jag inte en aning om vad det är!
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Det är väll klart att man får ett rus utav Alkohol och Cannabis, eller är det något jag missat i din post?

Tror West-en föreställer sig ett rus som någon typ av uppiggande eller så, vilket jag inte riktigt vet om jag håller med om..

"Rus" kommer väl från att vara "berusad" och alkohol och hasch gör en helt klart berusad
Citera
2006-09-21, 21:46
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jucker
Hah! Första och sista gången jag boffade bensin fick en sån satans deja vu att jag trodde att jag hadde fastnat i en evighetsloop och att varje gång jag försökte boffa så avbröt min kompis mig och jag trodde således att det var hanns fel och försökte boffa än mer.

Just det där med deju vú har jag varit med om på eter. Var väldigt jobbigt, jag trode verkligen att jag fastnat i en tidsloop. Som tur var satt den vanföreställningen inte i mer än några minuter men jag var helt övertygad. Blev sista gången jag drog det.

Angående det där med butangas... Jag tycker inte att det går att rakt av jämföra butangas och eter. Butangas ger en väldigt obehaglig somatisk efekt som man inte får på eter. Eter gör att man känner i kroppen ungefär på samma sätt som om man är väldigt full. Butangas ger en fruktansvärd känsla fysiskt.
Citera
2006-09-21, 21:52
Medlem
dcafes avatar
Lustgas har definitift inte mycket gemensamt med eter, inte mer än de båda har med alkohol i alla fall så finns det stora likheter mellan bensin och lustgas är eter inte ett dugg likt bensin. Dock så finns det goda grunder för att anta att eterruset stämmer bra överens med bensin rent rusmässigt om man tittar lite på ämnena (toulen främst).

Lustgas är däremot förjävla sjyst att dra när man är på väg att somna på eter. Man fattar absolut ingenting mer än att det surrar, fräser och flimmrar. Men lycklig är man
Citera
2006-09-21, 21:54
Medlem
negativeApes avatar
Citat:
Alkohol får du inget rus av! Du blir full. Det är INTE samma sak.
Nikotin blir du bara beroende av i de mängder som finns i cigaretter och snus, i större mängder vet jag ej vad som hände rmen antar att du dör.
Hasch tror jag inte heller att du får rus av, det är väl också en mer beroende-grej? Elller där har jag kanske fel?
Poppers har jag inte en aning om vad det är!

http://193.235.159.50/digitalbild/donk.jpg

Jag hoppas du skojar? Annars kan du gott ta åt dig av bilden.
Citera
2006-09-21, 22:10
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ado0
"Rus" kommer väl från att vara "berusad" och alkohol och hasch gör en helt klart berusad

Inte för att vara petig men det är tvärtom. Berusad kommer av rus. Ungefär som att bevingad kommer av vingar. Att sätta dit be före och lägga till ändelsen ad betyder ungefär att man har något. Man har ett rus, man är berusad. Man har vingar, man är bevingad.
Citera
2006-09-21, 22:29
Medlem
negativeApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Inte för att vara petig men det är tvärtom. Berusad kommer av rus. Ungefär som att bevingad kommer av vingar. Att sätta dit be före och lägga till ändelsen ad betyder ungefär att man har något. Man har ett rus, man är berusad. Man har vingar, man är bevingad.

Förberedd
Beredd

Nej nog får man ett rus av alkohol, nikotin samt cb även om det varierar i längd.
Citera
2006-09-21, 23:34
Medlem
West-ens avatar
Aha jag är en åsna!
Vad roligt!
Problemet jag har när jag postar inlägg (ja ni ser, jag erkänner det!) är att jag ofta formulerar inlägget som om jag vet det. Kruxet är det att jag oftast inte vet, utan tror och jag vill då bara ha mina misstankar verifierade! Eller mina fel tillrättavisade.
Jag har dock inte så mycket att säga här i drogforumen egentligen efterssom de enda droger jag testat (tar) är lustgas och självklart alkohol! Och enligt mina alldeles personliga uppfattning så är inte ett rus samma sak som att bli full av alkohol!
Men jag har ju bara hört att man får ett rus av lustgas? Det kanske inte är sant?

I vilket fall som helst, det jag vill fråga är om jag är en åsna för att jag har åsikter, påstående och undranden? Allting du säger är alltså absolut sant, och du har alltid rätt? Har jag förstått dig nu?
Citera
2006-09-22, 00:34
Medlem
negativeApes avatar
Citat:
Aha jag är en åsna!
Vad roligt!
Problemet jag har när jag postar inlägg (ja ni ser, jag erkänner det!) är att jag ofta formulerar inlägget som om jag vet det. Kruxet är det att jag oftast inte vet, utan tror och jag vill då bara ha mina misstankar verifierade! Eller mina fel tillrättavisade.
Jag har dock inte så mycket att säga här i drogforumen egentligen efterssom de enda droger jag testat (tar) är lustgas och självklart alkohol! Och enligt mina alldeles personliga uppfattning så är inte ett rus samma sak som att bli full av alkohol!
Men jag har ju bara hört att man får ett rus av lustgas? Det kanske inte är sant?

I vilket fall som helst, det jag vill fråga är om jag är en åsna för att jag har åsikter, påstående och undranden? Allting du säger är alltså absolut sant, och du har alltid rätt? Har jag förstått dig nu?

Som du sa så formulera du dig rätt klantigt. Och nej du är ingen åsna.
Allt jag säger är nog förmodligen inte rätt.
Men att Alkohol, cb och nikotin ger ett rus är mycket riktigt.
Citera
2006-09-22, 00:54
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Och enligt mina alldeles personliga uppfattning så är inte ett rus samma sak som att bli full av alkohol!

Du får ju givetvis ha dina egna tolkningar men när man är full så är man ju berusad och berusning är ju ett rustillstånd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in