Citat:
Ursprungligen postat av Dia Psalma
För konsekvenserna det har givit honom som konsument. Oavsett om det är Bankgirocentralens eller Comviqs fel, så drabbar det ju konsumenten i slutändan, vilket vi ser tydligt här. Och så ska det väl inte gå till? Om det blir anmärkningar/påminnelser/onödiga utgifter för kunden som hade sluppits om bara företagen arbetat på ett korrekt sätt.
edit: Fast i.o.f.s. så kunde ju trådskaparen här bara betalat räkningarna i vanlig ordning.. så jag vetifan.
Eventuella kostnader är ju namrams eget fel då han på sin faktura ser att de inte kommer att dra den via Autogiro. Det är självklart dåligt att det inte fungerat, det vore intressant att se
varför det inte gjort det. Några anmärkningar får han ju inte om han betalar nu vilket han lär göra då abonnemanget är avstängt.
Det hela lär leda till en enkel koll i villkoren. Kan han genom dem få det till att Comviq på något sätt skulle vara ansvariga så får han begära kompensation. Jag kan tycka det är lite dåligt av dem att inte öppna upp abonnemanget då de borde se i sin historik att han påtalat ett antal gånger att han vill ha sitt Autogio igångsatt. Att han ringer och meddelar att han nu ämnar att betala borde vara mer än nog - som jag ser det.
Folk i Sverige lider dok av Sverker-hybris, så fort någonting inte funker enligt deras förväntingar ska han kontaktas och alla har minst en släkting som jobbar på Aftonbladet. Det är det intrycket jag fått när jag läser här, på Ekonomi och i Juridkforumet. Lite märkligt.