Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag kpte glad i hgen en pse Tip-Top bites en dag, fr att Tip-Top r min favoritglass, mycket p grund av den dr kulan som r mnet fr trden. Tyvrr tyckte jag inte att det funkade alls i godisform. Det smakade besvrande stt och smaken var nrmast fadd. Glass r vl ofta s, det frysta dmpar stman ngot och d smakar det bara bra, sen i rumstemperatur r det inte gott. Tnker lite p smlt isglass ocks som r vidrigt, s stt att ansiktet skrynklas.
Fast det dr Tip-Top-godiset innehller ju ingen chokladkula alls. Bara verdraget frn glassen samt en seg och sliskigt vaniljsmakande fyllning som jag antar r menad att efterlikna sjlva glassen versatt i godisform.
Blev ocks riktigt besviken p dessa bitar. Tillverkarna hade ju vrldens chans hr att plocka ut det verlgset allra bsta ur den glassen och verfra i konfektvariant. Synd att de missade pongen totalt.
Tycker frvrigt att du ska ge mitt recept hr ovan en chans. Inte p pricken likt originalet men nog s vlsmakande nd.
Vill tillgga att det funkar ven med
ostad kondenserad mjlk fr de som r knsliga fr extra stma.
Och s hller jag grna ner min fyllning i sm pralinformar i silikon innan frysning. Blir de till sm hjrtformade bitar man grna gr och plockar ur.