• 4
  • 5
2006-09-21, 17:51
Medlem
Cheries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _2FST_
Blir till att genast testa. Men hade du detta plastlock på som brukar finnas till alla microvågsugnar?

nerå, det behövs inte.. Men själv var jag djupt skeptisk innan jag testade; trodde att jag skulle få torka kladdkakesmet i hela micron. Men det var inga som helst problem
Citera
2006-09-21, 18:01
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mugabe
Än en gång. Gröten görs bäst i micron. Diska kastruller som det kokats gröt i är inte kul. Om det inte är nån som har nåt bra knep...
na, grot i micron kokar alltid over sa allt blir kladdigt
Citera
2006-09-24, 04:08
Medlem
Ufojesuss avatar
Ris i micro:

Häll i 3 dl ris & 6 dl vatten i en skål med höga kanter, rör om lite med fingret, micra sedan på 500W i 20 min - klart!
Citera
2006-09-24, 13:53
Medlem
bogarleffes avatar
Man vet inte om att man behöver en micro förräns man har skaffat en...
Citera
2006-09-24, 14:33
Medlem
Kan man koka ägg i mikron? Har provat att bara stoppa in ett ägg men det är svårt, ibland exploderar det och ibland blir det för löst.

Kan man lägga ägget i en kopp med vatten?
Citera
2006-09-24, 19:49
Medlem
RVDs avatar
Som en parantes kan man konstatera att det inte verkar finnas några belägg för att mikrovågsugnen skulle förstöra några näringsämnen i maten.

Källa: http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=11464
Citera
2006-09-28, 22:19
Bannlyst
Såvida du inte LJÖG om ditt experiment med ägg i micron... Trodde inte det var möjligt ens. Skulle tro dock att om du stack några hål i ägget med en nål kandke det kan gå bra. Men ägget i ett kärl med vatten i micron är nog en mycket god ide.

Personligen värmer jag en liten skvätt vatten i kastrull på spisen, samtidigt värmer jag resten av vattnet i vatten kokare och häller på. MAXIMAL tidseffektivitet.....
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in