2006-09-18, 13:12
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTX
Om du inte inser vad problemet är när någon från Flashback bannar ett IP som en medlem som inte gjort någon fel alls just då använder så är du nog fel person att fortsätta denna diskussion med.

För att besvara din fråga också.
Jag anser att det är ett problem, med undantag ifall det är en proxy.
Men ifall det är en användare som surfar hemifrån med sitt egna IP-nummer och som aldrig brytit mot några regler, så anser jag det vara ett klart problem ifall han/hon inte kan komma in på Flashback.

admin
Citera
2006-09-18, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Sammanlagt 33 inlägg, varav fem är i den här tråden.

admin

Skall man tolka det som ett svar i från dig på vad intentionen är med de IP-banningar som Flashback implementerar och vad man vill uppnå?
Citera
2006-09-18, 13:16
Bannlyst
Citat:
Men ifall det är en användare som surfar hemifrån med sitt egna IP-nummer och som aldrig brytit mot några regler, så anser jag det vara ett klart problem ifall han/hon inte kan komma in på Flashback.

admin

Tack!
Citera
2006-09-18, 13:17
Medlem
jrosens avatar
Citat:

admin
Och här kan vi väl även nämna att vi har släppt på IP-ban då "seriösa användare" drabbats utav dem. Så har man problem med sitt hemma-ip så kan man maila valfri mod så tar vi upp det och försöker reda ut det i outlaw...
Det är ju troll & spammare som i första hand skall drabbas.

Men kör man proxy så får man väl helt enkelt byta, eller varför inte köra ifrån sitt vanliga ip som troligen fungerar...
Citera
2006-09-18, 13:22
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Om du inte inser vad problemet är när någon från Flashback bannar ett IP som en medlem som inte gjort någon fel alls just då använder så är du nog fel person att fortsätta denna diskussion med.

Jag trodde som sagt att Flashback arbetade för yttrandefrihet och mot censur men när man läser dina inlägg så verkar det ju inte vara fallet.
Men snälla vännen är du dum på hela huvudet? Jag blir galen av frustration här så jag överlåter diskussionen till Jrosen och admin, det är lugna killar.

Detta har inget med Censur att göra!

Jag kan även rekomendera dig att läsa igenom mina inlägg några extra gånger
Citera
2006-09-18, 13:26
Administrator
admins avatar
Citat:
Skall man tolka det som ett svar i från dig på vad intentionen är med de IP-banningar som Flashback implementerar och vad man vill uppnå?

Nej, man ska tolka det som att vid 99% av fallen när en "ny" användare dyker upp och direkt hoppar in i avdelningen "Flashback" för att kritisera forumet så handlar det inte om någon "ny" användare, utan oftare om någon som blivit utkastad och nu är sur på de verktyg vi använder oss av för att hålla "tokstollarna" bort härifrån.

Jag har inte gjort någon sökning på ditt konto, men sju inlägg i den här tråden av sammanlagt 35 inlägg gör att jag inte riktigt tar dig på samma allvar som ifall kritiken kommit från en användare med 2000 inlägg och som varit här i två år.

Rättvist? Kanske inte, men jag är inte mer än människa.

admin
Citera
2006-09-18, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Men kör man proxy så får man väl helt enkelt byta, eller varför inte köra ifrån sitt vanliga ip som troligen fungerar...

Visst kan man göra det om man vill eller så kan man köra via proxy.

Visst är det detta som är det fina med en demokrati, man kan göra som man vill och tycka vad man vill och skriva vad man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Men snälla vännen är du dum på hela huvudet? Jag blir galen av frustration här så jag överlåter diskussionen till Jrosen och admin, det är lugna killar.

Admin lyckades på bara ett inlägg förklara det som du inte klarade utav på tre försök men det är säkert bara jag som är dum i huvudet.. eller så är du för korkad för att kunna förklara.
Citera
2006-09-18, 13:35
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Visst kan man göra det om man vill eller så kan man köra via proxy.

Visst är det detta som är det fina med en demokrati, man kan göra som man vill och tycka vad man vill och skriva vad man vill.
Visst är det så, och vi kan ju vända på det.

Admins forum han bestämmer vilka som skall vara här, eftersom din proxy blivit bannad så är inte det ip:t välkommet hit. Men kör ärligt och via ditt vanliga IP så är det inget problem.

Det är ingen rättighet för alla att skriva på FB, troll & annan ohyra blir utslängda utav admin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in