2006-09-18, 10:02
Bannlyst
Vad är intentionen med de IP-banningar som Flashback implementerar?

Vad är det man vill uppnå?

Jobbar inte Flashback för yttrandefrihet och mot censur?

Citera
2006-09-18, 10:13
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTX
Vad är intentionen med de IP-banningar som Flashback implementerar?

Vad är det man vill uppnå?

Jobbar inte Flashback för yttrandefrihet och mot censur?

IP-banningar används inte så ofta.

Det är nödvändigt att kunna banna användare, annars skulle vi kunna dränkas av knarkannonser och piratkortsdiskutionen, vilket skulle leda till att forumet skulle stängas ned.

Vissa ger sig inte efter en banning och då är det nödvändigt med IP-banning.
Citera
2006-09-18, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
IP-banningar används inte så ofta.

Det är nödvändigt att kunna banna användare, annars skulle vi kunna dränkas av knarkannonser och piratkortsdiskutionen, vilket skulle leda till att forumet skulle stängas ned.

Vissa ger sig inte efter en banning och då är det nödvändigt med IP-banning.

Jag hänger nog inte med helt i ditt resonemang.

Att spärra ett IP-nummer spärrar ju inte ut en viss användare utan det spärrar ut just ett visst IP-nummer och det kan väl inte vara intentionen?
Citera
2006-09-18, 10:31
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Jag hänger nog inte med helt i ditt resonemang.

Att spärra ett IP-nummer spärrar ju inte ut en viss användare utan det spärrar ut just ett visst IP-nummer och det kan väl inte vara intentionen?
Det kan i varje fall försvåra trollens härjningar.

Har ett troll en fast IP-adress så får han det svårare om hans IP-adress spärras.
Citera
2006-09-18, 10:39
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Har ett troll en fast IP-adress så får han det svårare om hans IP-adress spärras.

är väl bara för ett sånt fä och köra genom en proxy för att komma runt en ip-ban, eller ?
Citera
2006-09-18, 11:28
Medlem
LadyTieras avatar
Det ahr inget med censur att göra.

och då admin lägger in en ip-ban så kollas det givetvis om npgon annan aktiv medlem skulle drabbas av den också.

Vi ip-bannar för att skydda yttrandefriheten här och bli av med personer som förstör genom spam, debattsabotage eller genom att förfölja/hota folk på flashback
Citera
2006-09-18, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Det ahr inget med censur att göra.

och då admin lägger in en ip-ban så kollas det givetvis om npgon annan aktiv medlem skulle drabbas av den också.

Vi ip-bannar för att skydda yttrandefriheten här och bli av med personer som förstör genom spam, debattsabotage eller genom att förfölja/hota folk på flashback

Eftersom jag varken sysslar med spam, debattsabotage eller stalking så kanske ni borde se över era rutiner så att inte vi oskyldiga drabbas.
Citera
2006-09-18, 12:06
Medlem
LadyTieras avatar
Inga "vanliga" ipn har bannats de senaste dagrna vad jag vet, enbart proxys som använts när folk har fulat sig, så du får helt enkelt byta proxy eller surfa på ditt vanliga ip.
Citera
2006-09-18, 12:39
Bannlyst
Citat:
Inga "vanliga" ipn har bannats de senaste dagrna vad jag vet, enbart proxys som använts när folk har fulat sig, så du får helt enkelt byta proxy eller surfa på ditt vanliga ip.

Tydligen så kontrolleras inte att ingen annan medlem drabbas som du påstod i tidigare inlägg för jag blev ju drabbad tidigare idag.
Citera
2006-09-18, 12:42
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Tydligen så kontrolleras inte att ingen annan medlem drabbas som du påstod i tidigare inlägg för jag blev ju drabbad tidigare idag.
Vad är problemet egentligen? du kan skriva? har vi bannlyst några av dina favoritproxys?
Citera
2006-09-18, 12:58
Bannlyst
Citat:
Vad är problemet egentligen? du kan skriva? har vi bannlyst några av dina favoritproxys?

Om du inte inser vad problemet är när någon från Flashback bannar ett IP som en medlem som inte gjort någon fel alls just då använder så är du nog fel person att fortsätta denna diskussion med.

Jag trodde som sagt att Flashback arbetade för yttrandefrihet och mot censur men när man läser dina inlägg så verkar det ju inte vara fallet.
Citera
2006-09-18, 13:09
Administrator
admins avatar
Citat:
Om du inte inser vad problemet är när någon från Flashback bannar ett IP som en medlem som inte gjort någon fel alls just då använder så är du nog fel person att fortsätta denna diskussion med.

Jag trodde som sagt att Flashback arbetade för yttrandefrihet och mot censur men när man läser dina inlägg så verkar det ju inte vara fallet.

Sammanlagt 33 inlägg, varav fem är i den här tråden.

admin
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in