Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Att göra någon upprörd, irriterad och kanske förbannad kan inte vara bra ur reklamsynpunkt. Produkter och tjänster som gör mig på dåligt humör undviker jag till varje pris.
Förlåt för att jag röt till men jag menar att om en reklam lyckas fastna så som den gjort för dig, att du börjar tänka ut scenarion till varför den är dålig, så tycker jag den lyckats med att sprida sitt namn. Man kan göra reklam på det sättet som ATG eftersom alla är överens om att spel redan är "dåligt" till viss mån, så dom behöver inte dölja någonting eftersom det då bara hade varit löjligt. T.ex.
"Köp en Harry Boy om du har pengar över som du inte vill förlora. Harry Boy genererar en automatisk lott som du kan spela med och kanske t.o.m. vinna! Notera att det är låg chans att vinna och i snitt så vinner enbart 2% av de som köper Harry Boy. Spela säkert och försök att alltid ha Stödlinjen tillhands. Var noga med att dubbelkolla dina inställningar för att sätta upp en säker budget, så du inte förlorar för mycket pengar."