2017-10-06, 03:17
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Specsavers, riktigt hjärndöda reklamer. Som hon som går till äldreboendet istället för aerobicsklassen.Hur FAN skulle dom kunna gå till Specsavers när dom inte ens ser 1 meter.
Det är ju instruktören som skulle gått till Specsavers. Reklam riktar sig inte till de som är i den.
Tycker Specsavers gör rätt bra filmer, inte allt för påträngande.

Idioten som släpat med barnen till Swedbank vill man bara slå ihjäl. Alla andra småbarnsföräldrar också.
Citera
2017-10-09, 17:59
Medlem
HälsingeBockens avatar
Tele2:s "School of Power"-reklam blir allt mer bizarr.
Nu går det ut på att man ska mobilsurfa när man sover...
www.youtube.com/watch?v=9cd3Wl_M_ks
www.youtube.com/watch?v=i1LU4MIgFWA
www.youtube.com/watch?v=Jj2nNaWLq_U
www.youtube.com/watch?v=t_XrIJLIDIs

Dom har till och med tagit fram appen Power Nap.
I appen kan man ställa in vilka sidor som den ska surfa till medan man sover.
Senast redigerad av HälsingeBocken 2017-10-09 kl. 18:07.
Citera
2017-10-10, 17:09
Medlem
_Strebers avatar
Så jävla trött nu på Boxer-Robert och hans frihet att surfa, freedom freedom - låten gör mig galen. Har klagat över den förut men den går ju i all evighet.

Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Tele2:s "School of Power"-reklam blir allt mer bizarr.
Nu går det ut på att man ska mobilsurfa när man sover...
www.youtube.com/watch?v=9cd3Wl_M_ks
www.youtube.com/watch?v=i1LU4MIgFWA
www.youtube.com/watch?v=Jj2nNaWLq_U
www.youtube.com/watch?v=t_XrIJLIDIs

Dom har till och med tagit fram appen Power Nap.
I appen kan man ställa in vilka sidor som den ska surfa till medan man sover.

Helt bisarr. Vad ska "School of Power" föreställa vara, ett universitet? För vad, för vem?
Citera
2017-10-11, 20:30
Medlem
Tammers avatar
V75/Harry Boy. Mormor som ger barnbarnet en kikare i present, som egentligen visar sig var en lägenhet. Vilket äckligt sätt att sätta press på all far- och morföräldrar. Hur många pantade tonåringar kommer inte påpeka för sina äldre släktingar att de borde spela på V75 så att de också kan få en lägenhet i present?
Citera
2017-10-11, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
V75/Harry Boy. Mormor som ger barnbarnet en kikare i present, som egentligen visar sig var en lägenhet. Vilket äckligt sätt att sätta press på all far- och morföräldrar. Hur många pantade tonåringar kommer inte påpeka för sina äldre släktingar att de borde spela på V75 så att de också kan få en lägenhet i present?
Meningen med reklamföring?

Om du blir så upprörd av den så var den uppenbarligen bra och inte i närheten av något som är synonymt med sämst.
Citera
2017-10-11, 21:22
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Meningen med reklamföring?

Om du blir så upprörd av den så var den uppenbarligen bra och inte i närheten av något som är synonymt med sämst.
Att göra någon upprörd, irriterad och kanske förbannad kan inte vara bra ur reklamsynpunkt. Produkter och tjänster som gör mig på dåligt humör undviker jag till varje pris.
Citera
2017-10-11, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Att göra någon upprörd, irriterad och kanske förbannad kan inte vara bra ur reklamsynpunkt. Produkter och tjänster som gör mig på dåligt humör undviker jag till varje pris.
Förlåt för att jag röt till men jag menar att om en reklam lyckas fastna så som den gjort för dig, att du börjar tänka ut scenarion till varför den är dålig, så tycker jag den lyckats med att sprida sitt namn. Man kan göra reklam på det sättet som ATG eftersom alla är överens om att spel redan är "dåligt" till viss mån, så dom behöver inte dölja någonting eftersom det då bara hade varit löjligt. T.ex.
"Köp en Harry Boy om du har pengar över som du inte vill förlora. Harry Boy genererar en automatisk lott som du kan spela med och kanske t.o.m. vinna! Notera att det är låg chans att vinna och i snitt så vinner enbart 2% av de som köper Harry Boy. Spela säkert och försök att alltid ha Stödlinjen tillhands. Var noga med att dubbelkolla dina inställningar för att sätta upp en säker budget, så du inte förlorar för mycket pengar."
Citera
2017-10-12, 21:44
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Förlåt för att jag röt till men jag menar att om en reklam lyckas fastna så som den gjort för dig, att du börjar tänka ut scenarion till varför den är dålig, så tycker jag den lyckats med att sprida sitt namn. Man kan göra reklam på det sättet som ATG eftersom alla är överens om att spel redan är "dåligt" till viss mån, så dom behöver inte dölja någonting eftersom det då bara hade varit löjligt. T.ex.
"Köp en Harry Boy om du har pengar över som du inte vill förlora. Harry Boy genererar en automatisk lott som du kan spela med och kanske t.o.m. vinna! Notera att det är låg chans att vinna och i snitt så vinner enbart 2% av de som köper Harry Boy. Spela säkert och försök att alltid ha Stödlinjen tillhands. Var noga med att dubbelkolla dina inställningar för att sätta upp en säker budget, så du inte förlorar för mycket pengar."
Haha. Nej, så övertydlig kan man förstås inte vara. Men jag menar att viss reklam är så irriterande att jag missar själva budskapet, eller t o m vilket varumärke det rör sig om. Och det kan ju inte var meningen. Medan däremot riktigt trist reklam åtminstone lyckas förmedla det som avses, t ex Coop har nån reklam där man visar några produkter och vad de kostar. "Ok, det var en billig ost, den ska jag nog köpa", tänker jag då.
Citera
2017-10-12, 23:00
Medlem
gato12s avatar
Den här Triss reklamen om vad pajasen egentligen vunnit på. Den är ju komplett onödig. Finns ju ingen poäng, eller pay-off på reklamspråk, överhuvudtaget?
Citera
2017-10-12, 23:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Egentligen ingen film, utan ett reklamavsnitt på Spotify.

Det är en av reklamerna för Spotify Premium, en kvinna spelar upp ett antal låtar för en mentalt handikappad man. De första låtarna är inte så illa, men den mentalt efterblivna mannen vill inte lyssna på dessa låtar, efter ett tag hör man en låt som är definitionen av modern skitmusik, "Ja! Den gillar jag" Utbrister mongoliden. Direkt efter bytar kvinnan låt igen vilket gör mannen sur.

Fruktansvärt dålig reklam, lägger av hörlurarna varje gång den dyker upp.
Jag HATAR verkligen den reklamsnutten. På slutet blir han sur och säger "men välj en låt bara!". Det var ju precis det hon gjorde förut. Det är så otroligt dåligt producerat också, med löjliga tillgjorda röster.
Citera
2017-10-14, 11:04
Medlem
Jag har verkligen extremt svårt för Colgates "Varje droppe räknas"-reklam där de moraltrippar och får det till att vi mer eller själ dricksvatten från barn i fattiga länder när vi låter kranen rinna medan vi borstar tänderna. På vilket sätt hjälper det någon i andra länder?

Sedan försöker de dessutom vara hippa genom att avsluta med hashtaggen #varjedropperäknas som verkar helt död.

Det är alltså inget annat än att de försöker vara moralistiska världsmedborgare som med ett extremt ogenomtänkt budskap försöker kränga en ilandsprodukt som tandkräm för att tjäna mer pengar. Vidrigt!
Citera
2017-10-14, 17:16
Medlem
Asklords avatar
Vet inte riktigt vilken organisation det är. Men dom visar olika kvinnor som är dubbade och pratar om bröstcancer. Givetvis har dom ett huckle där den dubbade rösten blir ännu mer malplacerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in