2012-07-05, 22:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
vanish crystal white

"Det är viktigt för mig att inte gå runt i solkiga kläder, men att det ser rent och fräsht ut" Är inte det att säga samma sak två gånger?

Att det dessutom är fullständigt fel svenska gör det inte bättre.

Citat:
Det är viktigt,...men

En motsättning som svar.

Rätt är:

Det är viktigt för mig att inte gå runt i solkiga kläder och att det ser rent och fräscht ut"
Citera
2012-07-06, 03:34
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Han heter Tobias Persson. Att ingen vill boka honom stämmer inte. Är inte alltid ett teckan på att man inte får jobb bara för att man spelar in ett par reklamfilmer. Han har ju medverkat i flera TV-program, skriver manus till bl.a. Time Out och har vunnit pris som Bästa stand up komiker. Tycker dock han är roligare hos Findus än när han staplar trötta GBG-vitsar hos ÖoB.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tobias_Persson

Haha, pris för Bästa stand-upkompiker? Alltid ska det vara någon konstig jury som får bestämma.
Citera
2012-07-07, 01:43
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citat:
vanish crystal white

"Det är viktigt för mig att inte gå runt i solkiga kläder, men att det ser rent och fräsht ut" Är inte det att säga samma sak två gånger?

Är du säker på att du hörde rätt? Hon är ju faktiskt läkare..

Citera
2012-07-09, 15:10
Medlem
Handcréme som får dina händer att må så bra att det syns på kroppsspråket - följt av en kvinna som dansar, viftar med händerna och skrattar..... För en handcréme.

Behöver jag säga mer?
Citera
2012-07-11, 23:36
Medlem
Citat:
vanish crystal white

"Solkig" är ett jävligt irriterande ord och kvinnan pratar efterblivet. Störande reklam det där..
Citera
2012-07-13, 17:18
Medlem
Jag har noterat att den vidriga Vitaepro-reklamen har förändrats en smula. Jag har retat mig till vansinne på alla gubbar och gummor som blir viga som fjortisar igen när de ätit detta piller som inte har många år på nacken. Pensionärer som klättrar i stegar och åker lådbilar och innan de åt en karta piller så kunde de inte ens böja sig för att ta på sig sockorna.

Blev man så frisk för några piller hade sjukhusen tömts på patienter. Nu intygar gubbar o gummor att de ätit detta piller i 3år och mår jääääättebra. Kan någon anmäla detta företag för falsk marknadsföring....jag ids inte och skiter faktiskt i hur många som köper detta bluff o båg-piller. De lär inte dö av att käka plasebo-piller men vem vet om någon senil pensionär käkar detta piller och försöker klättra upp för femmeterstegen för att testa, och ramlar ner och slår ihjäl sig.
Citera
2012-07-13, 18:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men det är ju självklart att reklam görs så att den ska sticka ut, märkas, folk ska skratta eller bli irriterade och blir folk arga så funkar det med...Reklam är inte bara information, det skulle vi inte bry oss om. Vore det en text med info...köp tandkräm. vem f*n skulle bry sig.
Reklammakarna har lyckats med sin uppgift att nå ut till vanligt folk när det tillomed finns en tråd som denna. All reklam är bra reklam, även om den är dålig

Det där är en gammal lögn som reklamare drar till med, mest på skämt, när de misslyckats. Alla vet att det egentligen inte är sant -- har du gjort en dålig reklam som folk hatar så skadar du kundens varumärke. Så enkelt är det.

Folk måste sluta tro på den där gamla 80-talsklyschan om att "all PR är bra PR", det är rent nonsens. Positiv PR är bra PR, negativ PR är dålig PR.

- F.G
Citera
2012-07-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det där är en gammal lögn som reklamare drar till med, mest på skämt, när de misslyckats. Alla vet att det egentligen inte är sant -- har du gjort en dålig reklam som folk hatar så skadar du kundens varumärke. Så enkelt är det.

Folk måste sluta tro på den där gamla 80-talsklyschan om att "all PR är bra PR", det är rent nonsens. Positiv PR är bra PR, negativ PR är dålig PR.

- F.G
Jag håller med dig. Men dålig reklam ger också uppmärksamhet. Är reklamen så dålig att den måste plockas bort har reklammakarna totalt misslyckats, det händer ju då och då, inget jag på rak arm kommer ihåg och kan räkna upp, men oftast är det väl reklam som på något vis varit sexistisk eller på annat sätt fördomsfull.

Jag har tidigare nämnt att jag avskyr vitaepro-reklamen, den är välgjord och påkostad men med idiotiskt manus och upplägg, den är skitj*vla dålig imo. Men med tanke på vad reklam kostar att frekvent visas i rutan så måste de dra in en del kosing på denna reklam?! Är det månne ett mått på hur "bra" reklamen är beroende på hur ofta den syns, eller betalar man för att få sin reklam visad på tv i perioder så långa som flera år?! Eller är denna reklam gjord för länge sedan och finns i x-antal avsnitt, kommer från annat land (norge?) och har köpt reklamplats för några år frammåt?!
Citera
2012-07-13, 19:16
Medlem
Citat:

- F.G

Helt sant. Blir rätt trött på folk som tror att precis varenda liten grej är grundligt planerat av reklambyråerna. Vissa trodde ju t.om att Nogger Black var gjord för att skapa reaktioner och därmed ett supersmart PR-trick. Inget företag eller reklambyrå vill ha den typen av uppmärksamhet.

Om all PR är bra PR så skulle ett jättebra PR-trick vara att mörda folk och lämna små lappar som leder fram till varumärket. Visst, några år på kåken, men tänk så många man skulle nå ut till!
Citera
2012-07-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Helt sant. Blir rätt trött på folk som tror att precis varenda liten grej är grundligt planerat av reklambyråerna. Vissa trodde ju t.om att Nogger Black var gjord för att skapa reaktioner och därmed ett supersmart PR-trick. Inget företag eller reklambyrå vill ha den typen av uppmärksamhet.

Om all PR är bra PR så skulle ett jättebra PR-trick vara att mörda folk och lämna små lappar som leder fram till varumärket. Visst, några år på kåken, men tänk så många man skulle nå ut till!
Hahaa fick mig att skratta högt här framför datorn Vilken j*vla uppmärksamhet den varan/reklamen skulle få.
Citera
2012-07-16, 14:24
Medlem
Citat:

- F.G
Håller med.

Just nu blir jag mer och mer irriterad varje gång jag ser den där jävla IKEA reklamen med en kvinna som dansar runt i sitt sovrum, sminkar sig, prövar kläder och vaktar sin sovande unge medans mannen tar hand om resten av barnen.

Jag blir faktiskt genuint arg på den reklamen, antar att jag inte är ensam.
Citera
2012-07-17, 11:57
Medlem
jajahars avatar
Dove bodylotion med lallande flickungar i bakgrunden och en urdum tjej som ritar pilar på en transparent skiva. Jag fattar inte att kvinnor (tjejer) ställer upp som infantila idioter i reklamfilmer som denna. Detta gäller naturligtvis även för "läkaren" som inte vill gå runt i solkiga kläder. Fy f-n!

En annan som jag skulle vilja ge en ordentlig omgång smörj är (iof inte reklam men ändå) tjejbenen som aviserar reklamen i kanalen TV4 Fakta. Speciellt den som står med rullskridskor och inåt med tårna och leker med en slangbella.

Vill dagens unga kvinnor verkligen framstå som fullständigt pantade idioter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in