Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det där är en gammal lögn som reklamare drar till med, mest på skämt, när de misslyckats. Alla vet att det egentligen inte är sant -- har du gjort en dålig reklam som folk hatar så skadar du kundens varumärke. Så enkelt är det.
Folk måste sluta tro på den där gamla 80-talsklyschan om att "all PR är bra PR", det är rent nonsens. Positiv PR är bra PR, negativ PR är dålig PR.
- F.G
Jag håller med dig. Men dålig reklam ger också uppmärksamhet. Är reklamen så dålig att den måste plockas bort har reklammakarna totalt misslyckats, det händer ju då och då, inget jag på rak arm kommer ihåg och kan räkna upp, men oftast är det väl reklam som på något vis varit sexistisk eller på annat sätt fördomsfull.
Jag har tidigare nämnt att jag avskyr vitaepro-reklamen, den är välgjord och påkostad men med idiotiskt manus och upplägg, den är skitj*vla dålig imo. Men med tanke på vad reklam kostar att frekvent visas i rutan så måste de dra in en del kosing på denna reklam?! Är det månne ett mått på hur "bra" reklamen är beroende på hur ofta den syns, eller betalar man för att få sin reklam visad på tv i perioder så långa som flera år?! Eller är denna reklam gjord för länge sedan och finns i x-antal avsnitt, kommer från annat land (norge?) och har köpt reklamplats för några år frammåt?!