2012-06-16, 23:06
Medlem
BRZMs avatar
En annan sak jag stör mig på är när personen som talar under reklamen (vad det nu är) talar som om denne försöker hålla inne ett skratt. Satan i helvetet, ta deras själar NU!
Citera
2012-06-17, 04:21
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
En annan sak jag stör mig på är när personen som talar under reklamen (vad det nu är) talar som om denne försöker hålla inne ett skratt. Satan i helvetet, ta deras själar NU!

Du menar typ sånadär "glada tjejer"? Jo det är störigt.

* Elon-reklamerna med den vedervärdiga signaturen "How can he know so muuuuch?"

* Nån jobbig och ganska lång Garnier-reklam där de bland annat nämner att krämen(?) innehåller "superfruktextrakt".

* Siba: Ni suger fortfarande och jag har INTE förlåtit er.

* Gevalias "Jah Roast": Negrer och frukt gör mig inte sugen på kaffe.

* AD Bildelar: Jag vill tro att det är "lite på skoj", men jag är rädd för att de faktiskt tror att man säger "det är nemas pråblemas".

* Alla lokalreklamer. Jag vet inte om man ska bli förbannad på företagen som köpt och godkänt reklamfilmerna, eller på amatörerna som producerat dem.

* Comhem, det är gulligt att de försöker vinna våra "young professionals" hjärtan, men det har aldrig riktigt funkat för mig, och nu känns Judith & Judith mest bara jävligt uttjatade. I synnerhet "de pratande bebisarna".

* Riesen, Merci och andra störda, dubbade konfektreklamer.

* Alla jävla reklamer för billiga baginabox-viner.

* Betsson med deras avskyvärda "Måååndag, tiisdag onsdag toooorsdag, fredag lördag sööööndag". Nu verkar de t o m själva ha insett hur dålig låten/texten är, och ber helt öppet om hjälp att göra en ny låt.

* Postkodlotteriets(?) reklam med killen som sjunger om att slippa byta däck, och tjejen med den fula morgonrocken och kaxiga uppsynen som sjunger om att "strunta i all tvätt".
Senast redigerad av utforskaren 2012-06-17 kl. 04:43.
Citera
2012-06-17, 12:18
Medlem
glaspsykes avatar
Arne Hegerfors tjänar cash som pensionär för att göra reklam för Sverigefåtöljen, se på videon nedan. Han pratar som om han läser innantill och blicken är inte alls pålitlig.

http://www.youtube.com/watch?v=CxycffHMsik

Bra Arne!

mvh
Citera
2012-06-17, 23:10
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaspsyke
Arne Hegerfors tjänar cash som pensionär för att göra reklam för Sverigefåtöljen, se på videon nedan. Han pratar som om han läser innantill och blicken är inte alls pålitlig.

http://www.youtube.com/watch?v=CxycffHMsik

Bra Arne!

mvh

Fast hans och Tommy Engstrands reklam för Elgiganten slår ju alla rekord i staplande av floskler.....
Citera
2012-06-18, 00:04
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Fast hans och Tommy Engstrands reklam för Elgiganten slår ju alla rekord i staplande av floskler.....
Var han inte med i nån hjärt- Lungfondsreklam också? "Jag ger en 100lapp, och det kan du också göra" det är ju lätt att säga för en som inte behöver jobba för pengarna.
Citera
2012-06-18, 01:06
Medlem
Överskottsbolaget (ÖB/ÖoB) det måste ju vara den tråkigaste reklamen för tillfället. Deras försök till torr humor och kvinnan som försöker "skådespela" och skratta. Men inser att hon bara förlöjligar sig själv och är usel på att fakea.

Sedan var det någon annan som vara lika dålig som jag för tillfället inte kommer ihåg vilken det var, kan ju dock inte vara så svårt att ta reda på, för nästa gång lär den ju med all sannolikhet inte ha blivit ändrad till något bättre.
Citera
2012-06-18, 15:25
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Du menar typ sånadär "glada tjejer"? Jo det är störigt.

Ja, den kvinnliga speakern i Ensam mamma söker låter så också.
Citera
2012-06-18, 19:29
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tele2-fåret är en misslyckad kampanj på alla plan. Intentionen - att göra fåret till en "folkkär" figur som man tycker är kul - faller helt platt. Men det värsta är den hjärndöda kopplingen sheep/cheap!
Hajar ni liksom? Hö hö...
Om reklamsnubbarna som kläckte denna apdåliga idé hade haft någon pejl på engelska så hade man vetat att "cheap" är ett ord man inte använder för att beskriva något prisvärt utan det betyder snarare billigt i den negativa meningen sekunda. Förvisso ärligt när det gäller Tele2 men det var knappast intentionen...
Dessutom är får obehagliga med sin döda, kalla blick. Får och getter är traditionellt sett onda djur med kopplingar till djävulen och annat otyg. Hur som helst var reklamen dålig från början och har vid det här laget vevats allt för länge.
Citera
2012-06-18, 19:45
Medlem
Tammers avatar
Telenorreklamen är skitjobbig, många har påpekat det redan. Pappan som inte kan släppa mobilen ens på semestern. De sitter på playan men han bara: -" Jaja, jag vet, men jag ska bara kolla en sak...", "Men Mallis LIGGER i Europa...". Hans alltför tålmodiga fru borde slita telefonen ur handen på honom, slänga den i havet och säga: såja Gustav, nu ska jag lära dig att koppla av....

Eller den tidigare reklamen från Telenor, när hela den dysfunktionella familjen är ute och åker segelbåt. Alla försöker tala med varandra, men det går inte för alla är "uppkopplade" eller lyssnar på musik. Lägg ifrån er telefonerna och kliv ut den verkliga tillvaron. Livet passerar därute medan ni sitter och lyssnar i era mobiler.
Citera
2012-06-18, 20:51
Medlem
Kaktussallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Telenorreklamen är skitjobbig, många har påpekat det redan. Pappan som inte kan släppa mobilen ens på semestern. De sitter på playan men han bara: -" Jaja, jag vet, men jag ska bara kolla en sak...", "Men Mallis LIGGER i Europa...". Hans alltför tålmodiga fru borde slita telefonen ur handen på honom, slänga den i havet och säga: såja Gustav, nu ska jag lära dig att koppla av...

Ser inte hans "fru" ut mer som att kunna vara hans dotter..?
Citera
2012-06-18, 20:56
Medlem
T5Racings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaktussallad
Ser inte hans "fru" ut mer som att kunna vara hans dotter..?

Därav är hon inte påläst vart mallis ligger. Men ja ser ut o va stor åldersskillnad men hade varit bättre om dom var i Thailand o hon råkar va thailändare me tanke på åldersskillnaden
Citera
2012-06-18, 21:39
Medlem
gugglianos avatar
"Ge mig juicen, Ge mig juicen, Ge mig juicen" Näe du, en dropkick i bröstkorgen får du, din gaphals
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in