2009-12-26, 09:46
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Consolamentum
Jag har helt och hållet slutat att titta på reklamkanaler, huvudsakligen på grund av irritation över den vanligtvis idiotiska reklamen. Tidigare såg jag regelbundet Simpsons och Family Guy på kanal 6 och South Park på MTV; nu laddar jag ner dem från piratbukten istället (och likaså eventuella dokumentärer och övriga TV-serier som jag kan tänkas vilja se). Den enda TV jag tittar på numera är ettan och tvåan, främst för nyheternas skull.

För ett par månader sedan knäppte jag undantagsvis på kanal 6 för att titta på Simpsons. När det första reklamavbrottet kom stängde jag av i avsky. Som väntat var det en repris så det var ingen större förlust.

Kan du inte göra något under tiden det är avbrott? Jag tittar rätt mycket på Tv och man blir knäpp i huvudet om man glor på all reklam.

Jag brukar ha en korsordstidning under tv-bordet som jag tar upp under reklamavbrotten, då går det rätt snabbt.
Citera
2009-12-26, 10:05
Medlem
Consolamentums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Kan du inte göra något under tiden det är avbrott?

Det skulle jag i princip kunna, men jag tycker allmänt sett inte att det finns något intressant i sådana kanaler ändå (med undantag för Simpsons, Family Guy och South Park). Jag föredrar att ladda ner; då får man ju också se de senaste avsnitten vilket inte brukar vara fallet i svenska TV-kanaler.

Jag hade Discovery och National Geographic Channel en längre period och tittade rätt så mycket på de kanalerna, men de har jag numera sagt upp för att begränsa mina utgifter.
Citera
2009-12-27, 07:38
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Jag får verkligen ett regelrätt fel i hjärnan av Head & shoulders reklam.

Vi fattar att ditt hår är ett förödande vapen och att du kan välja frisyr men gör någonting åt ögonbrynen istället.
Citera
2009-12-27, 09:03
Medlem
gugglianos avatar
nordicbet-reklamen med killen som får en krull-tunga och utpoppande ögon. HATAR verkligen den reklamen
Citera
2009-12-29, 09:34
Medlem
GSE_s avatar
Spotify reklamen med han idioten från bandet "Avatar". Han säger nåt i stil med "Nu är det dags att fimpa radio skvalet" med en tillgjord "cool" röst och försöker låta häftig och hård.

Jag vill döda honom.
Citera
2009-12-29, 19:10
Medlem
stonems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Spotify reklamen med han idioten från bandet "Avatar". Han säger nåt i stil med "Nu är det dags att fimpa radio skvalet" med en tillgjord "cool" röst och försöker låta häftig och hård.

Jag vill döda honom.

+1
Citera
2009-12-29, 19:53
Medlem
Herr Lindholms avatar
Reklamen för Bisolvon är vidrig! Först den där uppmanande rösten som talar om för tittarna att de har hosta och måste dricka rätt saker - som hämtat från 50-talets auktoritära samhälle interfolierad med gällt bräkande saxofontoner, sedan den där slyngeln som teaterhostar i handen. Han är liksom sin egen enmanskö när han står och väntar gammelmansböjd på att få sin dos. Sedan när placeboeffekten har satt igång så spelar saxofonen fint och alla är räddade frånhostan.

P.S. Helt osökt så får den mig att tänka på Onkel Kånkels låt "Nu håller du på att bli CP" där "nu håller du på att bli CP" interfolieras med hypnotiska sepeljud. Men reklamen är inte alls rolig.
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
nordicbet-reklamen med killen som får en krull-tunga och utpoppande ögon. HATAR verkligen den reklamen
Finns det någon hasardspelskreklam som är bra? Mr Greens första filmer med den där gröna färgen var ju fyndig, men de förfuskade det genom att gå över till pajiga datoranimationer.
Citera
2009-12-30, 08:20
Medlem
brianmolkos avatar
hm det är väl ett spelbolag eller telebolag som gör reklam där två fetton äter fågelbajs, äckligt ..
Citera
2009-12-30, 08:23
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den där feta äckliga gubben i någon maffiascen med sitt degiga ansikte som säger: Piiianooo, om du undrar, så sponsras denna filmen av Liiiiiiidl.
Fy fan, säger jag. Jag tappar all aptit när jag ser hans vidriga tjocka fläskhuvud. Ska fan i mig aldrig gynna det jävla Lidl.
Dessutom säger späckhuvudet meningen på någon konstlad norrländska men ska föreställa en italienare. Får inte ihop det med matvaror.
Rekalmbyrån som gjort det här borde förpassas till helvetet med enkelbiljett och späckhuvudet skulle slutförvaras två kilometer ner i berggrunden.

värmländska 1700-tals tjejen då ?
Citera
2009-12-30, 09:03
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_

Jag vill döda honom.

ALL spotifyreklam. Den kommer efter varannan låt ungefär .. har därför skaffat premium ..
Citera
2009-12-31, 18:37
Medlem
brianmolkos avatar
Jag så en reklam med en med bockfötter och Naziuniform som gjorde reklam för någon TV sidan ..
Citera
2010-01-01, 08:59
Medlem
gugglianos avatar
3's telefonjacks-reklam, där karln slänger jacket i öppna spisen, och sen svarar i en hög med telefoner, och lackar ur som ett grottmongo på sitt andra "hallå, Ulf!"

Fick jag leverera ett knä på den hakspetsen så vore jag lycklig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in