2023-02-06, 13:06
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Nu har tre kört igång sin reklam på högvarv igen.
-Har du bytt skor?
-Nej det är tre.
Sen så kör käringen igång med sitt primalskrik!
Ungefär så är reklamen, vet inte exakt, för så fort den drar igång så slänger jag mig på fjärren för att byta kanal eller få tyst på ljudet.
Just nu går den på alla kanaler på varje reklamavbrott.
Jag hatar den ända in i själen!
Trygg hansa är god tvåa men där beror det nog mera på att den är så sjukt återkommande.

Men den här reklamen från tre! Finns det nån sajt man kan signa upp sig på för att döda alla som haft med den här reklamen att göra?
Fattar inte varför inte ALLA hatar den!

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag förstår den inte ens.

"-Har du köpt nya skor?
-Nej, jag har bytt till tre!"

Vad? Vad betyder det? Vad är det roliga?

Det här förklarade jag för ett par sidor sen, vi tar det igen. Det är en lek på att han bytt till skor av trä, men det uttalas "tre". Jag har bytt till trä(skor) = Jag har bytt till tre (operatören). Så är det tänkt.
Senast redigerad av _Streber 2023-02-06 kl. 13:16.
Citera
2023-02-06, 13:21
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Det här förklarade jag för ett par sidor sen, vi tar det igen. Det är en lek på att han bytt till skor av trä, men det uttalas "tre". Jag har bytt till trä(skor) = Jag har bytt till tre (operatören). Så är det tänkt.
Jag tror jag läste din förklaring redan första gången, men jag trodde nåt var fel eftersom jag ändå inte fattade.
"Jag har bytt till trä" (Tre)....Jag har väl nån mental åkomma som inte låter mig göra kopplingen.
Citera
2023-02-06, 14:38
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jo. Men du förstår den inte.

Det är en parodi på flamencotraditionen. Stora känslor, stora gester.

Tycker du det här är humor?
Alltså man ska ordvitsa trä= tre?

Parodi på flamneco? Vad är kopplingen från parodi på flamenco till mobiloperatören tre?

Du har helt rätt, jag förstår inte humorn i det här!
Jag hatar den här reklamen allra mest för slutet, när käringen börjar gapa.
Jag blir vansinnig!
Citera
2023-02-06, 14:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Tycker du det här är humor?
Alltså man ska ordvitsa trä= tre?

Parodi på flamneco? Vad är kopplingen från parodi på flamenco till mobiloperatören tre?

Du har helt rätt, jag förstår inte humorn i det här!
Jag hatar den här reklamen allra mest för slutet, när käringen börjar gapa.
Jag blir vansinnig!

Jag säger inte att jag tycker att den är kul Men jag förstår vad de försöker göra. Alla 3:s reklamfilmer är ju lite obehagliga, den med "Say you, say me" var betydligt värre.
Citera
2023-02-07, 14:38
Medlem
Tammers avatar
Systembolaget är en följetong av mästrande moralpredikningar.

"Ett NEJ är det finaste du kan ge din tonåring".
Helvete heller, det är klart grabben ska ha några öl till helgen. På min tid kunde man köpa mellanöl i mataffärer, och det har inte gjort mig någon skada. Så jag köper ut, inga problem.

"Vi är inte som andra butiker".
Verkligen inte, ni har monopol på alkohol. Kan diktera villkor och priser som ni vill, inga marknadskrafter här inte.
Citera
2023-02-07, 14:57
Medlem
Hackenbush55s avatar
All reklam är den värsta, hälften är på engelska och andra hälften verkar vara gjord för barn.
Citera
2023-02-15, 16:51
Medlem
Mogaku-sans avatar
Vitaepros senaste reklamfilm måste vara en av dom dummaste reklamfilmerna någonsin. Någon person på cykel som inte kan cykla och idioter från Vitaepro som kommer rusandes med ballonger och hundratals vitaeproaskar med kosttillskott.

Har man ont i muskler och leder går man till vårdcentral eller ringer 112 om man upplever akuta kroppssmärtor i kroppen.
Citera
2023-02-16, 17:27
Medlem
Citat:
Nu har tre kört igång sin reklam på högvarv igen.
-Har du bytt skor?
-Nej det är tre.
Sen så kör käringen igång med sitt primalskrik!
Ungefär så är reklamen, vet inte exakt, för så fort den drar igång så slänger jag mig på fjärren för att byta kanal eller få tyst på ljudet.
Just nu går den på alla kanaler på varje reklamavbrott.
Jag hatar den ända in i själen!
Trygg hansa är god tvåa men där beror det nog mera på att den är så sjukt återkommande.

Men den här reklamen från tre! Finns det nån sajt man kan signa upp sig på för att döda alla som haft med den här reklamen att göra?
Fattar inte varför inte ALLA hatar den!

Jag tycker att den reklamen är extremt underhållande, men smaken är ju olika

Undrar dock alltid vad den bastanta kvinnan säger innan ”har du nya skor?” Tycker det låter som ”Holger”, men jag har säkert fel. Någon annan som vet?
Citera
2023-02-16, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av termometern

Undrar dock alltid vad den bastanta kvinnan säger innan ”har du nya skor?” Tycker det låter som ”Holger”, men jag har säkert fel. Någon annan som vet?
Holger, Jorge samma sak.
Men vilka är musikerna och vem är sångerskan?
Det är världsklass på dom, äkta flamenco!
Skulle gärna uppleva live...
Citera
2023-02-16, 17:51
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Vitaepros senaste reklamfilm måste vara en av dom dummaste reklamfilmerna någonsin. Någon person på cykel som inte kan cykla och idioter från Vitaepro som kommer rusandes med ballonger och hundratals vitaeproaskar med kosttillskott.

Har man ont i muskler och leder går man till vårdcentral eller ringer 112 om man upplever akuta kroppssmärtor i kroppen.
Den kommer sjukt ofta också.🤦‍♂️
Citera
2023-02-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Holger, Jorge samma sak.
Men vilka är musikerna och vem är sångerskan?
Det är världsklass på dom, äkta flamenco!
Skulle gärna uppleva live...

Jorge måste det vara. Tack!

Instämmer om musikerna och sångerskan. Får känslan av att de är spanjorer som har lärt sig att säga replikerna på svenska. Eller så mimar de bara.
Citera
2023-02-17, 11:01
Medlem
_Strebers avatar
Den här reklamen för nån suspekt sälj-sajt där det kommer ut en fransk kock ur garderoben, vafan. Orka, Your tejjbölll iss reddyyy.

Optikerföretaget med "Anna" som köpt sig en soffa för dvärgar. Lendo-farbrorn som undervisar jämför och samla. Nivån är så billig.

Citat:
Ursprungligen postat av termometern

Skulle kunna vara "Hola!" annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in