• 3
  • 4
2007-04-27, 03:34
Medlem
Goggens avatar
Nekar i princip aldrig någon vare sig snus eller ciggaretter. Nu snusar jag förvisso mer än jag röker, men ändå. Visst, det är hårdare tryck på ciggaretter och ibland känner man sig som nån jävla nikotin-pimp när man gått ut från krogen för att röka en och du stormas av 10 lärarstudentskor. Men å andra sidan är det bara att skjuta sig själv i foten att inte bjuda heller för en vacker dag står du där själv med en abstinens bortom denna värld.

Har jag emellertid bara en snus kvar behåller jag den naturligtvis för mig själv, vilket de flesta finner fullt förståeligt.
Citera
2007-05-09, 01:58
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Men å andra sidan är det bara att skjuta sig själv i foten att inte bjuda heller för en vacker dag står du där själv med en abstinens bortom denna värld.

Alla rökare har väl varit med om att man står där klockan 6 på morronen och väntar på bussen med ett enormt röksug, i skicket man är tar det 5 minuter att få upp paketet för att se att det är slut. Allt för många gånger har man sneglar på den där halvrökta på marken en gång för mycket
Citera
2007-05-09, 13:20
Medlem
Träffar man någon kompis på stan som röker och han/hon plockar fram ciggpaketet så bjuder denna alltid på cigg. Detta brukar aldrig hända om det är en snusare. Det är min erfarenhet iaf.

Frid
Citera
2007-05-22, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Istid
Träffar man någon kompis på stan som röker och han/hon plockar fram ciggpaketet så bjuder denna alltid på cigg. Detta brukar aldrig hända om det är en snusare. Det är min erfarenhet iaf.

Frid
Vet man att personen snusar så bjuder man på en snus. Men vet man att personen bara röker så brukar dom inte vilja ha en snus ändå, men är det tvärtom och man har cigg så tar både ickesnusaren och snusaren gärna en cigg.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in