2006-09-16, 00:44
Bannlyst
Hej

jag har en kompis som blev bannad här från flashback.
då gjorde han väl bort sig tänker ni?

nej, det enda han gjorde var att fråga om någon hade någon rolig hemvideo i jackass stilen som hans band kunde ha som musikvideo

var det något att bli bannad för?
2006-09-16, 00:47
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan1983
Hej

nej, det enda han gjorde var att fråga om någon hade någon rolig hemvideo i jackass stilen som hans band kunde ha som musikvideo

Vilket nick hade han?
2006-09-16, 00:58
Medlem
Citat:
Hej

Vad hade han skrivit innan??

Han frågade inte om det finns ett piratkort till salu i jackass-stil som hans band kunde använda??
2006-09-16, 10:53
Medlem
LadyTieras avatar
Hej, ge mig hans nick på flashback så ska jag kolla upp det hela och ge dig ett svar
2006-09-16, 11:44
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Hej

Som du skriver det så nej, men jag är rätt säker på att hans förklaring och hans inlägg skiljer sig, tror du verkligen inte det?

Edit: Hittade en banning där författarens inlägg innehåller ordet "jackass" och det var som jag trodde.

Han är bannad för köp & sälj. Att posta en annons det första man gör är inte särskilt genomtänkt. Be din vän läsa igenom reglerna.
2006-09-16, 13:41
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Han är bannad för köp & sälj. Att posta en annons det första man gör är inte särskilt genomtänkt. Be din vän läsa igenom reglerna.
Men en sådan post ska väl endast ge en varning. Visst, en första post, men banning?
2006-09-16, 13:50
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Men en sådan post ska väl endast ge en varning. Visst, en första post, men banning?
Vi ser dem som annonsörer och inte användare. Därav bannlysning.

Och i detta fallet så erbjöd han 10 000:- om någon kunde spela in en film. Visar ganska tydligt att man egentligen söker en annonsplats..
2006-09-16, 21:45
Bannlyst
Det var nog han, jag har själv inte läst hans annons.

Dock så fick han ingen notis enligt honom själv att han skulle stängas av för något sådant.
jag har aldrig träffat killen, bara pratat med på msn så jag skiter i honom egentligen
tycker bara att det låter konstigt att bli bannad för en sån liten grej
2006-09-16, 21:46
Bannlyst
framförallt är det märkligt eftersom det finns en sektion för köp & sälj
2006-09-16, 23:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
framförallt är det märkligt eftersom det finns en sektion för köp & sälj
ja, det är märkligt att han inte höll sej till den.
2006-09-16, 23:43
Medlem
LadyTieras avatar
Postar man köp/sälj och har få inlägg betraktas man som en annonsör och ingen användare, alltså blir man slakbanna.

Förstod din vän inte att reglerna kan vara bra tt läsa innan man postar eller sket han bara i det och trodde att det bara skulle ge en varning? i båda fallen är hans ban ingen förlust.
2006-09-17, 02:08
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Det var nog han, jag har själv inte läst hans annons.

Dock så fick han ingen notis enligt honom själv att han skulle stängas av för något sådant.
Menar du att vi skall börja varna folk? Alltså skicka ett PM och säga att du har postat en annons och blir bannlyst om 2 dygn?
För övrigt så får man ju en se en anledning till varför man blir bannad, efter att ha kontrollerat med administrationen så så stod det Brott mot 1.1 (annonsering) i hans bannlysning. Att han sen gnäller över detta visar ju än en gång att han gett fan i att läsa reglerna..
Citat:
jag har aldrig träffat killen, bara pratat med på msn så jag skiter i honom egentligen
tycker bara att det låter konstigt att bli bannad för en sån liten grej
Välj dina kompisar bättre, det skall mycket till för att bli bannlyst direkt ifrån FB. Och de som blir det har gett fan i att läsa reglerna.

Tycker det är mycket bättre att såna här ägg blir utslängda direkt och att vi får lägga tid & energi på att polla seriösa användare.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in