2006-09-15, 20:20
Medlem
Jag fick nyligen några stycken tröjor med lite olika bandtryck på utav en polare för han hade aldrig använt dom så han trodde inte att han skulle göra det heller och då tänkte han ju givetvis på moi.
Hursomhelst så är ju inte en Guns n Roses tröja ett piss snygg om den inte är riktigt ordentligt nedsliten, så nu undrar jag hur man sliter ner trycket och får den att se gammal ut på lättast och snabbaste sätt?
Citera
2006-09-15, 22:32
Medlem
uniteders avatar
Tvätta den en massa gånger så kommer ju färgen att mattas åtminstone...
Citera
2006-09-15, 22:57
Medlem
Jo alltså så långt har jag också kommit i tankebanorna, men det krävs rejält många tvättar för att få till en sjysst look.
Jag tänkte mer om man kanske kunde slänga in någonting i tvättmaskinen för att påskynda processen lite, alltså något som inte förstör maskinen.
Citera
2006-09-16, 00:08
Medlem
Chriz___1s avatar
n

Klorin kanske... i stora doser.

Annars kaustiksoda, kanske inte så bra för tvättmaskinen men...
Citera
2006-09-16, 02:17
Medlem
spelar ingen roll hur sliten den är, en gunströjja är en gunströjja!!
Citera
2006-09-16, 02:29
Medlem
Kharmas avatar
Lägg ut den i solen så blir den blekt.
Citera
2006-09-16, 14:53
Medlem
ostz0rs avatar
vet inte va det är för tryck riktigt men är det ett screentryck kan du gnugga med någoin borste så trycket slits.
Citera
2006-09-17, 00:24
Medlem
V-rocks avatar
Apropå det, var köper en riktigt bra gunströja i stockholmsområdet, vill inte ha något skit som kliar eller krymper 2 storlekar efter tvätt, den ska också finnas i riktigt butik och inte nät, kännsbättre att få ta på grejerna man handlar...

P.s köpa på konsert kan man ju glömma, det är inte äkta med en guns tröja när man bara sett axl...
Citera
2006-09-17, 00:33
Medlem
Headquakes avatar
Torktumlaren sliter på kläder och specielt tryck och ännu mer om tröjan inte är vänd ut och in. Vidare så sliter en ännu längre tumling ännu med och om man drar och töjer tröjan så spricker trycket lättare.

Min Guns n roses-tröja från koncerten 93 har tyvärr börjat bli mer sliten än den ska vara fast jag har den ändå ibland och jag har inte behövt fuskslita den för det känns ändå lite fel.
Kanske att det beror på dålig kvalitet.
Citera
2006-09-17, 16:13
Medlem
Alla tips som kommit in hittils är sådant som jag redan vet men tack ändå, tyävrr verkar det väl kanske vara så då att det inte finns något riktigt snabbt och bra sätt för att uppnå ett sjysst slitet resultat helt enkelt.
Citera
2006-09-17, 16:16
Medlem
ostz0rs avatar
lägg den på en väg helst en grusväg och kör över den med en bil flera gånger
Citera
2006-09-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostz0r
lägg den på en väg helst en grusväg och kör över den med en bil flera gånger

Haha ja vad fan det är egentligen inte en helt dum idé faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in