2026-10-09, 23:30
Medlem
Jag har ett problem när jag spelar poker. Kan gå bra ett tag och ligga rejält pluss sen från ingenstans förlorar jag på så sjuka sätt att det är helt sanslöst. Är det fler som upplever samma? Jag kan liksom inte spela bättre utan det händer saker som att jag får handpar AA, floppar set sen e det nån jävel som lyckas träffa stege runner runner. Hur ska jag göra?
Citera
2026-10-09, 23:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Vad tror du de andra spelarna tyckt när du haft flyt då och haft bra kort och plockat vinster lite då och då.

Mycket i poker beror på slumpen då det handlar om en blandad lek som kan dela ut vilka kort som helst. Sen är det upp till dig hur du spelar korten eller om du lägger dig.
Har man vunnit mycket så blir man också ofta lite tuffare och satsar på händer som man tidigare kastat. Kanske är det därför du sen förlorar.
Citera
2026-10-09, 23:59
Medlem
Är du förvånad över slumpmomentet i poker?
Citera
2026-10-10, 01:00
Medlem
Du får svära lite och sen komma igen.
Det är lite så i poker.

Flyt kommer i stim,man vinner allt i en period o sedan går det troll i korten.
Du får väl hålla nere potterna om du spelar mot folk som inte lägger sig om flytet försvinner.
Citera
2026-10-10, 12:36
Medlem
För att vara vinnande så måste man vinna mer när man har flyt än vad man förlorar när man har oflyt. Kan låta som en självklarhet, men är extremt få som klarar det.
Citera
2026-10-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11445
Jag har ett problem när jag spelar poker. Kan gå bra ett tag och ligga rejält pluss sen från ingenstans förlorar jag på så sjuka sätt att det är helt sanslöst. Är det fler som upplever samma? Jag kan liksom inte spela bättre utan det händer saker som att jag får handpar AA, floppar set sen e det nån jävel som lyckas träffa stege runner runner. Hur ska jag göra?

Poker går ut på att vinna så mycket som möjligt när man har kortflyt och minimera förlusterna så mycket som möjligt när man är kall.

Det är väldigt sällan det går spikrakt upp under en session.

Dessutom så kommer variansen alltid ikapp en, är du ordentligt plus så är det bättre att kliva för dagen då, det är väldigt sällan du mer än 5xar ditt inköp. Så när du väl har gjort det är det bättre att du tar en paus isåfall eller köper in på ett nytt bord med nytt inköp.
Citera
2026-10-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11445

Satsar du som en kärring och låter alla dra gratis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in