Igår, 01:24
Medlem
Hejsan hoppsan FB!

Efter att ha öppnat AB och läst att någon svensk är gripen i Spanien för att mördaren plastikkirurg fick jag mig frågan: Varför är det så galen skillnad på tid det tar att gripa npgon i Spanien jämfört med Sverige.

Varje gång någon dalenkille eller räven-snubbe mördar i Spanien grips dem ju direkt? Är det Spanien och avlyssning som är bättre? Är det hur snabbt det är på plats?
Citera
Igår, 01:42
Medlem
Kanske polisen är på plats och inte i fikarummet 4 mil därifrån?
Citera
Igår, 02:01
Medlem
Poliskåren där består väl inte till största delen av kvinnor och blattar som själva är gängkriminella
Citera
Igår, 05:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag skulle säga att på sista tiden så är det sällan man läser om att svenska polisen inte griper förövaren efter en skjutning.
Oftast så tas personen inom några timmar och i värsta fall någon dag.

Polisen idag har väldigt bra koll på gängen och kan följa en hel del av deras kommunikation och på det sättet plocka skitarna som gjort det även när de är ostraffade snorungar.
Citera
Igår, 07:01
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Poliskåren där består väl inte till största delen av kvinnor och blattar som själva är gängkriminella

Det är nästan skrämmande och se hur svensk polis agerar ibland. Under påskupploppen 2022 så avslöjades det ganska brutalt att Sverige satsat totalt fel med en poliskår mestadels bestående av kvinnor och feminiserade män. Jämför det med polisen i Tyskland och Frankrike. Det svenska "alla kan allt" och "alla ska med på tåget" funkar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in