Igår, 14:38
Medlem
53....so whats avatar
När man har en nyinköpt bil och vill vara extra noga att hålla lacken fri från skador som uppstår på parkeringsplatser... så parkerar man lååång från andra fordon för att man tror att då får vara i fred.

Men va faan händer.
Då parkerar andra sina rishöger precis brevid, är detta av jävelskap?
Ibland andra fina bilar där ägaren kanske har samma tanke, men det går att ställa sig med tom ruta emellan.

Nån som har andra tankar?
Citera
Igår, 14:42
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
När man har en nyinköpt bil och vill vara extra noga att hålla lacken fri från skador som uppstår på parkeringsplatser... så parkerar man lååång från andra fordon för att man tror att då får vara i fred.

Men va faan händer.
Ibland andra fina bilar där ägaren kanske har samma tanke, men det går att ställa sig med tom ruta emellan.

Kan det inte vara att dom som bara har en bil tänker "Ah en parkeringsyta" och parkerar där? Dom tänker inte det minsta på lacken på din nya bil utan bara tar första bästa parkering?

Om du ställer din bil så lååååååångt bort från vad det nu är för byggnad du ska in på så vill ju ingen stå där och då får du ha din bil ifred?
Citera
Igår, 14:43
Medlem
Citat:

Men va faan händer.

Luffaren kanske ställer sig nära för att kunna beundra ditt nya lyxåk.
Citera
Igår, 14:54
Medlem
Tror mycket handlar om att folk rent generellt är så urbota kass på att parkera så dom kan inte stå hyggligt i rutan utan en bil brevid som måttstock.
Finns inga fördelar alls att stå nära en annan bil, svårare att öppna dörrarna, man kommer inte åt med ev kundvagn lika lätt osv. Så jag kan inte komma på annan anledning till detta fenomen, som jag också upplever som "långt bort" parkerare med en ny bil.
Citera
Igår, 15:17
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag parkerar helst intill en "finare" bil som någon parkerat för att slippa dörruppslag. Då kan jag vara säker på att ha åtminstone en sida säker mot dörruppslag i min tur eftersom den som är rädd om sin bil knappast slår upp dörrarna våldsamt.

Parkerar jag en bit ifrån för att vara rädd om bilen så bilen står själv så blottar jag därmed båda sidorna för dörruppslag, det är inte bra.

Så tack till alla som är som TS som underlättar min parkering.

PS! Jag har en gammal rishög som det inte gör något om jag råkar slå upp dörren lite hårt, jag är dessutom rätt fet så....
Citera
Igår, 15:23
Medlem
Har också funderat på detta beteende.
Själv försöker jag oftast hamna så nära ingången som möjligt.
Men vid enstaka tillfällen när man är en grupp som skall träffas så brukar man försöka hitta ett tomt hörn på parkeringen.
Men det slår aldrig fel: När man kommer ut är man omgiven av bilar som inte har nån anknytning till gruppen. Så då är det fullt vid ingången fullt i hörnet man valt sen tomt på resten av parkeringen.

Har aldrig riktigt fattat den attityden. Man försöker väl väl alltid stå så nära målet som möjligt om man inte har ambition att stå mer enskilt???
Citera
Igår, 16:38
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Har också funderat på detta beteende.
Själv försöker jag oftast hamna så nära ingången som möjligt.
Men vid enstaka tillfällen när man är en grupp som skall träffas så brukar man försöka hitta ett tomt hörn på parkeringen.
Men det slår aldrig fel: När man kommer ut är man omgiven av bilar som inte har nån anknytning till gruppen. Så då är det fullt vid ingången fullt i hörnet man valt sen tomt på resten av parkeringen.

Har aldrig riktigt fattat den attityden. Man försöker väl väl alltid stå så nära målet som möjligt om man inte har ambition att stå mer enskilt???

Ställer mig aldrig nära ingången, det är som att be om dörruppslag och kundvagnar som rullar in i din bil. Alltid en bra bit ifrån, gärna bredvid en välskött/nyare bil än min egen då det brukar innebära tänkande ägare som är rädd om sin bil.
Citera
Igår, 16:48
Medlem
Jaa, har reagerat på detta beteende också, idioter som gör så.

Är väl för att jävlas, ingen kan vara så dum, eller?

Men jag brukar parkera längst bort av en till anledning, att min fru ska hålla sig i trim.

Inbillar mig att hon får fastare rumpa av att trippa runt en bit än att bli körd ända fram till entredörren.

Hon brukar tacka mig och vara såå nöjd med att jag tänker så...eller, nääh!
Citera
Igår, 17:36
Medlem
Symptms avatar
Citat:

Men va faan händer.

A och alla hör såklart vad du tänker? ok...
Citera
Igår, 20:19
Medlem
Pungsvings avatar
Jag kör en rishög och parker långt ifrån ingången för att gå mer och bränna kalorier.
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Citat:

Men va faan händer.

Jag har inte något emot att promenera lite extra, det är smidigast att parkera där det är lite glest
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag parkerar helst intill en "finare" bil som någon parkerat för att slippa dörruppslag. Då kan jag vara säker på att ha åtminstone en sida säker mot dörruppslag i min tur eftersom den som är rädd om sin bil knappast slår upp dörrarna våldsamt.

Parkerar jag en bit ifrån för att vara rädd om bilen så bilen står själv så blottar jag därmed båda sidorna för dörruppslag, det är inte bra.

Så tack till alla som är som TS som underlättar min parkering.

PS! Jag har en gammal rishög som det inte gör något om jag råkar slå upp dörren lite hårt, jag är dessutom rätt fet så....

Håller helt med. Jag tycker jag har en rätt ny, fin och dyr elbil. Då parkerar jag gärna brevid andra nya, dyra och vältvättade bilar eftersom man som du säger räknar med att dom som har dessa bilar är försiktiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in