Igår, 13:23
Medlem
Vad är det för ett jävla folk egentligen? Kopplade till human trafficking, skiljer på över och underkroppen och har en massa fuffens för sig. Blir galen av att inte veta vad de håller på med!!

Vilka var det i Europa som tog dom som slavar? behöver veta vilka blodsugande aristokrater det var. Och är deras skräpighet faktiskt en rationell handling, där de skräpar ner med flit för att markera eller signalera saker? Vad håller de på med? Tror inte folk inser att de faktiskt sysslar med nånting, som det finns en andlig ev. Satanistisk övertygelse om. Vet inte om tråden ligger rätt här, men är det någon som vet vad de sysslar med egentligen? Och är de typ ”utsända” och ”utspridda” för att påverka olika länder negativt?

Sammanfattning: Är zigenare slavar till satanister? Är det så man bör se på dom?
Citera
Igår, 13:52
Medlem
ModerKatts avatar
Skiljer på över- och underkroppen?
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerKatt
Ja, det var en intressant iakttagelse.
Vad betyder det?
Citera
Igår, 14:08
Medlem
Citat:

Ja de anser underkroppen ner från midjan är oren (marimé) och att överkroppen är ren (užo).

Upper and lower body clothes may be washed separately as the lower body is considered "impure," and it is desirable not to "pollute" the upper body. The head in particular is protected from impurity. Hats worn by men and scarves worn by married women are kept away from any surface (such as the seat of a chair) or other clothes that touch the lower body. In addition, men's clothes may be kept separate from women's clothes, and women's skirts are considered dangerously polluting to a man.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
buddy99s avatar
Tråden ska ligga under kultur,här snackar vi resande i sång o dans,livsglädje.
Citera
Igår, 14:13
Medlem
ModerKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvgrotta
Ja de anser underkroppen ner från midjan är oren (marimé) och att överkroppen är ren (užo).

Upper and lower body clothes may be washed separately as the lower body is considered "impure," and it is desirable not to "pollute" the upper body. The head in particular is protected from impurity. Hats worn by men and scarves worn by married women are kept away from any surface (such as the seat of a chair) or other clothes that touch the lower body. In addition, men's clothes may be kept separate from women's clothes, and women's skirts are considered dangerously polluting to a man.

Låter komplicerat och jobbigt.
Menar dom då att munnen är helig och ej bör nyttjas för sexuella aktiviteter?
Och att underliven är smutsiga så där är det fritt fram att synda?
Blir man renad om man dricker bröstmjölk då?
Citera
Igår, 14:14
Medlem
Stark-Senaps avatar
Snarare: vad fan är grejen med rasister??
Citera
Igår, 14:25
Medlem
Citat:

Jag vet inte hur de ser på oralsex och vill nog heller inte veta. Men skulle tro att de som tänker såhär inte ägnar sig åt sådant nej. En kvinna får inte bo på en våning ovanför en man (för hon anses mer oren antar jag) de har massa såna idéer för sig. Att höjden på saker och ting räknas typ. Jag vet inte..

Är det därför de sitter utanför butiker så de kommer i höjd med folk under midjan? Man börjar ju fundera. Om de nu tänker så vore det väl konstigt att sätta sig med sitt rena huvud i höjd med andras orena underkroppar.

Deras råd, egna lagar och rättegångar, utgår ju ifrån det här med vad som är rent och orent. Så det borde ju vara ganska utbrett inom deras kultur att de ser saker på det sättet, är väl därför de kastar bajs på varandra antar jag. För att andligt ”smutsa” ner varann med det allra lägsta och smutsigaste, en slags symbolisk handling. ”Här kommer bajs från min underkropp, nu blir du jättesmutsig för det kom från min orena underkropp” Alltså inte pga det är vidrigt med bajs utan för att det kommer från underkroppen, typ.

Eh jag bara spekulerar.
Citera
Igår, 14:31
Medlem
ModerKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvgrotta
Jag vet inte hur de ser på oralsex och vill nog heller inte veta. Men skulle tro att de som tänker såhär inte ägnar sig åt sådant nej. En kvinna får inte bo på en våning ovanför en man (för hon anses mer oren antar jag) de har massa såna idéer för sig. Att höjden på saker och ting räknas typ. Jag vet inte..

Är det därför de sitter utanför butiker så de kommer i höjd med folk under midjan? Man börjar ju fundera. Om de nu tänker så vore det väl konstigt att sätta sig med sitt rena huvud i höjd med andras orena underkroppar.

Deras råd, egna lagar och rättegångar, utgår ju ifrån det här med vad som är rent och orent. Så det borde ju vara ganska utbrett inom deras kultur att de ser saker på det sättet, är väl därför de kastar bajs på varandra antar jag. För att andligt ”smutsa” ner varann med det allra lägsta och smutsigaste, en slags symbolisk handling. ”Här kommer bajs från min underkropp, nu blir du jättesmutsig för det kom från min orena underkropp” Alltså inte pga det är vidrigt med bajs utan för att det kommer från underkroppen, typ.

Eh jag bara spekulerar.

Hade varit intressant att läsa om sådana regler. Vad skulle hända om kvinnan hade sitt sovrum på ovanplan undrar jag då?

Självdestruktiva som sätter sig i huvudhöjd med folks underliv?

Kallas dom sig romer eller vad är skillnaden på zigenare och rom?
Jag har ingen koll på det här som man säkert kan anta..
Citera
Igår, 14:33
Medlem
Skiljer sig nog åt rätt mycket beroende på nationalitet m.m vad för slags kulturella uppfattningar som finns gällande tex renhet.
Citera
Igår, 14:39
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Det handlar för det mesta om kläder och tvättning idag (för dom romani som håller på det). Alltså att du tvättar kläder på underkroppen och överkroppen separat.
Precis som med en massa tabu vi har och liksom kör på utan att tänka, eller som tradition, är det nåt som existerade när det fanns ett kritiskt värde i att hålla isär olika prylar. Det som hände på underkroppen skulle inte affektera det på överkroppen eftersom bajs, urin, leran man trampar i, inte ska hamna på händerna eller runt munnen. Sen sprids det som en helig regel och ligger kvar trots att man befinner sig i modern tid och existerar som en tradition eller en social förändring.

Litet som att vi Svenskar säger "Varg" och "Uggla" istället för "Ulv" och "Uv" - övernaturligt baserade noa-ord som nu bara är en del av vanlig Svenska.
Citera
Igår, 14:41
Medlem
Citat:
Hade varit intressant att läsa om sådana regler. Vad skulle hända om kvinnan hade sitt sovrum på ovanplan undrar jag då?

Självdestruktiva som sätter sig i huvudhöjd med folks underliv?

Kallas dom sig romer eller vad är skillnaden på zigenare och rom?
Jag har ingen koll på det här som man säkert kan anta..

Zigenare är ett ”fult” ord för romer numera.

De får inte bo så helt enkelt utan anses orena och är man oren kan man dömas till exkludering vilket är det värsta straffet.

Gällande det här med midjan så har både judar och kristna ”bälten” för att markera midjan i andliga sammanhang för att visa respekt för Gud

Citat:
Halakhic Separation for Prayer

Under Jewish law (Shulchan Aruch O.C. 91:2), it is strictly required to have a physical separation between the heart and the genitals when praying or reciting holy texts
.

Men jag undrar mer om varför de ägnar sig åt kriminalitet, lurendrejeri, nedskräpning mm. så systematiskt som de gör. Kan det finnas ett syfte med det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in