Citat:
Ursprungligen postat av
ModerKatt
Låter komplicerat och jobbigt.
Menar dom då att munnen är helig och ej bör nyttjas för sexuella aktiviteter?
Och att underliven är smutsiga så där är det fritt fram att synda?
Blir man renad om man dricker bröstmjölk då?
Jag vet inte hur de ser på oralsex och vill nog heller inte veta. Men skulle tro att de som tänker såhär inte ägnar sig åt sådant nej. En kvinna får inte bo på en våning ovanför en man (för hon anses mer oren antar jag) de har massa såna idéer för sig. Att höjden på saker och ting räknas typ. Jag vet inte..
Är det därför de sitter utanför butiker så de kommer i höjd med folk under midjan? Man börjar ju fundera. Om de nu tänker så vore det väl konstigt att sätta sig med sitt rena huvud i höjd med andras orena underkroppar.
Deras råd, egna lagar och rättegångar, utgår ju ifrån det här med vad som är rent och orent. Så det borde ju vara ganska utbrett inom deras kultur att de ser saker på det sättet, är väl därför de kastar bajs på varandra antar jag. För att andligt ”smutsa” ner varann med det allra lägsta och smutsigaste, en slags symbolisk handling. ”Här kommer bajs från min underkropp, nu blir du jättesmutsig för det kom från min orena underkropp” Alltså inte pga det är vidrigt med bajs utan för att det kommer från underkroppen, typ.
Eh jag bara spekulerar.