Igår, 00:21
Medlem
MUSTARDFACEs avatar
Shit måste få ner det här skrivet

Skriver vi nu?

Du hör va, de har ändrat tickandet i klockan. Det är tre, nej två. Jag skulle hämta vattnet men jag kan inte för det är öppnat, de vet att jag tänker det nu. Hörde du, jag tänkte det högt va. Skriv inte det där, radera.

Grannen ovanför går. Ett steg, paus, två steg. Det är till mig. Det är ett meddelande. Jag måste svara men jag vet inte hur.

Jag är rädd tror jag fått en vem pratar jag med vart är alla runda korvarna

Ska jag inkalla shit det är en psykos

Hjälpa till gör alla

Vad gör jag nu?
Igår, 00:22
Medlem
MUSTARDFACEs avatar
Råkat bli lurad att vis skulle lägga nått i en spruta och ta som medicin
Igår, 00:23
Medlem
MUSTARDFACEs avatar
6 dagars medicin från dag 0
Igår, 00:25
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MUSTARDFACE

Skriver vi nu?

Du hör va, de har ändrat tickandet i klockan. Det är tre, nej två. Jag skulle hämta vattnet men jag kan inte för det är öppnat, de vet att jag tänker det nu. Hörde du, jag tänkte det högt va. Skriv inte det där, radera.

Grannen ovanför går. Ett steg, paus, två steg. Det är till mig. Det är ett meddelande. Jag måste svara men jag vet inte hur.

Hjälpa till gör alla

Vad gör jag nu?
Du ska kontakta psykiatrin så fort som möjligt så du slipper att ha det så här.
Igår, 00:32
Medlem
MUSTARDFACEs avatar
Hör du dem också nu, de säger att lampan är till för mig.Nej, min lampa blinkar för att de läser mina tankar. Jag försöker tänka tystare. Jag också. Jag sa precis "tystare" i huvudet och då sa rösten "han försöker igen
Precis så. Jag tänkte att jag skulle gå ut, sen hörde jag min egen tanke i hallen, som om någon spelade upp den.Ska vi räkna andningen istället, en, två, tre. Då kanske de inte får plats.Ja. En, två, tre. Nu hörde jag bara din röst, inte min egen bakomBra. Stanna här en stund. Vi behöver inte förstå allt just nu.
Igår, 00:39
Medlem
MUSTARDFACEs avatar

Beslut
Igår, 00:41
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Hör du dem också nu, de säger att lampan är till för mig.Nej, min lampa blinkar för att de läser mina tankar. Jag försöker tänka tystare. Jag också. Jag sa precis "tystare" i huvudet och då sa rösten "han försöker igen
Precis så. Jag tänkte att jag skulle gå ut, sen hörde jag min egen tanke i hallen, som om någon spelade upp den.Ska vi räkna andningen istället, en, två, tre. Då kanske de inte får plats.Ja. En, två, tre. Nu hörde jag bara din röst, inte min egen bakomBra. Stanna här en stund. Vi behöver inte förstå allt just nu.
Det är bara du som kan höra det där.

Snälla du - ring till psykiatrin eller om du har någon du litar på som du kan ringa till.

För din skull.
Igår, 00:47
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Hade nog gått och lagt mig om jag kunde. Hade nog varit bäst.
Igår, 00:57
Medlem
exploring-mapss avatar
Vissa delar låter lite som när jag hade en psykos för första (och förhoppningsvis enda) gången! Hade sovit alldeles för lite på alldeles för länge.

Jag ser dessa alternativ; Gå och lägg dig och försök sova om du inte gjort det på länge. Alternativt ring och snacka med någon, en vän, 1177 eller 112.
Senast redigerad av exploring-maps Igår kl. 01:01.
Igår, 01:00
Medlem
exploring-mapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
blir nog jävligt svårt med ditt användarnamn
Ah, förklarar saken. Då låter det ännu mer likt den gången jag fick psykos.

Citat:
6 dagars medicin från dag 0
Såg detta först nu.

Då rekommenderar jag 112, för du borde få lugnande och somna. Har du varit vaken så länge på mediciner så lär du ha svårt att slappna av.

Du kan ringa 112. Att sitta i en kö på 1177 kommer du nog tycka är svårt att vänta på (och de kommer att hänvisa dig till 112 om de håller med om att du behöver snacka med en läkare nu). Räcker att du säger att du har fått en psykos och inte sovit på länge
Senast redigerad av exploring-maps Igår kl. 01:13.
Igår, 01:03
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:

Skriver vi nu?

Hjälpa till gör alla

Vad gör jag nu?
Tar du några mediciner?
Droger?
Hur är det med sömnen?
Igår, 01:11
Medlem
Matadhamsters avatar
Tycker tråden mest ser ut som en trolltråd. Vårdintyget är för affektiva, det är väl inte ens psykos?

Om du tror att du håller på att få en psykos bör du snarast söka vård för att inte riskera att en sådan är/blir utlöst och får dig att tappa sjukdomsinsikt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in