2026-10-05, 19:14
Medlem
-Nigger-s avatar
Jag såg en dokumentär om gängkriminalitet i Sverige från tidigt 2000-tal. Bl.a Daniel Maiorana var med.
Man får följa en särskild grupp poliser som kallar sig "SGI" (särskilda gänginsatsen) i olika uppdrag som riktar sig mot organiserad brottslighet.
Jag reagerade extra mycket på att poliserna väldigt ofta använder uttryck som "turkarna", "araber", "zigenare" osv.
Det känns som att poliser var mycket hårdare då och förr i tiden, särskilt på 80- och 90-talet när poliser var som värst i sina beteenden. Det var mycket rått. Inte minst Baseballigan, men hela poliskåren verkade väldigt "icke-PK" (om man ska försöka jämföra med idag).

Jag har sett flera videoklipp från nutid, på YT, där tungt kriminella står och hotar poliser öga mot öga utan att det händer något.

Jag tycker det är skrämmande. Ordningsmakten ska vara skräckinjagande för invandrarna som kaosar runt i olika gäng och nätverk. Poliser ska skandera ord som inte är tillåtna att skriva här.

Vad tycker ni?

Vad hände med poliskåren och ordningsmakten egentligen?
När började man bli så mesiga inom polisen?
Senast redigerad av -Nigger- 2026-10-05 kl. 19:20.
Citera
2026-10-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Jag såg en dokumentär om gängkriminalitet i Sverige från tidigt 2000-tal. Bl.a Daniel Maiorana var med.
Man får följa en särskild grupp poliser som kallar sig "SGI" (särskilda gänginsatsen) i olika uppdrag som riktar sig mot organiserad brottslighet.
Jag reagerade extra mycket på att poliserna väldigt ofta använder uttryck som "turkarna", "araber", "zigenare" osv.
Det känns som att poliser var mycket hårdare då och förr i tiden, särskilt på 80- och 90-talet när poliser var som värst i sina beteenden. Det var mycket rått. Inte minst Baseballigan, men hela poliskåren verkade väldigt "icke-PK" (om man ska försöka jämföra med idag).

Jag har sett flera videoklipp från nutid, på YT, där tungt kriminella står och hotar poliser öga mot öga utan att det händer något.

Jag tycker det är skrämmande. Ordningsmakten ska vara skräckinjagande för invandrarna som kaosar runt i olika gäng och nätverk. Poliser ska skandera ord som inte är tillåtna att skriva här.

Vad tycker ni?

Verkar som att en ny värld öppnat sig för dig. Helt chockad över att polisen måste använda vårdat språk och inte kan slänga ur sig vad som helst i tjänsten. Det är nästan så man undrar om du verkligen är seriös...
Citera
2026-10-05, 19:26
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Verkar som att en ny värld öppnat sig för dig. Helt chockad över att polisen måste använda vårdat språk och inte kan slänga ur sig vad som helst i tjänsten. Det är nästan så man undrar om du verkligen är seriös...
Absolut inte. Jag tar bara upp det nu. Har funderat på det i många år.
Citera
2026-10-05, 19:33
Medlem
Polisen är fortfarande lika efterbliven då som nu.
Ingenting har hänt på den fronten.

Men lösningen är inte att ha en hårdhänt poliskår som spöar civilbefolkningen.
Lösningen är att skicka hem de +2 000 0000 människor som inte skall vara här.
Citera
2026-10-05, 19:39
Avstängd
Mechilas avatar
Citat:

Polisen har väl alltid bestått av fega mesar? De man hör om som fått pisk är i princip alltid missbrukare, personer med psykisk ohälsa eller andra funktionsnedsättningar som Downs syndrom.
Citera
2026-10-05, 19:42
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Polisen är fortfarande lika efterbliven då som nu.
Ingenting har hänt på den fronten.

Men lösningen är inte att ha en hårdhänt poliskår som spöar civilbefolkningen.
Lösningen är att skicka hem de +2 000 0000 människor som inte skall vara här.
Instämmer helt men tills att dom faktiskt blir hemskickade så måste poliskåren vara extremt hårdhänta med dessa skräpmänniskor.
Citera
2026-10-05, 19:43
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Mellan skål och vägg har vi säkerligen många icke-PK-poliser som slänger ur sig uttryck som "turkar", "araber", "zigenare" osv. Att vi dock inte längre har poliser som gör detta offentligt får man väl vara väldigt glad för. För vi alla vill väl ha en professionell och förtroendeingivande poliskår? Jag vill också tillägga att hur "tuff och hård" man är inte avgörs på vilka rasistiska eller omdömeslösa uttryck man använder.

Att polisen agerar som man gör idag (t ex i gängtäta områden) tror jag beror på olika faktorer. En stor del handlar om det våldskapitalet och myndighetsföraktet som finns. Idag räds inte människor att använda våld mot polisen. Jag är helt övertygad om att det finns poliser som i vissa situationer är väldigt rädda. Andra anledningar till att poliserna agerar som dom gör är att dom vet att dom är väldigt övervakade och granskade. Man vill inte göra fel, man vill inte göra bort sig, man vill inte uppvigla i onödan, man vill inte riskera konsekvenser av chefer eller rättsväsende. Men givetvis handlar det ju också om trender och direktiv. Den moderna polisen skall ju vara kommunikativ och ickeeskalerande.

Polisen skall ABSOLUT INTE vara skrämmande och skräckinjagande för medborgarna. Däremot skall dom absolut kunna agera resolut och auktoritärt, samt med det våld som krävs.
Citera
2026-10-05, 19:45
Medlem
De är fortfarande hur kaxiga som helst om de stöter på någon svensk som inte slickar deras stövlar, speciellt om han verkar ha pengar att betala skadestånd med. Då jävlar flyger både batong och anmälningar om våldsamt motstånd etc.

Men är det Mohammed och gänget så blir det kaffe och bullar. De är ju läskiga.
Citera
2026-10-05, 19:45
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Mellan skål och vägg har vi säkerligen många icke-PK-poliser som slänger ur sig uttryck som "turkar", "araber", "zigenare" osv. Att vi dock inte längre har poliser som gör detta offentligt får man väl vara väldigt glad för. För vi alla vill väl ha en professionell och förtroendeingivande poliskår? Jag vill också tillägga att hur "tuff och hård" man är inte avgörs på vilka rasistiska eller omdömeslösa uttryck man använder.

Att polisen agerar som man gör idag (t ex i gängtäta områden) tror jag beror på olika faktorer. En stor del handlar om det våldskapitalet och myndighetsföraktet som finns. Idag räds inte människor att använda våld mot polisen. Jag är helt övertygad om att det finns poliser som i vissa situationer är väldigt rädda. Andra anledningar till att poliserna agerar som dom gör är att dom vet att dom är väldigt övervakade och granskade. Man vill inte göra fel, man vill inte göra bort sig, man vill inte uppvigla i onödan, man vill inte riskera konsekvenser av chefer eller rättsväsende. Men givetvis handlar det ju också om trender och direktiv. Den moderna polisen skall ju vara kommunikativ och ickeeskalerande.

Polisen skall ABSOLUT INTE vara skrämmande och skräckinjagande för medborgarna. Däremot skall dom absolut kunna agera resolut och auktoritärt, samt med det våld som krävs.
Jag sa aldrig att dom skulle vara skrämmande och skräckinjagande för medborgarna? Jag sa att dom ska vara det mot packet som är kriminella. De tillhör inte medborgarna. De är skräpet.
Citera
2026-10-05, 19:48
Medlem
Citat:
Jag sa aldrig att dom skulle vara skrämmande och skräckinjagande för medborgarna? Jag sa att dom ska vara det mot packet som är kriminella. De tillhör inte medborgarna. De är skräpet.

Medborgarna är alla, även de kriminella. Att det sedan kan uppstå situationer där polisen i mötet/konfrontation med kriminella, i någon mening, behöver vara "skrämmande" för dom är en annan sak.
Citera
2026-10-05, 19:49
Medlem
SvettigArabs avatar
Det är bara feminina benrangel som arbetar som poliser numera.
Citera
2026-10-05, 19:50
Medlem
Citat:
För vi alla vill väl ha en professionell och förtroendeingivande poliskår?
Ja..
Det hade ju varit trevligt o ha..

Istället dock, I verkligheten...så tvingas vi dras med Kling o Klang som hipp som happ pepprar ihjäl CP skadade bärandes leksaker, dödar hundar på löpande band samt använder lobbning som maktgrepp

Tvingar folk klä av sig nakna i vintertid för fylletest o lämnar de vid vägkanten o änvärre...

Gängen vore en förbättring om vi ska vara ärliga

Basebollligan, var är ni..

ACAB oavsett förstås
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in